لوکیشن موقعیت مکانی اینستاگرام در برابر هشتگ‌ها وکلمات کلیدی

  • ۲۱۹۸

تا حالا برای شما پیش آمده که حضور در یک رویداد مهم را از دست داده باشید و بخواهید آن را از طریق فضای آنلاین دنبال کنید؟مطمئنا افرادی که با تکنولوژی و شبکه‌های اجتماعی سروکار دارند، راهکارهای بهتری در ذهن خود دارند. رجوع به گزارش‌های زنده!اکثر ما هشتگ مربوط به رویداد مورد علاقه خود را دنبال می‌کنیم و سعی می‌کنیم از همین طریق دریابیم که چه اتفاقی در حال رخ دادن است. برای مثال در رویدادهای برند اپل، #WWDC هشتگی است که به راحتی می‌توانیم محتوای سخنرانی‌ها را پیدا کنیم. استفاده از کلیدواژه‌ها هم راهکار مناسبی هستند و البته همواره درنظر داشته باشید که هشتگ‌ها، به خودی خود حکم کلیدواژه دارند.

اما سوال بنیادی‌تر این است که چگونه متوجه شویم که در رویدادهای بزرگتر چه اتفاقاتی در حال رخ دادن هستند. وقتی در رویدادی مانند المپیک پای چندین سالن به وسط می‌آید، چگونه می‌توانیم به همه محتوا دسترسی پیدا کنیم.

خوب اینجاست که باید بیشتر به موقعیت مکانی توجه کنید. در ادامه به بررسی یک نمونه موردی می‌پردازیم که بیشتر چشم شما را باز خواهد کرد.

تعداد محدودی نرم‌افزار وجود دارد که بواسطه آن می‌توانید محتوا منتشر شده در موقعیت‌های جغرافیایی را ردیابی کنید. یکی از این نرم‌افزارها Geofeedia نام دارد که بواسطه آن می‌توانید تمام تعاملات صورت گرفته در یک موقعیت جغرافیای را مشاهده کنید.

در رویداد المپیک لندن ۲۰۱۲، این سرویس تست شد و نتایج زیر استخراج گشت:

  • ۱۷۰۰۰۰ پست در ۳۴ موقعیت مکانی مختلف منتشر شدند.
  • ۶۹% محتوا منتشر شده، هشتگ‌ها و کلیدواژه‌های مرسوم را شامل نمی‌شدند.
  • حدود ۳۰% از پست‌های منتشر شده در اینستاگرام و فلیکر، هیچ توضیح (Caption) به همراه نداشته‌اند.

لوکیشن موقعیت مکانی اینستاگرام در برابر هشتگ‌ها وکلمات کلیدی

با توجه به نتایج حاصل شده از ردیابی موقعیت مکانی المپیک لندن، مشخصا می‌توانیم دریابیم که استفاده از موقعیت مکانی و رواج دادن آن، سبب می‌شود که بیشتر دیده شویم و به همین دلیل باید در استراتژی محتوایی کسب‌وکار خود، به درستی روی موضوع موقعیت تمرکز کنیم.

نظرات: (۰) هيچ نظري هنوز ثبت نشده است
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.