هفت اشتباه رایج بازاریابی اینستاگرام که از آن بپرهیزید

  • ۱۷۸۵

از سال ۲۰۱۰، هنگامی که اینستاگرام بوجود آمد؛ برند‌های بزرگ، تاثیرگذاران رسانه‌های اجتماعی، ستاره‌های سینِما و موسیقی، و کارآفرینان باهوش، از مزیت‌های اینستاگرام برای جذب مخاطبان خود بهره جستند.

انسان‌ها تصاویر بصری را دوست دارند، و این علت اصلی شهرت اینستاگرام است.

به اشتراک‌گذاری تصاویر چیزی فراتر از به اشتراک‌گذاری سلفی‌های دوستانه است. درحال حاضر، شما می‌توانید بیشتر کارهای بازاریابی  کسب‌وکارتان را از این طریق انجام دهید.

مطالعات اخیر نشان می‌دهد که اینستاگرام بیشتر از دیگر رسانه‌های اجتماعی توانسته مخاطبان را جذب کند.

با وجود این، برخی از تازه‌کاران مرتکب اشتباهاتی می‌شوند و اگر مراقب نباشید، ممکن در همان تله‌ها بیفتید.

۱) نداشتن یک استراتژی هدف-محور

هدف: یکی از کلمات رایج در کسب‌وکار است که اغلب نادیده گرفته می‌شود. اما، اهداف به پایه و اساس برنامه‌ریزی‌ها و استراتژی‌ها فرم می‌دهد.

هنگامی که بحث بازاریابی اینستاگرام به میان می‌آید، نداشتن یک استراتژی هدف محور فرصت‌ها و تلاش‌های شما را از بین خواهد برد. حتی ممکن است تسلیم شوید و یا به این نتیجه برسید که اینستاگرام یا دیگر شبکه‌های اجتماعی کارگشا نیستند.

اما بازاریابی رسانه‌های اجتماعی نتیجه‌بخش است. بیشتر برندها از اینستاگرام برای بهبود برندشان استفاده کرده‌اند، اما موضوع فراتر از اینهاست.

در این مورد اشتباه نکنید: موفقیت بازاریابی اینستاگرام شما با استراتژی‌ هدف محور آغاز خواهد شد.

مطمئنا، شما می‌توانید داستان خود را توسط ویدئوکلیپ‌ها و تصاویر بیان کنید، اما کورکورانه این کار را انجام ندهید. بدانید که چه می‌خواهید و استراتژی‌ خود را حول این هدف توسعه دهید.

۲) نداشتن لینک در قسمت بیوگرافی برای افزایش کلیک‌ها و ترافیک

ترافیک برای وبلاگ شما بسیار حیاتی است.سایتی که ترافیکی ندارد دیر یا زود از میان خواهد رفت.

اینستاگرام بیش از ۱.۲ بیلیون لایک در روز و ۱۰۰۰ کامنت در ثانیه از افراد حقیقی دریافت می‌کند؛ تعدادی از آن مردم ممکن است مخاطبان شما باشند.

ممکن است شما متوجه نشوید که نداشتن لینک در بخش بیو، تا چه اندازه می‌تواند مهلک باشد. بیشتر کاربران اینستاگرام به این موضوع حتی فکر نمی‌کنند.

باید بدانید که مخاطبان اینستاگرام به جزئیات کوچک بسیار اهمیت می‌دهند و اگر این کاربران شما و برندتان را دوست داشته باشند، شما را دنبال خواهند کرد.

اگر تازه وارد بازاریابی اینستاگرامی شده‌اید، اولین کاری که باید انجام دهید انتخاب یک تصویر پروفایل مناسب و جذاب، هم‌چنین گذاشتن لینک‌تان در قسمت بیو است.

#هشتگ بازاریابی

۳) خصوصی سازی حساب کاربری اینستاگرام‌تان

اگر حساب کاربری خود را به حالت خصوصی درآورید ممکن است فالوورهای زیادی را از دست دهید.

شما می‌توانید پروفایل شخصی خود را خصوصی کنید، اما پروفایل کسب‌وکارتان می‌بایست عمومی و در دسترس باشد. با وجود این شما فالوورهای زیادی نیاز دارید که محتوای شما را لایک کنند، مطالب‌تان را به اشتراک گذارند و برند شما را بشناسند. واقعیت تلخ این است که هنگامی که کاربران اینستاگرام با اکانت خصوصی شما مواجه می‌شوند، ممکن است تا حدودی رانده شوند و از طرفی نمی‌توانند همان لحظه که شما را یافتند به تصاویر محصولات‌تان دست یابند.

هفت اشتباه رایج بازاریابی اینستاگرام که از آن بپرهیزید

۴) گذاشتن عکس‌های تکراری به شکل مستمر

باورکنید که کاربران به محض مشاهده‌ی عکس‌ها و فیلم‌های تکراری پی‌درپی شما را دیگر دنبال نخواهند کرد.

مطمئناً گاهی دلیل خوبی برای تکرار دوباره‌ی یک پست وجود داشته باشد، اما نگذارید این کار تبدیل به عادت شود.

تحقیقات جدید نشان می‌دهد که کاربران اینستاگرام دوست دارند که خرید کنند.  اگر پست‌های‌تان منحصربفرد و یا جذاب نباشند، بسیاری از مخاطبان خود را از خرید دلسرد خواهید کرد.

کاربران و گوگل، هیچ‌کدام محتوای آنلاین کپی را دوست ندارد.

تنبلی نکنید و به‌جای به اشتراک‌گذاری دوباره‌ی یک پست، عکس‌های جدیدی از محصولات و کسب‌وکارتان به اشتراک‌ بگذارید. هنگامی که کاربران اینستاگرام شما را فالوو می‌کنند دوست دارند که از محتوای شما بهره ببرند و پست دوباره‌ی یک تصویر تکراری برای آن‌ها سودی نخواهد داشت.

۵) پاسخ ندادن به نظرات کاربران

نطرات وسیله‌ای برای تعامل با کاربران هستند و گوگل نیز به دنبال آن است، که منجر به رشد می‌شود.

نداشتن کامنت یک فاکتور منفی نیست، اما هنگامی که یک پست کامنت‌های زیادی تولید می‌کند به گوگل هشدار می‌دهد که کاربران این پست را دوست داشتند.

گوگل نیز مشتاق محتواهایی است که لایک می‌شوند، خوانده‌ می‌شوند، به اشتراک گذاشته ‌می‌شوند و نظرات زیادی دارند.

هنگامی که کاربران به محتوای اینستاگرامی شما نظر دادند، شما می‌بایست به آن‌ها پاسخ دهید. به یاد داشته باشید که اگر پاسخگوی نظرات مخاطبان خود نباشید، به این معنی خواهد بود که ب فالوورها و طرفداران خود، اهمیت نمی‌دهید.

هفت اشتباه رایج بازاریابی اینستاگرام که از آن بپرهیزید

۶)تمرکز بر روی تعداد، نه کیفیت

اینستاگرام برنامه‌ی به اشتراک‌گذاری تصاویر منحصربفرد است. با مطالعه در رابطه با برندهای مشهور و چگونگی جذب فالوورهای آن‌ها، می‌توانید ببینید که کیفیت تا چه انداره برای آن‌ها مهم بوده است.

چه بخواهید ویدئو کلیپ پست کنید، چه عکس و تصویر، قبل از همه باید از کیفیت و تاثیرگذاری آن اطمینان حاصل کنید.

۷) به کاربردن اشتباه هشتگ‌ها

ایجاد و ترویج هشتگ‌ها بخشی از استراتژی هدف‌محور است، که می‌تواند به آگاهی از برند شما کمک کند. اما چند قانون ساده را هنگام ایجاد یا استفاده از هشتگ‌ها رعایت کنید.

اینستاگرام به شما اجازه‌ی استفاده‌ی بیش از ۳۰ هشتگ را در هر پست می‌دهد. اما توصیه می‌شود از این هشتگ‌ها بیش از اندازه استفاده نکنید. مهم این است که از هشتگ‌ها به شکل درست و مرتبط با موضوع استفاده کنید تا مخاطبان مناسب خود را پیدا کنید.

منبع : بلاگ اد

***

نظرات: (۰) هيچ نظري هنوز ثبت نشده است
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.