معرفی برند شرکت موبایل بلک بری - blackberry

  • ۲۱۳۰

شرکت کانادایی بلک بری تولید کننده گوشی‌های تلفن همراه هوشمند با نام بلک‌بری در سال ۱۹۸۴ در شهر واترلو توسط دو دانشجوی مهندسی تاسیس شد.

شرکت تجهیزات مخابراتی بلک بری (BlackBerry) تا قبل از 4 فوریه 2013 با نام ریسرچ این موشن (Research In Motion:RIM) شناخته می‌شد.

مایک لازاریدیس (Mike Lazaridis) دانشجوی دانشگاه واترلو کانادا و مدیر‌عامل RIM نام شرکت را از یک برنامه تلویزیونی به نام Poetry In Motion برگرفته‌ بود. داگلاس فرجین (Douglas Fregin) دانشجوی دانشگاه ویندزور، معاون مدیر شرکت در آن زمان بود.

تولیدات این شرکت بر روی تکنولوژی بی‌سیم تمرکز داشت که شامل پیجرها و مودم‌های وایرلس می‌شد. اولین گوشی تلفن بلک‌بری با قابلیت ارسال ایمیل و پیج‌کردن بدون صدا در سال 1998 ارائه شد. نام بلک‌بری از شباهت دکمه‌های کیبورد این تلفن‌ها به میوه بلک‌بری یا همان توت سیاه الهام گرفته شده است.

این شرکت شبکه کدگذاری بسیار امنی برای ارسال اطلاعات از طریق موبایل‌های بلک‌بری طراحی کرد. به‌طوری‌که وقتی از یک گوشی بلک‌بری ایمیل یا پیام فوری برای گوشی دیگر فرستاده شود، ابتدا اطلاعات داخل گوشی کدگذاری شده و سپس به یکی از دو سرور شرکت در انگلیس یا کانادا منتقل می‌شود. کدهای اطلاعات در سرور شکسته می‌شوند و دوباره به صورت رمز به گوشی مقصد ارسال می‌گردند.

در سال 2009، 20% سهم بازار موبایل از آن ریسرچ این موشن بود و در صدر رقبایش، اپل و گوشی‌های اندروید قرار داشت.
اما به‌دلیل کدگذاری پیچیده اطلاعات در شبکه‌ موبایل، ردیابی و بازخوانی اطلاعات رد و بدل‌شده غیرممکن بود و نگرانی کشورهایی نظیر هند،امارات و لبنان و به دنبال آن تهدید به قطع سرویس‌های شبکه بلک‌بری تا 11 اکتبر2010 در این کشورها، RIM ضرر مالی بزرگی را متحمل شد.

بلک بری شرکت مخابراتی امریکایی است، که در زمینه تولید تجهیزات مخابراتی و مخابرات بی‌سیم فعالیت می‌کند و برای ساختن تلفن‌های هوشمند بلک‌بری مشهور می‌باشد.

با کاهش سهم بازار بلک‌بری و افزایش کاربران گوشی‌های اندرویدی و آی‌فون، درسال 2011 شرکت یاهو که تا آن زمان از بلک‌بری به عنوان گوشی هوشمند سازمانی خود استفاده می‌کرد، اسمارت‌فون‌های دیگر را جایگزین گوشی سازمانی خود کرد.

سهام شرکت بلک‌بری تا سال 2012 افت زیادی داشت و نیروی کار زیادی از آن اخراج شدند. در بحبوحه تولید BlackBerry10 در اوایل  سال 2013 شرکت ریسرچ این موشن نامش را به BlackBerry Limited تغییر داد.

در سپتامبر ۲۰۱۳ بلک‌بری اعلام کرد با کنسرسیومی به رهبری شرکت فرفکس فایننشال به توافقی کلی رسیده تا توسط این کنسرسیوم به قیمت ۴.۷ میلیارد دلار خریداری شود.

برای دانلود OGInsta و اینستاگرام بلک بری به این صفحه بروید.
***
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.