آموزش جلوگیری از هک شدن اکانت اینستاگرام

  • ۳۱۷۲

بسیاری از صاحبان یک کسب‌وکار، به شبکه‌های اجتماعی به‌عنوان ابزاری برای توسعه تجارت خود نگاه می‌کنند و امروزه، اینستاگرام به‌عنوان یک دنیای کاملاً تازه، امکان گسترش کسب‌وکار را برای صاحبان یک تجارت، فراهم کرده است.

با گسترش روزافزون استفاده از اینستاگرام به‌عنوان یک راه‌کار نوین برای گسترش کسب‌وکارهای متعدد، بسیاری از صاحبان تجارت‌های بزرگ از هک‌شدن حساب خود در اینستاگرام واهمه دارند و به همین جهت، این موضوع را به‌عنوان یک چالش جدی برای کسب‌وکار خود به‌ حساب می‌آورند. هرچند، در صورتی‌که کسب‌وکار شما چندان گسترده نباشد و چندان در فضای مجازی، شناخته شده نباشید؛ احتمال هک‌شدن حساب شما در اینستاگرام بسیار کم است اما نمی‌توان به طور قطع، اعلام نمود که به هیچ‌عنوان، حساب کاربری شما از دست هکرها در امان است. به همین جهت، امروز در اینستاگرام ها به‌ راهکارهایی برای افزایش امنیت حساب‌کاربری شما در اینستاگرام خواهیم پرداخت. در ادامه مطلب، همراه ما باشید.

#هشتگ امنیت اینستاگرام

همان‌طور که در ابتدای مطلب ذکر شد، داشتن یک حساب کاربری در شبکه‌های اجتماعی، می‌تواند به عنوان یک راه‌کار جدید برای گسترش کسب‌وکار شما تلقی شود؛ به همین منظور، حفاظت از حساب‌های کاربری شما در شبکه‌های اجتماعی، باید به‌عنوان یک موضوع مهم برایتان به شمار آید و در صورتی‌که حساب کاربری شما مورد هجوم هکرها قرار بگیرد، این موضوع می‌تواند تاثیر قابل‌توجهی بر کسب‌وکار شما داشته باشد که به مرور زمان، تجارت شما را به مرز نابودی می‌کشاند! به‌عنوان مثال، در صورتی‌که هکر به حساب‌های کاربری شما در شبکه‌های اجتماعی دسترسی داشته باشد، می‌تواند هویت و حتی مخاطبان شما را به سرقت برده و این موضوع، اعتماد کاربران را به کسب‌وکار شما (هرچند که کوچک باشد) کاهش می‌دهد. به همین جهت، حائز اهمیت است که از حساب‌ کاربری خود با رعایت چندین نکته و موضوع در برابر هجوم هکرها، محافظت نمایید.

اما پیش از آنکه به چگونگی محافظت از حساب‌ کاربری خود در برابر هجوم هکرها بپردازیم، خلاصه‌وار، آنچه را که هکرها با استفاده از آن، می‌توانند تجارت یا در صورتی‌که یک شخص مشهور هستید، شهرت شما را به نابودی بکشانند؛ بازگو خواهیم کرد.

چرا باید از حساب کاربری خود در برابر هجوم هکرها محافظت نماییم؟
  • برای محافظت از اطلاعات شخصی خودتان. اطلاعات شخصی شما باید برای بسیاری به‌ عنوان یک راز، سربه‌مهر باقی بماند و در صورتی‌که اطلاعات شما با هک‌شدن حساب کاربری شما به سرقت برود، تمام آنچه که تاکنون برای گسترش تجارت خود و افزایش شهرت خود در بین کاربران و مردم انجام داده‌اید، نابود خواهد شد. علاوه‌براین، هکرها می‌توانند از اطلاعات شما سوءاستفاده نمایند که این موضوع، برایتان مشکل‌ساز خواهد بود.

آموزش جلوگیری از هک شدن اکانت اینستاگرام

چگونه امنیت حساب کاربری خود را در اینستاگرام افزایش دهیم تا از حمله‌ هکرها در امان باشیم؟
  • از یک رمز (پسورد) پیچیده و غیرقابل‌حدس استفاده نمایید. استفاده از یک پسورد پیچیده و قدرت‌مند، باید به‌عنوان اولین راهکار شما برای محافظت از حساب‌کاربری خود در برابر کلاهبرداران اینترنتی به شمار رود. در هنگام برگزیدن پسورد برای حساب‌کاربری خود، از ترکیب‌های قابل‎حدس‌ و ساده، خودداری نماید؛ ترکیب‌های قابل‌حدس و ساده، مانند پسوردهایی نظیر تاریخ تولد، ارقام و حروف براساس یک الگوریتم بسیار ساده و اطلاعات شخصی شما. به‌جای استفاده از رمزهایی از این دست، بهتر است از ترکیب حروف کوچک و بزرگ، اعداد و کارکترهای خاص نظیر فاصله و … استفاده نمایید. برای مثال، تصمیم گرفته‌اید تا برای پسورد حساب‌کاربری خود از عبارت “I visited the colosseum last year when I was in Rome” کمک بگیرید؛ بنابراین، پسورد شما می‌تواند به صورت “I V?T C LYW I W i R” باشد. البته با کمی تلاش، می‌تواند الگوهای پیچیده‌تر و دشوارتری نیز طراحی نمایید؛ هرچند، توصیه می‌کنیم که پسورد انتخابی شما در نهایت، به‌ گونه‌ای باشد که به‌خاطرسپاری آن برای شما و یا فردی که کنترل حساب‌کاربری تجارت شما را برعهده دارد، امکان‌پذیر باشد. علاوه‌براین، رمز ورود به حساب‌کاربری خود را در اینستاگرام براساس یک برنامه مشخص، تغییر دهید تا در صورت به‌دست‌آمدن رمز قبلی، نفوذ به حساب کاربری شما ممکن نباشد.

آموزش جلوگیری از هک شدن اکانت اینستاگرام

  • در صورتی‌که تجارت شما به‌ گونه‌ای است که می‌توانید دنبال‌کننده‌های خود را گزینش نمایید یا امکان بررسی هر حساب برای شما فراهم است، توصیه می‌کنیم که دنبال‌کننده‌های مشکوک را بلاک نمایید تا دسترسی آن‌ها به حساب‌کاربری شما و آنچه که شما در اینستاگرام با دنبال‌کننده‌ها به اشتراک گذاشته‌اید، امکان‌پذیر نباشد. به همین جهت، دایره اعتماد خود را به دیگران در شبکه‌های اجتماعی تا جای ممکن، محدود نمایید.
  • قابلیت‌هایی را که موقعیت مکانی شما را فاش می‌کند، غیرفعال کنید.
  • اطلاعات کلیدی را نظیر تاریخ تولد، آدرس، شماره تلفن و جزئیات مرتبط با شغل شما که نباید در اختیار دیگران باشد، تا حد امکان با دیگران به اشتراک نذاشته و در صورتی‌که برایتان امکان‌پذیر است، آن‌ها را از دایره دسترسی افراد ناشناس، خارج نمایید.
  • حساب ایمیل خود را امن نمایید. یکی از روش‌هایی که هکرها با استفاده از آن به حساب‌های‌کاربری دیگران نفوذ می‌کنند، هک‌نمودن حساب ایمیل شما است و بنابراین، باید به این موضوع اهمیت دهید. خوش‌بختانه، ایمن‌نمودن ایمیل‌ها به لطف قابلیت‌هایی که ارائه‌دهندگان برای حفاظت از حریم‌خصوصی کاربران خود فراهم نموده‌اند، نظیر ورود چند مرحله‌ای، امکان‌پذیر است. بنابراین، حتماً روش‌های امنیتی را که ارائه‌دهنده ایمیل شما برای کاربران فراهم آورده است، مدنظر قرار دهید تا از هک‌نشدن ایمیل خود و هم‌چنین حساب‌های کاربری‌تان در شبکه‌های اجتماعی، آسوده‌خاطر باشید.
  • به حساب‌کاربری خود با استفاده از گجت‌های اشتراکی، وارد نشوید. این موضوع را مدنظر داشته باشد که واردنمودن اطلاعات خود و حتی وارد‌شدن به حساب‌کاربری خود در در گجت‌های به اشتراک‌ گذاشته‌شده در محیط‌های عمومی، می‌تواند سوءاستفاده از اطلاعات شما را برای سارقان اینترنتی، امکان‌پذیر نماید. بنابراین، توصیه می‌کنیم که تا حدامکان از واردنمودن اطلاعات خود یا واردشدن به حساب‌های‌کاربری خود در در گجت‌هایی که در محیط‌های عمومی به اشتراک گذاشته شده است؛ خودداری نمایید و در صورتی‌که ناچار به انجام آن شدید، گزینه‌هایی را که پسورد و اطلاعات شما را نگه‌داری می‌کند، غیرفعال کنید.
  • از برنامه‌های جانبی برای دسترسی به اینستاگرام، خودداری نمایید. همیشه باید مدنظر داشته باشد که برنامه توسعه‌یافته توسط سازنده از برنامه‌های فرعی (هرچند که قابلیت کم‌تری در اختیار شما قرار دهد) ایمن‌تر است و به همین‌منظور، استفاده از برنامه‌های جانبی را برای دسترسی به اینستاگرام، چندان توصیه نمی‌کنیم.
  • دسترسی برنامه‌های شخص‌ثالث را به حساب‌کاربری خود در اینستاگرام، محدود نمایید. برخی از برنامه‌ها با ارائه قابلیت‌هایی به عنوان یک مکمل برای برنامه اینستاگرام توسعه داده شده است و به همین‌منظور، لازم است که این برنامه‌ها به اطلاعات شما و حساب‌کاربری‌تان در اینستاگرام دسترسی داشته باشد؛ از آنجایی‌که هدف ارائه‌دهندگان از این قبیل برنامه‌ها چندان مشخص نیست و نمی‌توان مطمئن بود که این برنامه‌ها برای سرقت اطلاعات کاربران توسعه نیافته است، توصیه می‌کنیم که از این برنامه‌ها استفاده نکرده و به قابلیت‌های اصلی برنامه اینستاگرام (هرچند که محدود باشد) بسنده نمایید.
  • از لمس لینک‌های کوتاه‌شده در اینستاگرام تا اطمینان از ایمن‌بودن آن، خودداری نمایید. تعدادی از لینک‌های به اصطلاح کوتاه‌شده در اینستاگرام با هدف سرقت اطلاعات شما در هنگام واردشدن شما به حساب‌کاربری‌تان طراحی شده است و توصیه می‌کنم که پیش از لمس لینک‌های کوتاه‌شده در اینستاگرام، ایمن‌بودن آن به کمک ابزارهای جانبی اطمینان حاصل نمایید.

آنچه که در این مقاله آمده، توضیحاتی نسبتاً جامع از راهکارهایی است که می‌تواند به ایمن‌ماندن حساب‌کاربری تجارت شما در برابر هکر و مهاجم‌ها در دنیای مجازی کمک نماید. در آینده نیز، مقاله جامعی را برای بازپس‌گیری حساب‌کاربری خود در هنگام هک‌شدن آن توسط سارقان، ارائه می‌دهیم که نظرات و پیشنهادات شما، می‌تواند مفید باشد.

***

بازیابی اکانت اینستاگرام

  • چرا اینستگرام من پستهای ایران رانشان نمیدهد فقط پستهای خارج را نشان میدهد
    پاسخ مدیر :
    با فیلتر شکن امتحان کنید خبرم کنید
  • سلام من اصلا نمیتونم وارد اکانتم بشم که پاکش کنم باید چیکار کنم؟؟
    پاسخ مدیر :
    سلام شما پسورد خود را فراموش کردین؟
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.