مشخصات فنی سیستم عامل موبایل - سیمبین

  • ۲۵۱۷
برنامه های سیمبین با زبان های برنامه نویسی گوناگونی مانند، جاوا، WML Script، جاوا اسکریپت، پایتون و چند زبان فرعی دیگر نوشته می‌شود، اما مهم‌ترین زبان استفاده شده در این سیستم عامل C++ است. در واقع اولین و مهم‌ترین زبان برنامه نویسی سیمبین، C است و دلیل آن کارکرد بسیاری خوب این زبان از لحاظ سرعت و دقت اجرا است.

سیمبین تاکنون روی دو رابط کاربری S60 و UIQ ارائه شده است که البته رابط کاربری مهم آن S60 است که در آن می‌توان از برنامه های نوشته شده بر اساس Java MIDP، پایتون و ++C استفاده کرد.

مشخصات فنی سیستم عامل موبایل - سیمبین

Micro Kernel Architecture هستهٔ اولیهٔ سیمبین را تشکیل می‌دهد.این هسته دارای عناصر مهم مدیریت حافظه و زمان بندی است و از عناصر شبکه و فایل های سیستمی پشتیبانی نمی‌کند. در این شرایط سرورهای خارجی وظیفهٔ کنترل اوضاع را بر عهده دارند و این کار باعث می‌شود سرعت سیستم عامل تحت تأثیر انجام وظایف متفرقه کند نشود.

سیستم عامل سیمبین تاکنون در نسخه های فراوانی ارائه شده که آخرین و پیشرفته‌ترین آن‌ها به نام های Anna و Belle در سال ۲۰۱۱ با امکانات بسیاری عرضه شده‌اند.

هر چند نمی‌توان با اطمینان گفت که سیمبین به طور کامل خواسته های کاربرانش را برآورده کرده است، اما به هر حال این سیستم عامل جزو برترین سیستم عامل های حال حاضر موبایل است و نوکیا قصد دارد با ارائه پلت فرم Symbian3 اعتبار پیشین خود را دوباره به دست آورد.

اخبار مربوط به سیستم عامل سیمبین

دانلود اینستاگرام برای سیمبین - instagram symbian

دانلود اینستاگرام سیمبیان نسخه ی جدید

***

نظرات: (۰) هيچ نظري هنوز ثبت نشده است
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.