سیستم عامل موبایل - سیمبین

  • ۲۳۵۷

سیمبین symbian یکی دیگر از سیستم عامل های موبایل است که تا مدت‌ها توسط شرکت های معتبر دنیا مانند سامسونگ، سونی اریکسون، پاناسونیک و نوکیا مورد استفاده قرار گرفت تا این که در سال ۲۰۰۸، نوکیا سهام آن را به طور کامل از شرکت انگلیسی سیمبین خریداری کرد و این سیستم عامل پس از آن انحصار توسط موبایل های نوکیا به کار رفته است. این سیستم عامل در ابتدا ساختار بسیار ساده ای داشت و از برنامه های محدودی پشتیبانی می‌کرد.

اما موبایل هایی که با این فناوری تولید می‌شدند، با وجود قیمت بالا با استقبل بسیاری از سوی کاربران موبایل رو به رو شدند.موبایل های فراوانی که از سوی شرکت های سونی، نوکیا، فوجیتسو، موتورولا و زیمنس به بازار عرضه شد و به دلیل فروش بالا، برنامه نویسان آن تصمیم گرفتند؛ نرم‌افزارهای بیشتری برای این سیستم عامل طراحی کنند.
::. دانلود برنامه های سیمبین .::
سیستم عامل موبایل - سیمبین
 شرکت های بسیاری در توسعه و پیشرفت نرم‌افزاری این سیستم عامل دخیل بوده‌اند، اما در نهایت نوکیا با خرید امتیاز آن توانست آن را به عنوان سیستم عامل انحصاری موبایل های خود معرفی کند. هم اکنون بسیاری از موبایل هایی که در ایران وجود دارند از این سیستم عامل استفاده می‌کنند.
سیمبین سیستم عاملی است که به دلیل انعطاف پذیری زیاد قابلیت ارائه بالاترین کارایی را با کمترین امکانات سخت افزاری دارد. به همین دلیل معمولاً یک موبایل با سیستم عامل سیمبین با کمبود حافظه مواجه نخواهد شد.
یکی دیگر از ویژگی های مثبت سیمبین، پایداری بالای آن است.دلیل این پایداری این است که زمانی که از پردازنده استفاده نمی‌شود، سیستم به طور خودکار در حالت خاموشی قرار می‌گیرد؛ بنابراین در مصرف باتری و دیگر منابع سخت افزاری تا حد زیادی صرفه جویی می‌شود.
***
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.