فروش سایت و دامنه اینستاگرام ها (برای کسب اطلاعات بیشتر و خرید سایت و دامنه اینجا کلیک کنید)

تاریخچه ی هشتگ

  • ۲۱۲۴

داستان علامت هشتگ از بازی دوز شروع می‌شود و در طی دهه‌ها تکامل پیدا می‌کند. این علامت در زبان انگلیسی به عنوان Number Sign شناخته می‌شود؛ سپس به دلیل پر‌کاربرد بودنش روی صفحه کلید تلفن می‌آید و Hash Key خوانده می‌شود

این تکامل تا جایی ادامه پیدا می‌کند تا این‌که در دنیای مدرن به یکی از مهمترین علامت‌های رسانه‌های اجتماعی تبدیل می‌شود. در این مقاله نگاهی به تاریخچه هشتگ میاندازیم.

# در۱۹۸۸

دنیس ریچی خالق زبان برنامه‌نویسی C، برای دسته ‌بندی کلمات کلیدی و مهم برنامه‌نویسی از سایر کلمات و عباراتی که در داخل کد برنامه می‌آمد، از علامت # استفاده کرد و سپس از هشتگ در IRC که یکی از اولین نرم‌افزارهای چت گروهی جهان بود، استفاده می‌شد؛ بدین صورت‌ که آیتم‌های هر گروه تحت عنوان عکس، فیلم، پیام و هر محتوایی دسته بندی می‌شد تا کاربران IRC آسان‌تر بتوانند محتوا مورد نظرشان را جستجو کنند و همین امر باعث محبوبیت # در بین مردم شد.

۲۰۰۷ نقطه تولد #

در سال ۲۰۰۷ کریس مسینا یک برنامه‌نویس نرم‌افزار به عنوان یکی از کاربران توییتر، تصمیم گرفت با استفاده از هشتگ، همان فضا را شبیه سازی کند. به عبارت دیگر، با استفاده از هشتگ، به تعریف موضوع و طبقه‌بندی مطالب بپردازد.

# در ۲۰۰۹

توییتر به طور رسمی استفاده از هشتگ را به عنوان یک کد اعلام کرد.

# در ۲۰۱۰

ورود اصطلاح trending یا trending topics به شبکه‌های اجتماعی بود، بدین معنی که وقتی تعداد زیادی از کاربران از یک هشتگ استفاده کردند آن هشتگ به اصطلاح Trend می‌شود و تعداد بیشتری مخاطب جذب خواهند شد تا در مورد آن موضوع صحبت کنند.

# در ۲۰۱۱

اینستاگرام هشتگ را به خود اضافه می‌کند و +Google به صورت اتوماتیک هشتگ‌های مرتبط را پیشنهاد می‌داد.

# در۲۰۱۳

Vine با هشتگ لانچ شد و از طرفی Flickr در اپلیکیشن iOS خود هشتگ را اضافه کرد و این سال، شروعی بود برای استفاده هشتگ در فیس‌بوک.

هشتگ در دنیای امروز چیست؟

هشتگ در دنیای امروز چیست؟

اگر بخواهیم معنی دقیق‌تری از هشتگ داشته باشیم، آن را کلمه یا عبارتی متشکل از اعداد و حروف می‌دانیم که بین آنها فاصله‌ای وجود ندارد و در ابتدای آن از نماد # استفاده می‌شود تا امکان شناسایی این موضوع برای دیگر کاربران شبکه اجتماعی آسان شود. هشتگ دقیقا نوعی برچسب است که در شبکه‌های اجتماعی روی موضوعات مختلف زده می‌شود تا هر زمان که جستجویی اتفاق بیفتد، بتوانیم مجموعه‌ای از مطالب را در مورد موضوع مورد نظر خود در اختیار داشته باشیم. برای مثال: #AnewAnetwork #AnetworkEvents

هشتگ به ساده‌ترین زبان ممکن؛ ابزاری برای دسته‌ بندی مطالب است. این ابزار به مردم اجازه می‌دهد که به طور کاملا اختیاری، انتخاب کنند که مطالبشان در کنار چه مطالبی پیدا شود.

 

نگارش هشتگ به چه صورت است؟

یک هشتگ می‌تواند کلمه معمولی، اصطلاح، ترکیبی از حروف و عدد یا عبارت باشد؛ توجه داشته باشید که بین کلمات و حروف از هیچ فاصله‌ای نمی‌توان استفاده کرد، درنگارش هشتگ در شبکه‌های اجتماعی، می‌توانیم قبل از جمله، در وسط جمله و یا پس از جمله از هشتگ به صورت چسبیده به یک کلمه استفاده کنیم. هشتگ را نمی‌توان برای بیش از یک کلمه به کارببریم. به همین دلیل در زبان انگلیسی اگر بخواهیم برای یک جمله هشتگ بسازیم، همه کلمات را به هم وصل می‌کنیم و در فارسی هم برای به هم وصل کردن کلمات از علامت Underline (روی صفحه کلید شیفت و منها)، استفاده می‌کنیم. برای مثال عبارات دو کلمه‌ای #نقل_قول

هشتگ چه کاربردی دارد؟

شما می‌توانید موضوعی که راجع به آن می‌نویسید را مشخص کنید و به دیگران اجازه دهید وقتی می‌خواهند درباره آن موضوع بدانند، مطلب شما را هم بخوانند.

هشتگ‌ها برای تبلیغات و هماهنگی‌ها استفاده می‌شوند و همچنین استفاده از آن‌ها برای ترویج رویدادها بسیار موثر است. برای مثال می‌توانید تاریخچه هشتگ #Anetwork را جسستجو کنید.

خوب شما می‌توانید در جمع دوستان خود، یک هشتگ را به عنوان کلید مشترک مطرح کنید و یا در مطالبتان یک اصطلاح خاص یا نام گروه خود را هشتگ نویسی کنید. به‌ دین‌ ترتیب هر کدام از دوستان خود که جستجو کنند می‌توانند مطالب آن گروه را به راحتی پیدا کند.

تاریخچه ی هشتگ

 تاریخچه هشتگ در توییتر

در توییتر به عنوان یک فرهنگ حرفه‌ای، تقریباً جا افتاده است که برای هر توییت، یک هشتگ به کار رود. هشتگ دوم زمانی معنا پیدا می‌کند که بخواهیم موقعیت جغرافیایی را به توییت خود اضافه کنیم. استفاده از سه هشتگ، کاملاً به عنوان یک سقف مطرح می‌شود.

به طور کل برای سازماندهی توییت‌ها و مطالب منتشرشده در شبکه اجتماعی از هشتگ استفاده می‌شود. هشتگ به شما کمک می‌کند پست‌هایی را که با دیگران به اشتراک می‌گذارید ساماندهی کنید و به‌آسانی دریابید در زمینه فعالیت تخصصی خود چه موضوعات دیگری منتشر شده است. شما همچنین می‌توانید هشتگ‌های مشابه را که دیگر کاربران منتشر کرده‌اند برای آگاهی بیشتر در اختیار بگیرید.

هشتگ در اینستاگرام

هشتگ در اینستاگرام

هشتگ در اینستاگرام کمی متفاوت است. در اینستاگرام کاربران، گاهی هشتگ‌ها را نه برای تعریف موضوع و فهرست‌بندی، بلکه برای بیان احساسات،‌ شوخی کردن یا کارهای مشابه به کارمی‌برنند. به هر‌حال، هشتگ دو کاربرد مشخص دارد.

قبل از هر چیز به بازدیدکننده عکس شما، توضیح می‌دهد که شما با چه انگیزه‌ای عکس را گذاشته‌اید و کاربرد دوم هشتگ،‌ کمک به جستجوی تصویر است. بدین ترتیب کسانی که در اینستاگرام جستجو می‌کنند، جدای از نام کاربری یا Username، می‌توانند Tag را هم جستجو کنند. برای مثال:#دوست و#Anetwork در زیر یک عکس نشان دهنده آن است که انگیزه عکس، تبریک روز دوست و هشتگ بعدی کمک می‌کند که صفحه Anetwork در معرض دید کاربران قرار گیرد.

 تاریخچه هشتگ در فیس‌بوک

 تاریخچه هشتگ در فیس‌بوک

به‌تازگی در فیس بوک هم قابلیت # هشتگ نویسی فعال شده است و خیلی‌ها از آن، برای پیدا شدن مطالبشا ن در فیس‌بوک استفاده می‌کنند. باید بدانید برای این‌که بخواهید عنوانی را با هشتگ در فیس‌بوک جستجو کنید facebook.com/hashtag/#uniquehashtag را در نوار جستجو فیس‌بوک تایپ کنید. لازم به ذکر است عبارت بعد هشتگ عنوان مورد نظر شما می‌باشد.

چندی قبل مطالبی که در توییتر هشتگ نویسی می‌شد، وقتی در فیسبوک به اشتراک گذاشته می‌شد به دلیل این‌که فیس‌بوک از آن پشتیبانی نمی‌کرد، اتفاق خوشایندی نبود، اما در حال حاضر به راحتی می‌توانید مطالب خود را کپی یا به اشتراک گذاشته سپس توییتر و فیس‌بوک را به هم متصل کنید تا بلافاصله مطلبتان در هر دو منتشر شود.

منبع : بلاگ اد

فروش سایت و دامنه اینستاگرام ها (برای کسب اطلاعات بیشتر و خرید سایت و دامنه اینجا کلیک کنید)

نظرات: (۰) هيچ نظري هنوز ثبت نشده است
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
تجدید کد امنیتی

فروش سایت و دامنه اینستاگرام ها (برای کسب اطلاعات بیشتر و خرید سایت و دامنه اینجا کلیک کنید)