سیستم عامل موبایل - ویندوز فون

  • ۲۵۲۴

سیستم عامل ویندوز فون برای اولین بار در سال ۲۰۱۰ توسط شرکت مایکروسافت برای موبایل های هوشمند طراحی و عرضه شد.رابط کاربری ویندوز فون، مترو نام دارد که نسبت به ویندوز موبایل از سرعت و دقت بالاتری برخوردار است.این سیستم عامل از یک صفحهٔ کلید مجازی برای تایپ استفاده می‌کند و امکان اتصال کیبورد فیزیکی را هم به موبایل فراهم کرده است.

ویندوز فون ۷، از مرورگر اینترنت اکسپلورر موبایل بر پایهٔ اکسپلورر ۹ استفاده می‌کند؛ این مرورگر تا شش صفحه را می‌تواند هم زمان لود کند، امکان ذخیرهٔ عکس های موجود در صفحات را دارد و مولتی تاچ نیز هست. هم چنین امکان جستجوی یک واژه در صفحهٔ لودشده نیز وجود دارد.این مرورگر هم چنین می‌تواند جدا از هستهٔ سیستم عامل ویندوز فون به روز رسانی شود.

سیستم عامل موبایل - ویندوز فون

این سیستم عامل ابتدا به عنوان یکی از برترین سیستم عامل های موبایل در میان کاربران مطرح شد و قرار بود به عنوان یکی از رقبای جدی اندروید و آی او اس، دنیای اسمارت فون ها را در دست بگیرد اما طولی نکشید که در هیاهوی بازار سیستم عامل‌ها گم شد.
شاید به همین دلیل بود که مایکروسافت تصمیم گرفت ویندوز فون ۸ را با کارایی های بالاتر عرضه کند.ظاهراً ویندوز فون ۸ از هستهٔ اصلی ویندوز ۸ استفاده کرده است و شباهت های بسیاری هم به آن دارد.

پردازشگرهای چند هسته ای تا ۶۴ هسته، پشتیبانی از کارت حافظهٔ SD، بازی های گرافیکی با کیفیت بالا، فناوری VOIP که درون سیستم عامل اعمال شده و آپدیت اتوماتیک اپلیکیشن ها بخشی از امکانات این سیستم عامل است.
 به نظر می‌رسد با این شرایط، ویندوز فون رقیب سرسختی برای اندروید و iOS خواهد بود. این سیستم عامل در حال حاضر در حال رشد بسیار سریع است و حدود به 80 درصد گوشی های وینفون توسط نوکیا تولید می‌شود استفاده بهتر از پردازنده های گرافیکی و مرکزی باعث شده این سیستم عامل حتی در سخت افزار های ضعیف تر از رقبای اندرویدی خود در سرعت عملکرد پیشی بگیرد.
در
وینفون 8 برای بار دیگر بر ادامه رابط کاربری بر مبنای نوار مترویی پافشاری شده در نسخه 8 از این سیستم عامل امکان تغییر ساز کاشی‌ها وجود دارد, همچنین به لطف پشتیبانی بهتر گرافیکی در این نسخه این رابط کاربری بسیار روان زیبا و چشم نواز است.  نسخه 8.1 در سال 2014 عرضه شد که از امکانات جدیدی همچون تسلط روی رنگ های نمایشی توسط نمایشگر و مرکز اطلاع رسانی بهره خواهد بود. پیش بینی می‌شود با این پشتیبانی قوی از سخت افزار و حامیانی همچون نوکیا, این سیستم عامل در آینده, آینده ای درخشان داشته باشد.

::. مشخصات فنی سیستم عامل ویندوز فون .::

::. دانلود اینستاگرام برای سیستم عامل ویندوز فون .::

::. اخبار مربوط به ویندوز فون .::

***
نظرات: (۰) هيچ نظري هنوز ثبت نشده است
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.