چطوری کپشن بهتری بنویسیم

  • ۲۱۳۷

برای اینکه یک استراتژی قوی داشته باشید باید مهارت این را هم داشته باشید تا یک متن خوب و در عین حال جذاب را داشته باشید. نوشتن کپشن خوب اینستاگرام این امکان را برای ما فراهم میکند تا بصورت غیر بصری با فالوور های خود ارتباط برقرار کنید.

امروز نیز در یک مقاله آموزشی دیگر قصد داریم تا در مورد اینکه چطور مهارت این را پیدا کنیم تا علاوه بر تصاویر با کیفیت در اینستاگرام بتوانیم کپشن های بهتر و جذابی بنویسیم؟

کپشن پست اینستاگرام

در اینستاگرام با تصاویر و جلوه های بصری زیادی مواجه میشوید و با دنیایی از تصاویر روبه رو خواهید شد اما مسئله با گرفتن عکس‌های با کیفیت و ویرایش آن‌ها به اتمام نمی‌رسد بلکه این کپشن پست اینستاگرام شما است که به محتوای بصری شما جلوه می‌دهد.
نوشتن یک کپشن خوب و جذاب بخصوص در محتوا های تبلیغاتی از مهمترین موضوعاتی است که میتوان به آن توجه کرد. صرفأ یک عکس خوب هر چند با کیفیت نمیتواند گویای همه چیز باشد و مخاطب را وادار به انجام کاری کند. یک کپشن خوب و جذاب این امکان را برای شما فراهم میکند تا به صورت غیر بصری با فالوور های خود در ارتباط باشید. در واقع میتوانید فالوور های خود را تشویق به عملی کنید. بنابراین میتوان گفت همانقدر که یک عکس خوب و با کیفیت اهمیت دارد کپشن خوب و جذاب نیز حاءظ اهمیت است.

چند نکته حائز اهمیت در رابطه با نوشتن کپشن خوب در اینستاگرام، در اختیار شما دوستان قرار میدهیم:

1. یکی از نکاتی که باید در نوشتن کپشن خوب به آن توجه کنید این است که اگر خوب دقت کرده باشید تقریبا برای اکثر پست های اینستاگرامی حدودا سه الی چهار خط اول کپشن در نمای اولیه دیده میشود و برای اینکه بقیه یا ادامه کپشن را مشاهده کنیم دکمه more (بیشتر بخوانید) را لمس میکنیم تا ادامه کپشن برای ما نمایش داده شود. پس لازم است که این سه الی چهار خط اول متن باید به قدری جذاب باشد تا مخاطب را وادار کند که با لمس دکمه more ادامه متن را دنبال کند.

کپشن پست اینستاگرام

آموزش نوشتن کپشن جذاب
2. دومین نکته که باید به آن توجه کنید استفاده از CTA میباشد. CTA به جملاتی گفته میشود که از مخاطب درخواست کاری را میکند. اینگونه جملات شما را به اهدافتان نزدیکتر میکنند. دواقع فالوور های خود را دعوت به تعامل میکنید. به طور مثال: "نظرات یا تجربه خود را کامنت کنید" یا "بهترین دوستتو تگ کن" ، سوال بپرسید" آنها را دعوت به مسابقه کنید"

کپشن پست اینستاگرام

البته دقت داشته باشید که با توجه به تصویری که برای پست خود انتخاب کرده اید، جملاتی را انتخاب کنید که از نظر قرابت معنایی با آن تصویر هماهنگی داشته باشد. طبق تصویر زیر نمونه هایی از استفاده از CTA را مشاهده میکنید.

نظرات: (۰) هيچ نظري هنوز ثبت نشده است
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.