اپلیکیشن اتاقک otaghak اجاره و رزرو آنلاین ویلا سوئیت و اقامتگاه

  • ۱۵۷۰

با اپلیکیشن اتاقک می‌توانید اطلاعات اقامتی مربوط‌به بیش از ۸,۰۰۰ ویلا و سوئیت و اقامتگاه را در بیش از ۲۵۰ شهر ایران به‌صورت آنلاین دراختیار داشته باشید و محل اقامت دلخواهتان را رزرو کنید.

اکثر مردم سفرکردن را دوست دارند. معمولا قبل از رفتن به سفر، سوالاتی ازاین‌دست را از خودمان می‌کنیم: محل اقامتمان کجا باشد؟ هزینه‌ی اقامت چقدر است؟ با چه کیفیتی می‌توانیم جای مناسبی اجاره کنیم؟ مکانی که برای اقامت انتخاب می‌کنیم امنیت دارد؟

خیلی از ما دوست داریم به شهرهای بزرگ‌‌وکوچک ایران سفر کنیم؛ ولی موضوع اقامت به مانعی بزرگ برای سفرمان تبدیل شده است. گاهی هزینه‌ی هتل‌های چندستاره بسیار گران است و اگر بخواهیم بدون برنامه‌ریزی و مشخص‌کردن محل اقامت سفر کنیم، چندان عقلانی نیست و مجبوریم به‌سراغ دلالان کنار جاده برویم. حتی گاهی رو انداختن به دوستان و اقوام برای اقامت چندروزه و سفری ساده و معمولی کار سختی است. پس، راهکار چیست؟ 

otaghak

اپلیکیشن اتاقک؛ سامانه‌ای برای ارتباط بین میزبان و مهمان  

اپلیکیشن اتاقک سعی می‌کند به‌طور نظام‌مند مشکل اقامتگاه برای سفر را حل کند و مسافران می‌توانند ازطریق این سامانه اطلاعات ۸,۰۰۰ اقامتگاه را در بیش از ۲۵۰ شهر کوچک‌وبزرگ ایران در اختیار داشته باشند.

ابتدا، باید مقصدتان را مشخص کنید. اگر به فکر اجار‌ه‌ی اقامتگاهی تخفیف‌دار هستید، اتاقک گزینه‌های اقامتی تخفیف‌دار را با‌توجه‌به قیمت مشخص‌شده‌‌تان معرفی می‌‌کند. درنتیجه، باتوجه‌به بودجه‌‌ی مدنظرتان برای سفر می‌توانید محل اقامتتان را انتخاب کنید. افزون‌براین، اتاقک اطلاعات متنی و تصویری کاملی درباره‌ی همه‌ی اقامتگاه‌های سراسر ایران دراختیار مشتریان قرار می‌دهد؛ هرچند برخی مسافران ادعا می‌کنند برخی اقامتگاه‌های اتاقک قیمت گرانی دارند.

مسافران می‌توانند قبل از سفر، تصاویر مختلف و توضیحات مربوط‌به اقامتگاه‌ها را مشاهده کنند. درنتیجه، انتظار می‌رود بتوانند آگاهانه انتخاب کنند. اتاقک سیستم امتیازدهی به اقامتگاه‌ها را برای کاربران در نظر گرفته و مسافران می‌توانند از دیدگاه‌های مشتریانی آگاه شوند که قبلا از آن اقامتگاه استفاده کرده‌اند و باتوجه‌به امتیازهای سیستم امتیازدهی، اقامتگاه دلخواهشان را انتخاب کنند. گاهی نیز اطلاعات اقامتگاه کامل نیست؛ ولی نکات منفی خاصی در توضیحات ارائه نشده است. برای مثال، جاده‌ی منتهی به اقامتگاه مسیر دشوارگذر داشته و در توضیحات به این نکته‌ی مهم اشاره نشده است و در توضیحات و تصاویر، فقط نکات مثبت درج شد‌ه‌اند. 

otaghak

سفری اقتصادی و با امنیت زیاد

بی‌شک همه دوست داریم سفری اقتصادی و با امنیت زیاد را تجربه کنیم. اتاقک مدعی است می‌تواند به همه‌ی کاربران با بودجه‌های مالی مختلف محل اقامت مناسب معرفی کند. معمولا قیمت‌های تعیین‌شده در اتاقک از هتل‌ها ارزان‌تر است؛ هرچند برخی از کاربران اتاقک معتقدند برخی میزبان‌ها، باتوجه‌به موقعیت مکانی و البته امکانات، قیمت گرانی برای اقامتگاه‌های خود تعیین کرده‌اند و از سیستم نظارت اتاقک بر قیمت اقامتگاه‌ها رضایت ندارند. البته، کاربرانی هم بوده‌اند که از قیمت‌های اعلام‌شده راضی بوده‌اند.

یکی دیگر از موضوعات مهمی که اتاقک بدان اشاره می‌کند، این است که تمام مجوزهای قانونی را دریافت می‌کند و به مسافران این اطمینان را می‌دهد که می‌توانند با خیال راحت اقامتگاه را اجاره کنند. اتاقک از تمامی صاحبان اقامتگاه‌ها گواهی سوءپیشینه دریافت می‌کند. با اینکه انجام چنین کاری می‌تواند ترمزی برای سودجویان باشد، امکان دورزدن قانون همیشه وجود دارد.

otaghak

ویژگی‌های اپلیکیشن اتاقک

علاوه‌براینکه کاربران می‌توانند ازطریق سامانه‌ی اتاقک، اقامتگاه دلخواه خود را رزرو کنند یا اگر میزبان باشند اقامتگاه خود را ثبت کنند، امکان رزرو آنلاین ازطریق اپلیکیشن اتاقک نیز وجود دارد. ظاهرا اتاقک رابط کاربری خود را به‌روزرسانی‌کرده تا مسافران و میزبانان بتوانند راحت‌تر با اتاقک کار کنند.  

معمولا در برخی روزهای سال، به‌ویژه در تعطیلات، قیمت اجاره‌ی اقامتگاه‌ها تغییر می‌کند. اپلیکیشن اتاقک برای آنکه مشتریان به‌راحتی بتوانند از قیمت رزرو اقامتگاه‌ها‌ در روزهای مختلف مطلع شوند، تقویم روزانه‌ی اقامتگاه‌ها را به‌روزرسانی کرده است. درنتیجه، کاربران می‌توانند در تقویم جدید، قیمت روزانه‌ی هر اقامتگاه‌ را مشاهده کنند. ممکن است قیمت اقامتگاهی در برخی تاریخ‌های تقویم گران‌تر و در برخی تاریخ‌ها ارزان‌تر باشد. در ایام تعطیلات، قیمت‌ها گاهی تا چندبرابر افزایش می‌یابد که می‌تواند ترمزی برای سفر برخی مسافران باشد.

otaghak

انتخاب آگاهانه محل اقامت خود

اتاقک برای هر اقامتگاه توضیحات کاملی همراه‌با تصویر ارائه می‌دهد. برای برخی اقامتگاه‌ها توضیحات تکمیلی اختصاصی نیز ارائه شده است. همچنین، اتاقک میزبانان نشان‌دار را به دسته‌های تأییدشده و مهمان‌نواز تفکیک‌ کرده تا مسافران بتوانند راحت‌تر اقامتگاه خود را انتخاب کنند.

برخی اقامتگاه‌های اتاقک برچسب پیشنهادی و گارانتی‌شده دارند که اتاقک آن‌ها را تأیید می‌کند. با استفاده از فیلترهای جست‌وجو، مسافران می‌توانند قیمت، محل، محبوبیت و برخی ویژگی‌های دیگر را فیلتر کنند. درنتیجه، با سرعت بیشتری می‌توانند اقامتگاه مدنظرشان را پیدا کنند.

امکان جست‌وجوی اقامتگاه‌ها براساس نام استان و شهر، هم به فارسی و هم به انگلیسی وجود دارد. افزون‌براین، اگر مشتری از اقامتگاهی راضی بود، می‌تواند آن را به دوستان و آشنایانش معرفی کند و از تخفیف ویژه‌ی اتاقک بهره‌مند شود. اپلیکیشن اتاقک بخش «اتاقک پلاس»، شبکه‌ی آنلاین محتوایی گردشگری را نیز راه‌اندازی کرده است. 

otaghak

امکان لغو رزرو و بازگشت هزینه

اگر به هر دلیل سفرتان لغو شد، اتاقک در شرایطی هزینه‌ی مسافران را پس می‌دهد. البته، برخی کاربران از قوانین و شرایط بازگشت پول رضایت نداشته‌اند؛ مثلا اگر در ایام تعطیلات، مسافری رزرو را لغو کند، نمی‌تواند مبلغ پرداختی را دریافت کند یا اگر به محل اقامت مراجعه کنند و آن مکان مناسب نباشد و با اطلاعات درج‌شده مطابقت نداشته باشد، اتاقک پول مسافران را عودت نمی‌دهد.

با آنکه اتاقک مدعی است به‌عنوان رابط بین میزبان و مهمان، آموزش‌های لازم را به میزبانان داده تا بتوانند میزبان میهمان‌نوازی باشند، گه‌گاه برخی مشتریان از برخورد نامناسب میزبانان شکایت داشته‌اند. تیم اتاقک به‌صورت دوره‌ای کیفیت محل‌های اقامت را کنترل می‌کند و به‌صورت شبانه‌روزی به میهمانان و میزبانان سرویس‌ می‌دهد؛ ولی با‌توجه‌به گستردگی اقامتگاه‌ها در شهرهای مختلف عملا امکان کنترل کیفی همه‌ی اقامتگاه‌ها وجود نخواهد داشت.

نکات مثبت

امنیت زیاد و قیمت اقتصادی

امکان مشاهد‌ه‌ی محل اقامت قبل از سفر

تنوع اقامتگاه‌ها ازنظر امکانات و قیمت و موقعیت مکانی

امکان مشاهده‌ی قیمت‌ها در روزهای مختلف سال

امکان استفاده از تخفیف‌های ویژه

نکات منفی

 تعیین قوانینی برای عودت مبلغ پرداخت‌شده در ایام تعطیلات

نبود کنترل و نظارت بر قیمت‌ها

  1. برای دانلود این برنامه به این صفحه بروید.
  2. برای مشاهده ی آموزش های مربوط به این برنامه به این صفحه بروید.
نظرات: (۰) هيچ نظري هنوز ثبت نشده است
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.