ساخت تقویم محتوایی برای اینستاگرام

  • ۱۴۵۰

تهیه تقویم محتوایی از هر نظری برای صفحه اینستاگرامی شما مفید خواهد بود. یکی از دلایل آن این است که موجب میشود پست شما رتبه بندی بهتری در صفحه هوم اینستاگرام پیدا کند.

امروزه نیز با یک آموزش دیگر از مجموعه آموزش های اینستاگرام همراه شما همراهان هستیم تا به بررسی یک استراتژی در مورد طراحی تقویم محتوایی برای اینستاگرام بپردازیم.

تقویم محتوایی چیست؟

تقویم محتوایی در واقع یک برنامه 1 الی 6 ماهه است که روز و ساعت انتشار پست و یا استوری در آن مشخص شده است. طبق این تقویم میتوان محتوای مورد نظر را در زمان مناسب تولید و منتشر کرد. این تقویم در مجموعه هایی بیش از یک نفر کار تولید محتوا انجام میدهند، تاثیر خود را بیشتر نشان میدهد به همین دلیل میتوان فعالیت های افراد مختلف تیم را نیز سازماندهی کرد.

ساخت تقویم محتوایی برای اینستاگرام


تقویم محتوایی یکی از بهترین راه ها برای نظم دهی به فعالیت ها در بازاریابی محتوایی به شمار میرود. زیرا باعث میشود که هیچ روز و یا رویدادی را از دست ندهید. و برای تمام سال یا ماه برنامه های از پیش تعیین شده ای در دست داشته باشید.
اگر تقویم محتوایی براساس الگوریتم اینستاگرام طراحی شده باشد، پست های شما بیشترین تاثیر را به همراه خواهند داشت.
با داشتن تقویم محتوایی می‌توانید ببینید که محتواهایتان به چه صورت در طول سال توزیع می‌شوند. این موضوع به شما اجازه می‌دهد که:
1. برای مناسبت‌ها و رویدادهای مختلفی که برایتان اهمیت کلیدی دارند، می‌توانید برنامه‌ی محتوایی مخصوصشان را بچینید.
2. می‌توانید متوجه شوید که محتواهایی که دارید، در چه زمان‌هایی ناقصند. به بیانی دیگر، متوجه می‌شوید که کدام جاهای خالی را باید با محتوا پر کنید.
3. می‌توانید متوجه شوید که در چه زمان‌هایی محتوای آماده برای درج دارید، و اگر بخواهید باز هم محتوا تولید کنید، برای چه زمانی باید این کار را انجام دهید.
برای تهیه تقویم محتوایی باید در ابتدا یک جدول طراحی کنید طبق تصویر زیر.( جدول زیر خانه ها بصورت آزمایشی پر شده اند)

تقویم محتوایی چیست؟

در یک سمت جدول روز ها را قرار دهید و در ست دیگر آن ساعت ها و محتواهای خود را بر اساس نوع و شرایط در خانه های متفاوت جدول پخش کنید. به مناسبت ها توجه داشته باشید زیرا ممکن است انتشار برخی پست ها در بعضی از روز ها مناسب نباشند.
نکته: تقویم محتوایی باید بر اساس آمار صفحه اینستاگرام شما که در صفحه Insights نمایش داده میشود، باشد.
نباید به محض شروع ساخت تقویم محتوایی برای صفحه اینستاگرام خود، انتظار بهترین نتیجه را در کمترین زمان داشته باشید. صبور باشید و تقویمتان را بروز نگه دارید این بدیم منظور است که ساعت های بهتر را جایگیزین و یا تعداد پست ها را کم و زیاد کنید.

نظرات: (۰) هيچ نظري هنوز ثبت نشده است
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.