آموزش بازاریابی توسط اینستاگرام

  • ۲۲۶۷

در گذشته ایمیل و جیمیل خیلی مورد توجه بوده اند ولی امروزه اینستاگرام جای آنها را در امر بازاریابی گرفته است . رسانه های اجتماعی برای مخاطبان جذاب ترند و بازاریابی با آن ها بسیار آسان و در دسترس تر است. برای همین موضوع ما آموزشی در مورد بازاریابی در اینستاگرام قرار داده ایم

اگر به اطراف خود نگاهی بیاندازید و از دوستان و آشنایان پرس و جو کنید متوجه خواهید شد که در بین تمام رسانه های اجتماعی اینستاگرام از محبوبیت و کاربرد بیشتری برخوردار است. اینستاگرام در میان بیش از 500 میلیون کاربر خود در سراسر دنیا، بیش از 300 میلیون کابر فعال دارد. شاید جالب باشد که بدانید چیزی حدود 20 میلیارد تصویر در اینستاگرام وجود دارد که تقریبا برای هر فرد روی این کره ی خاکی 3 تصویر!

#هشتگ بازاریابی اینستاگرام

قطع به یقین با شناخت بیشتر این رسانه ی محبوب و آشنایی با ترفند های استفاده از آن در بازاریابی، به راحتی می توانیم خدمات و محصولات خود را به نمایش گذاشته و به فروش برسانیم. در بسیاری از موارد حتی اگر سایتی هم برای کسب و کار خود نداشته باشید باز هم می توانید از رسانه های اجتماعی استفاده کنید. از دست دادن این فرصت رایگان و قدرتمند تبلیغاتی قطعا بعدها باعث افسوس و پشیمانی شما خواهد شد.
امروزه در بین بسیاری از کسب و کار های اینترنتی می بینیم که مدیران وب سایت ها، کاربران خود را به سمت شبکه های اجتماعی هدایت می کنند. پس به مرور از یک بازدید کننده به یک دنبال کننده خواهیم رسید و کم کم می توانیم پیام های مرتبط با بازاریابی را برایشان ارسال کنیم.

ترفند هایی برای بازاریابی با اینستاگرام

۱. استفاده بهتر از آدرس سایت در پروفایل

این قابلیت در اینستاگرام وجود دارد که می توانید آدرس وب سایت یا صفحات اجتماعی دیگر خود را به نمایش گذارید. پس از این قسمت غافل نشوید. اگر وب سایت ندارید آدرس فیس بوک یا لینکدین یا هر رسانه ی دیگری که در آن فعالیت دارید قرار دهید. اگر هم یک کسب و کار اینترنتی فعال هستید توجه داشته باشید که به جای آدرس صفحه ی اول سایت حتما آدرس صفحه ی فرود یا Landing Page را وارد کنید و کاربران را به این صفحه هدایت کنید.
شاید این سوال در ذهن شما شکل بگیرد که صفحه ی فرود وب سایت چیست؟ صفحه ی فرود صفحه ای است که در آن از مخاطبان ایمیل دریافت می کنید و در ازای آن یک هدیه ی الکترونیکی مثل یک کتاب یا ویدئو یا فیلم را به مخاطب ارائه می دهید.

۲ . ایجاد توقف بر عکس‌ها

تا حد امکان از تصاویر و عکس های جالب استفاده کنید. هر روز هزاران و شاید میلیون ها عکس به اشتراک گذاشته می شوند اما تنها تصاویری که حس کنجکاوی در مخاطب ایجاد می کنند باعث مکث آن ها و توجه به صفحه ی شما می شود. برای ایجاد کنجکاوی در تصاویر راه های زیادی وجود دارد. مثلا از محصولات خود در زوایای نا متداول عکس بگیرید یا انقدر از نزدیک عکس بگیرید که به سختی قابل تشخیص باشد و راه های زیادی که با آشنایی مختصری با تکنیک های عکاسی می توانید به راحتی مورد توجه کاربران قرار گیرید.

۳. نوشتن توضیحات پروفایل برای فالو شدن

در پروفایل یک اکانت اینستاگرام بخشی به نام توضیحات با عنوان Bio قرار گرقته است. در بسیاری از موارد دیده شده کابران در این بخش مواردی کلیشه ای مطرح می کنند یا به تعریف از کسب و کار خود می پردازند اما اگر می خواهید بهتر و بیشتر دیده شود و فالوور پیدا کنید بهتر است تنها به مخاطبان بگوئید که چرا باید شما را فالو کنند و با فالو کردن شما چه مزیتی به دست می اورند.

۴. ارائه کوپن تخفیف فقط در اینستاگرام

این تست را یکی از دوستان به طور خیلی اتفاقی انجام داد و نتیجه ی مطلوبی هم کسب کرد. دوست ما برای فروش محصولات سایتش، در اینستاگرام یک فروش ویژه و تخفیف دار قرار داد. اما ذکر اینکه صرفا محصولی 30 درصد تخفیف دارد قطعا برای مشتریان دوست عزیز ما جذاب و دنبال کننده نبود پس دوست ما در اینستاگرام خود کوپن های تخفیفی قرار داد بدون اینکه در سایت یا جای دیگر از آن صحبتی کند به این ترتیب سیل باورنکردنی ای از خریداران را از طریق یک تکنیک ساده ی اینستاگرامی جذب کرد.

۵. ارائه مطالب انحصاری

اگر شما در رسانه های اجتماعی مختلف فعال هستید توجه به این نکته بسیار ضروری است. به هیچ وجه یک پست را در رسانه های مختلف به اشتراک نگذارید. این امر برای کاربرانی که هر روز شما را در شبکه های مختلف اجتماعی دنبال می کنند بسیار کسالت آور خواد شد و به مرور زمان آن ها به این نتیجه می رسند که نیازی نیست به تمام شبکه ها سری بزنند و تنها نگاهی گذرا به یکی از آن ها کافیست. پس بهتر است برای هر یک از شبکه های خود پست های منحصر به فرد و متفاوتی را در نظر بگیرید..

۶. تغییر ماهانه عکس پروفایل

ماهی یک بار تصویر پروفایل خود را عوض کنید! این نکته ی به ظاهر ساده و بی اهمیت باعث می شود از دید اینستاگرام شما یک کاربر فعال به نظر برسید. هر چه فعال تر به نظر برسید تصاویر شما در نتایج جستجوی اینستاگرام جایگاه بهتری داشته و شما بیشتر دیده شده و بیشتر فالو می شوید. در مورد بسیاری از شرکت ها و کسب و کار ها معمولا از لوگوی شرکت استفاده می شود ولی به راحتی می توانید با کمی خلاقیت هر ماه تصویر جدیدی در اینستاگرام داشته باشید.

#هشتگ بازاریابی

مثلا با مناسبت های مختلف یا تغییر فصول کمی تغییر در لوگو داده و تصویر جدیدی با حفظ کلیت لوگوی تجاری خود خلق کنید.

۷. اول آموزش، سپس فروش

حتی شمایی که به فروش محصولات می پردازید باید اصل آموزش را رعایت کنید. به راحتی می توانید در حیطه ی فروش محصولات خود به آموزش بپردازید. مثلا اگر فروشنده ی لولزم خانگی هستید به راحتی می توانید نکاتی برای افزایش عمر لوازم خانگی یا کاهش مصرف برق یا تعمیر و نگهداری آن ها در اختیار کابران قرار دهید. حتی در جهت فروش بیشتر محصولات خود می توانید به نکاتی در تشخیص کیفیت مناسب محصولات اشاره کنید.  بسیاری از خریداران به آموزش نیاز دارند و ترجیح می دهند محصول را از جائی خریداری کنند که آموزش بهتری ارائه می دهد. این از دلایل عمده ی موفقیت دیجی کالاست که یک مراجعه کننده به سایت را به یک خریدار تبدیل می کند.امیدوارم با رعایت این نکات بتوانید لذت بیشترین فروش را با اینستاگرام تجربه کنید.

***

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.