نسخه ی جدید اینستاگرام با قابلیت پشتیبانی گیری

  • ۱۲۹۳

کاربران اینستاگرام به زودی می‌توانند از کلیه داده‌های خود در اپلیکیشن نسخه پشتیبان بگیرند. پس از جنجال‌های زیادی که در پی نقض حریم خصوصی کاربران توسط فیسبوک به پا شد، سخنگوی اینستاگرام در گفتگو با تک‌کرانچ تأیید کرده که تیمش به زودی ابزاری معرفی خواهد کرد تا کاربران بتوانند از طریق آن تمام داده‌های خود را دانلود کنند.

#هشتگ اخبار اینستاگرام

داده‌های قابل دانلود شامل تصاویر، ویدیوها، پست‌ها و استوری‌هایی می‌شود که در پروفایل کاربری افراد ذخیره شده‌اند. همچنین کاربران توانایی پشتیبان‌گیری از تمام پیام‌های دایرکت در مکالمات خصوصی و گروهی را نیز خواهند داشت. سخنگوی اینستاگرام اگر چه به زمان دقیق ارائه این قابلیت اشاره نکرده، اما احتمالا کمتر از یک ماه دیگر می‌توانیم به آن در اپلیکیشن اینستاگرام دسترسی پیدا کنیم.

جالب است بدانید که با رسوایی فیسبوک، رگولاتوری محافظت از داده‌های عمومی اروپا (GDPR) قانونی را به ثبت رسانده که ارائه ابزار دانلود دیتا در کلیه شبکه‌های اجتماعی را به کاری الزامی تبدیل کند. به همین ترتیب این قانون از تاریخ 25 می برای تمام شبکه‌های اجتماعی اجرایی خواهد شد.

گفتنی است که تا پیش از این امکان دانلود دیتا از اینستاگرام به هیچ طریقی برای کاربران ممکن نبود، اما به نظر می‌رسد که رسوایی شرکت مادر این اپ یعنی فیسبوک اتفاق خوشایندی بوده تا اینستاگرام مجبور شود که چنین امکانی را در اختیار کاربران بگذارد.

***

نظرات: (۰) هيچ نظري هنوز ثبت نشده است
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.