سیستم عامل موبایل - ابونتو

  • ۲۴۹۹
اوبونتو - ubuntuیکی دیگر از سیستم عامل های موبایل است که توسط شرکت کانونیکال طراحی شده است.این شرکت پیش از این نیز سیستم عامل اوبونتو را برای رایانه های شخصی بر پایه لینوکس طراحی نموده بود.این سیستم عامل از نظر طراحی و هسته برنامه نویسی شباهت های زیادی با سیستم عامل اندروید دارد.اولین نسخه از این سیستم عامل در سال 2014 به صورت رسمی معرفی شد

اوبونتو چیست ؟ حتما این صفحه را مشاهده کنید

این سیستم عامل در ابتدا نسخه ای را برای گوگل نکسوس عرضه می‌نماید. سپس در سال 2014 اولین نسخه ی رسمی‌اش را عرضه می‌کند. از مزایای این سیستم عامل می‌توان به متن بازبودن، و رایگان بودن همراه با برنامه های کاربردی زیاد اشاره کرد.

در مراسم معرفی این سیستم عامل Shuttleworth گفت سیستم عامل اوبونتو فون برای تلفن های ارزان قیمت طراحی شده تا تجربه ای روان تر را در اسمارت فون های ارزان قیمت را در اختیار کاربران بگذارند.

سیستم عامل موبایل - ابونتو

او انتظار دارد این اسمارت فون ها از این سیستم عامل مانند دیگر سیستم عامل لینوکسی، یعنی آندروید استقبال کنند. اوبونتو فون دو حالت ضعیف که روی دستگاه هایی که پردازنده A9 ARM و رم ۱ گیگابایت دارند اجرا می‌شود و یک حالت دیگر که قوی (سنگین) نام دارد و روی دستگاه های گران قیمت اجرا شده. Shuttleworth همچنین گفت که اوبونتو بازار های نو ظهور را با پیشنهاد یک مجموعه کمتر، هدف گرفته است.

دانلود اوبونتو با لینک مستقیم

***

نظرات: (۰) هيچ نظري هنوز ثبت نشده است
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.