راهنمای و آموزش مبتدیان برای بازاریابی تاثیرگذاران دراینستاگرام

  • ۱۸۳۰

امروزه بازاریابی تاثیرگذاران موضوع داغی برای بازاریابان است که آگاهی از مزایای آن، کار چندان دشواری نیست. اینستاگرام با بیش از 500 میلیون کاربر فعال و تولید محتوای فوق‌العاده به بهترین ابزار بازاریابی بصری برای بسیاری از استارتاپ‌ها و برندهای بزرگ جهان تبدیل شده است.

در آخرین به‌روزرسانی الگوریتم‌های اینستاگرام، پست‌ها براساس میزان تعامل کاربران نمایش داده می‌شود. از این رو تبلیغات و بازاریابی تاثیرگذاران اهمیت بیشتری یافته‌اند.

#هشتگ بازاریابی اینستاگرام

بازاریابی تاثیرگذاران چیست؟

بازاریابی تاثیرگذاران پدیده‌ی جدیدی نیست بلکه بر پایه‌ی بازاریابی دهان به دهان بنا شده است. رسانه‌های اجتماعی نیز با قدرت تمام به پیشبرد این تکنیک بازاریابی کمک می‌کنند.

برندها می‌توانند با استفاده از بازاریابی تاثیرگذاران به همکاری با تاثیرگذاران اینترنتی بپردازند و به کمک تلفیقی از خلاقیت و تعامل با مخاطبان و به روشی معتبر، به شناخته شدن برند کمک کنند.

به عنوان مثال همانگونه که وقتی یکی از دوستان شما محلی را برای گذراندن تعطیلات به شما پیشنهاد می‌دهد، به دلیل اعتمادی که به او دارید بی‌چون و چرا می‌پذیرید. بازاریابی تاثیرگذاران نیز با هدف قرار دادن گروهی از مخاطبان و با ایجاد اعتماد، آن‌ها را متقاعد به خرید محصولات مورد نظر می‌کند.

تاثیرگذارها چه کسانی هستند؟

یکی از جنبه‌های مهم بازاریابی تاثیرگذارانب در اینستاگرام، پوشش از طریق مشخصات مردم سراسر جهان است.

در اینستاگرام مربیان تصاویر تمرین‌های مختلف، وبلاگ‌‌نویسان مد تصاویر مرتبط با استایل، طراحان داخلی نمونه‌کارها، و سرآشپزها دستور تهیه‌ی غذاهای خود را به اشتراک می‌گذارند.

بعضی از تاثیرگذاران دنبال‌کننده بیشتری نسبت به افراد مشهور دارند، اما نحوه‌ی فعالیت آن‌ها در حالت کلی متفاوت است.

در صورتی که تاثیرگذاران تصمیم به همکاری با یک برند داشته باشند، در بیشتر مواقع این تصمیم تحت تاثیر نظر مخاطبان آن‌ها قرار دارد و کمتر جنبه‌ی شخصی به خود می‌گیرد.

بازاریابی تاثیرگذار در پنج مرحله

یافتن یک تاثیرگذار و همکاری با او می‌تواند پروسه‌ی زمانبری برای بازاریابی تاثیرگذاران باشد. برای رسیدن به بهترین نتایج پروسه‌ی پنج مرحله‌ای زیر توصیه می‌شود:

۱) انجام تکالیف

هر برند برای موفقیت خود می‌تواند بسیاری از موارد را از برندهای دیگر یاد بگیرد. به عنوان مثال یافتن راه‌حل‌های موثر، الهام‌گیری از انواع محتواهایی که به اشتراک گذاشته می‌شود و مشخص کردن محتوایی سبب بیشترین تعامل می‌شود. بهترین زمان برای شروع تحقیقات خود، با بررسی اینکه رقیبان چه کاری انجام می‌دهند، آغاز می‌شود.

#هشتگ بازاریابی

با استفاده از ابزاری به نام whalar lab  می‌توان معیارهای هر حساب اینستاگرام را مورد سنجش قرار داد و همزمان آن را با سه حساب کاربری دیگر مقایسه کرد. همچنین یک ایده جالب، جستجوی برندهای دیگری است که هر چند رقیب شما نیستند اما ممکن است به دلیل داشتن نقاط مشترکی در فعالیت‌های خود با برند شما مطالب مشابهی را به اشتراک بگذارند. بنابراین احتمال وجود مشتری مشترک با این برندها نیز وجود دارد.اگر برند شما دارای پیشینه‌ی قبلی است، در مورد آن تحقیق کرده و اطلاعات صحیحی در این مورد در اختیار مخاطبان خود قرار دهید.درنهایت می‌توان گفت اینستاگرام یک مرجع خوب برای وبلاگ‌های کسب وکار است. که به صورت منظم نتایج مطالعات انجام شده و ابزارهای جدید خود را به اشتراک می‌گذارند. از سوی دیگر می‌توان گفت اینستاگرام یک رسانه‌ی عالی برای خواندن محتوای خاص است که برندها می‌توانند نهایت بهره را از آن ببرند.

۲) تهیه و تنظیم یک شرح مختصر

اگر به تاثیرگذاران آزادی عمل بیشتری در تولید محتوای خلاق بدهید، می‌توانند به راحتی به شناسایی مخاطبان علاقه‌مند بپردازند، و همین امر سبب موفقیت بیشتر کمپین بازاریابی تاثیرگذاران شما خواهد بود.تنظیم خلاصه‌ای از اهدافی که قصد رسیدن به آن‌ها را دارید این امکان را فراهم می‌کند تا با آزادی عمل بیشتری به یک راه کلیدی برای موفقیت بازاریابی تاثیرگذاران در اینستاگرام دست یابید. در ضمن برای انجام کمپین بازاریابی تاثیرگذاران موفق باید به تاثیرگذاران صنعت خود اعتماد داشته باشید.با تهیه‌ی یک شرح مختصر می‌توانید یک دید کلی از اهداف خود را در اختیار تاثیرگذاران قرار دهید تا بتوانند به راحتی به آن‌ها جامه‌ی عمل بپوشانند.

راهنمای و آموزش مبتدیان برای بازاریابی تاثیرگذاران دراینستاگرام

۳) انتخاب تاثیرگذاران مرتبط

پس از مشخص شدن ایده‌ی مورد نظر خود، نوبت یافتن و انتخاب تاثیرگذاران مرتبط است. هر تصمیم اشتباه در این مرحله برای برند گران تمام خواهد شد. بنابراین زمان بیشتری را قبل از تصمیم‌گیری برای این کار اختصاص دهید.این نکته را به یاد داشته باشید که هر بازاری تاثیرگذاران خودش را دارد. در هر زمینه‌ای که فعالیت داشته باشید یکی از راه‌های موثر در یافتن افراد مورد نظر خود جستجو به کمک هشتگ و یافتن پست‌هایی است جذابیت بیشتری برای مخاطب دارند. همچنین شما می‌توانید تاثیرگذاران را از پیج سایر برندها بیابید. پست‌هایی را جست وجو کنید که در آن فرد دیگری به عنوان تولیدکننده‌‌ی محتوا تگ شده ‌است.جستجوی تاثیرگذاران مرتبط از میان صدها حساب کاربری اینستاگرام، کاری زمانبر و دشوار است که استفاده از نرم افزاری مثل whalar کمک به سزایی در این زمینه خواهد کرد. می‌توان تاثیرگذاران را به کمک پایگاه‌داده‌ای از موضوع، محل، نرخ و میزان تمایل به همکاری آن‌ها با برندهای مرتبط نیز جستجو کرد.

۴) توافق بر یک ساختار همکاری مشخص

پس از یافتن تاثیرگذاران مورد نظر خود، نیازمند تعامل با آنها و توافق بر یک ساختار همکاری هستید. معمولا پنج جنبه کلیدی برای مذاکره مدنظر قرارمی‌گیرد:

بازه زمانی :  قبل از مهلت تعیین شده و به صورت برجسته تامین آن ضروری می‌شود.

خروجی:  آنچه که قصد تولید آن را دارید را به وضوح مشخص کنید. برای مثال دو بخش از محتوا، یکی روی حساب کاربری تاثیرگذار با منشن کردن برند شما انتشار می‌یابد و دیگری در اکانتی که شما از آن استفاده می‌کنید.

کاربرد محتوا: تاثیرگذاران را از کاربرد محتوایی که نیاز دارید مطلع کنید. زیرا آنها همیشه به عنوان تولیدکننده مالکیت خود را حفظ خواهند کرد، اما به طور معمول به مدت دو سال از آن‌ها کاربرد محتوایی درخواست می‌شود.

هزینه : تقریبا همه تاثیرگذاران در ازای خدماتی که ارائه می‌دهند به دستمزدی نیاز دارند. گاهی ممکن است در ازای این هزینه مایل به مذاکره باشند و یا محصولات/ خدمات/ تجارب خود را به عنوان بخشی از آن ارائه دهند. با این حال فراموش نکنید که باید هزینه‌ای را در ازای خدماتشان به آنها پرداخت کرد. البته هنگام پرداخت هزینه به خاطر داشته باشید که این هزینه بابت خدمات مختلفی اعم از تولید محتوا، حق استفاده، و دسترسی به مخاطبان آنها دریافت می‌شود.

هشتگ حمایتی: مقررات محتوای حمایتی در سراسر جهان در حال تغییر است و در هر زمانی متفاوت بوده است. بنابراین برای این‌که جانب احتیاط رعایت شود بهتر است همیشه از #spon یا #ad استفاده شود که تفاوتی در عملکرد یا پاسخ پست ایجاد نمی‌کند.

۵) به حداکثر رساندن ارزش محتوا

در زیر سه نمونه از راه‌های به حداکثر رساندن ارزش محتوا برای پروژه‌هایی که از بازاریابی تاثیرگذاران استفاده می‌کنند مورد بررسی قرار گرفته‌اند:

۱) انتشار در پیج محصولات

معمولا از نرم‌افزار shopify که tag tray نامیده می‌شود برای انتشار محتوای تاثیرگذار روی پیج محصولات استفاده می‌شود. انجام این کار علاوه بر این‌که باعث جالب دیده شدن پیج محصولات می‌شود ثبات اجتماعی مثبتی را نیز به وجود می‌آورد و باعث جذب مشتریان واقعی که در حال ارسال محتوا هستند نیز می‌شود.از زمان به رسمیت شناخته شدن محتوای اینستاگرام، شاهد ۲۳٪ افزایش در نرخ تبدیل پیج و ۴۰٪ افزایش در زمان صرف شده در پیج بوده‌ایم.

۲) انتشار به عنوان تبلیغات فیس‌بوک

در رویدادهای بازاریابی فیس‌بوک، جایگزین کردن بخش‌های تبلیغات با محتوای جدید اهمیت زیادی دارد. در ابتدا، می‌توان با استفاده از محصولات و عکاسی سبک زندگی و ایجاد چالش به ایجاد گرافیک‌های جدید دست یافت.

با استفاده از محتوای تاثیرگذاران قادر به به‌روزرسانی واحدهای تبلیغاتی یه صورت منظم هستیم. به علاوه استفاده از محتوای تاثیرگذاران نرخ تبدیل را به میزان ۱۹٪ بهبود می‌بخشد.

۳) انتشار در شبکه‌های اجتماعی

محتوای تولید شده توسط تاثیرگذاران بر روی  شبکه‌های اجتماعی نیز به اشتراک گذاشته می‌شوند. حدود ۸۰٪ از پست‌های خلاق از سوی تاثیرگذاران و مشتریان واقعی در شبکه‌های اجتماعی به اشتراک گذاشته می‌شوند.

نتیجه‌گیری

در حالت کلی بازاریابی تاثیرگذاران می‌تواند یک روش مقرون به صرفه برای برندها است. که به عنوان منبعی برای تولید محتوای خلاق، حمایت از توسعه برند و تعامل با مخاطبان نیز محسوب می‌شود.

منبع : بلاگ اد

***

نظرات: (۰) هيچ نظري هنوز ثبت نشده است
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.