-
يكشنبه, ۲۵ مهر ۱۳۹۵، ۰۱:۰۱ ب.ظ
-
۲۰۶۵
I قرار دادن داستانهای روزمره از روز دوم اوت سال میلادی جاری در اینستاگرام امکانپذیر شد و بخش مربوط به آن، تحت عنوان Story شناخته میشود. حدود دو ماه است که استفاده از این امکان توسط این شبکه اجتماعی برای عموم میسر شده است و به مخاطبان خود این امکان را میدهدکه بتوانند لحظه خود را به ثبت برسانند و ویژگی بارز این امکان، این است که پستها بعد از ۲۴ ساعت پاک میشوند. در ادامه به آخرین آمار و ارقامی میپردازیم که از این امکان اینستاگرام منتشر شده است.
خیلی از افرادی که به تحلیل شبکههای اجتماعی میپردازند، Story را با اسنپچت مقایسه میکنند. در آخرین آماری که توسط وبسایت تک کرانچ منتشر شده است، برآورد شده که روزانه حدود ۱۰۰ میلیون کاربر فعال از آنچه در Story ثبت شده بازدید میکنند. این در حالی است که روزانه فقط ۱۵۰ میلیون بار از پستهای ثبت شده در اسنپچت بازدید میشود. با توجه به آمار موجود در مورد این دو شبکه اجتماعی، میتوانیم بگوییم که سرعت رشد اینستاگرام بسیار بالا بوده و کارش را با موفقیت انجام داده است.
آمار دیگر در مورد خود اینستاگرام منتشر شده که یک زنگ خطر برای اسنپچت به حساب میآید. بر تخمینی که توسط بخش تحلیل وبسایت Buzzfeed زده شده، در حال حاضر روزانه حدود ۵۰۰ میلیون کاربر در اینستاگرام فعال هستند که یک پنجم آنها به Story سر میزنند و به همین دلیل، پیشبینی میشود که اینستاگرام در ادامه مسیر بتواند اسنپچت شش ساله را کنار زده و به فعالیت خود با قدرت بیشتری ادامه دهد.
جالب اینجاست که کِوین سیستروم (موسس اینستاگرام) به Buzzfeed گفته که امکان بعدی Story این است که کاربران این سرویس میتوانند برای پاک شدن پستهای خود، یک زمان مشخص تعیین کنند و به صورت مشخص، پستها راس ۲۴ ساعت پاک نمیگردد.
#هشتگ استوری اینستاگرام
***