بهترین زمان برای پست گذاشتن در اینستاگرام " قسمت اول مقاله "

  • ۲۰۳۵

با همه‌گیر شدن برنامه اینستاگرام، برای خیلی از بازاریابان و حتی کسانی که از اینستاگرام استفاده شخصی می‌کنند، این سوال پیش می‌آید که بهترین زمان برای پست گذاشتن در اینستاگرام چه ساعتی در روز وچه روزهایی در هفته است. در‌واقع همه می خواهند بدانند که برای بیشتر دیده شدن پست ها و درگیر کردن هرچه بیشتر مخاطبنشان، چه زمانی را برای آپلود پست‌هایشان انتخاب کنند.

بهترین زمان برای پست گذاشتن در اینستاگرام

بهترین زمان برای پست گذاشتن در اینستاگرام به عوامل زیادی بستگی دارد:

۱.پتانسیل ساعات روز و روزهای هفته

این آیتم برای پست هایی در نظر گرفته می‌شود که با توجه به ماهیت محتوایی‌ای که دارند، برای ساعات و روزهای خاصی از هفته مناسبند. به عنوان مثال اگر پست مورد نظر شما تصویری از یک میز غذاست؛ اگر بعد از زمان ناهار(مثلا ساعت ۴) منتشر شود، مورد توجه واقع نمی‌شود و یا مثلا برای آخر هفته‌ها بهتر است از محتوایی سرگرم کننده و انرژیک استفاده شود.

#هشتگ بازاریابی اینستاگرام

بهترین زمان برای پست گذاشتن در اینستاگرام

۲.شناخت مخاطب (سن، قشر، جنسیت و…)

شناخت مخاطب هدف، شاید مهم‌ترین آیتم باشد. محتوای شما برای چه سنینی و چه قشری جذاب است؟ این افراد در چه ساعاتی از روز فرصت سر زدن به اکانت اینستاگرامشان را دارند؟

۳.تعداد پست ها در روز

آپلود کردن چند پست پشت سرهم در اینستاگرام هیچ موقع بازخورد خوبی در پی نداشته؛ زیرا مخاطب به پست‌های بعدی توجه کافی را ندارد و گاها دیدن چند پست پی‌در‌پی از یک پیج، مخاطب را عصبی می‌کند.

از طرفی برخلاف دیگر رسانه‌های اجتماعی، در اینستاگرام پست ها فقط یک بار در قسمت (home) نمایش داده می‌شوند و همین باعث می‌شود تا برای هر پست طول عمر میانگین ۴ ساعت در نظر گرفته شود.یعنی اگر در ساعت‌های اولیه بعد از آپلود شدن، پست شما توسط مخاطب دیده نشد، زیر پست‌های دیگران مدفون شده و امکان دیده شدن آن کم می شود. پس بهتر است برای گذاشتن چندین پست در یک روز، حداقل ۴ ساعت میان زمان آپلودشان، فاصله وجود داشته باشد.

۴.متمایز کردن پست های تاریخ مصرف‌دار

کانسپت طراحی اینستاگرام به تعبیر من ثبت لحظه‌هاست و مخاطب با دیدن پست‌هایی که در همان لحظه ثبت و منتشر شده‌اند، بیشتر هیجان‌زده می‌شود.اما برخی پست‌ها هستند که اگر در یک بازه زمانی منتشر نشوند ارزش خود را از دست خواهند داد و به قول معروف تا تنور داغ است باید نان را چسباند.
تصور کنید عکسی را که هنگام بارش برف گرفته‌اید را در یک روز آفتابی پست کنید و یا محتوایی که راجع به آتش سوزی محلی تهیه کرده‌اید را هنگامی که تب خبر خوابیده منتشر نمایید. دلیل دیگر این موضوع، هشتگ‎ها هستند که فقط زمانی که هنوز آن موضوع سر زبان‌هاست، جستجو می‌شوند.

بهترین زمان برای پست گذاشتن در اینستاگرام

اما  با توجه به رفتار مخاطبان اینستاگرام تاکنون و شرایطی که عموم کاربران این برنامه دارند، می توان محدوده زمانی‌ای را مشخص کرد که بدون درنظر گرفتن موارد بالا، بتوان دیده شده پستتان را تا حد قابل قبولی تضمین کنید.

“بهترین زمان برای پست گذاشتن در اینستاگرام”

با توجه به تجربه‌ای که من تاکنون روی اکانت های مختلف داشتم و شناختی که روی مخاطبان ایرانی پیدا کرده‌ام، بازه‌های زمانی که نرخ مشارکت بیشتری از طرف مخاطبان دریافت میشود به ترتیب اولویت:

“۵ تا ۷ بعدازظهر”

این بازه زمانی به طور میانگین در اکثر مواقع نرخ مشارکت بیشتری از مخاطبان را به همراه دارد و دلیل این موضوع این است که افراد بعد از ساعت کاری، مدرسه یا دانشگاه حوصله کار جدی دیگری ندارند و دلشان می‌خواهد روی کاناپه منزلشان لم داده و چرخی در اینستاگرامشان بزنند.

“۹ شب تا ۱ صبح”

در این بازه معمولا افراد بعد از خوردن شام و معاشرت کافی با اهل خانه، فرصت را غنیمت می‌شمرند تا در اینستاگرام سرو گوشی آب دهند.
۱۲ تا ۱ هم معمولا زمانی است که کاربران تا زمانی که خوابشان ببرد، در رختخواب اینستاگرامشان را چک می‌کنند.
دلیل دیگر انتخاب این بازه زمانی، این است که بعد از آن (از ۱ تا صبح) معمولا پستی گذاشته نمی شود وکسانی که بعد از بیدار شدن از خواب اینستاگرامشان را چک می‌کنند باز هم پست شما جز آخرین پست‌ها خواهد بود و با کمی اسکرول کردن، آن را خواهند دید.

بهترین زمان برای پست گذاشتن در اینستاگرام

“۷ تا ۹ صبح”

این بازه بسته به مخاطبان پیج شما متفاوت است.
به عنوان مثال این بازه زمانی، برای پیج شخصی من نتایج خوبی به همراه دارد؛ زیرا همکاران و دوستانم معمولا در سرویس شرکت و یا مسیر رفتن به دانشگاه هستند و فرصت کافی و مناسبی برای چک کردن اینستاگرامشان به شمار می‌رود.

بهترین زمان برای پست گذاشتن در اینستاگرام

در مقاله‌ی بعدی چالشی که خودم در این زمینه با آن روبرو شدم را با شما در میان می‌گذارم و آماری که وب‌سایت های مختلف آنالیز کننده رسانه‌های اجتماعی، در مورد بهترین زمان برای پست گذاشتن در اینستاگرام منتشر کرده‌اند را برایتان می‌آورم. اگر از اینستاگرام برای یک فروشگاه آنلاین استفاده می‌کنید حتما مقاله سه راه برای افزایش موقعیت‌های فروش در اینستاگرام را بخوانید

منبع : بلاگ اد

***

نظرات: (۰) هيچ نظري هنوز ثبت نشده است
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.