دانستنی : چرا ویندوز ۱۰ قبل از آیپد، آپ رسمی اینستاگرام را دریافت کرد؟

  • ۱۳۹۲

فیسبوک تا چه میزان عاشق مایکروسافت است؟ به تازگی فیسبوک اقدام به انتشار اپلیکیشن شایان تحسین اینستاگرام برای دستگاه های ویندوز ۱۰ نموده است که از ویژگی Stories پشتیبانی به عمل می آورد.

در این میان کاربران آیپد هنوز منتظر نسخه مطابق با رزولوشن بالا و بدون کش آمدگی در صفحات تبلت خود در عوض استفاده از نسخه مناسب سازی شده برای آیفون هستند.

البته به صورت پیش فرض شما می توانید از اپ اینستاگرام در هر رایانه ویندوز ۱۰ استفاده کنید (علاوه بر موبایل) اما همان طور که پیش تر در خبر مربوط به آن اشاره کرده ایم، ارسال عکس در این شبکه اجتماعی تنها توسط تبلت ها و یا رایانه های ویندوزی که دارای صفحه لمسی و دوربین هستند (مانند خانواده سرفس)، امکان پذیر خواهد بود. می توان گفت عرضه این اپلیکیشن آخرین میوه همکاری های ما بین مایکروسافت و فیسبوک است. پیش تر نیز این شرکت ابتدا اپلیکیشن اختصاصی و کاملی از سرویس فیسبوک را برای رایانه های ویندوزی ارائه کرد و سپس اقدام به انتشار اپ اینستاگرام برای ویندوز ۱۰ موبایل نمود. چندی پیش نیز اپلیکیشن فیسبوک برای ویندوز ۱۰ موبایل در دسترس تمام کاربران قرار گرفت.

دانستنی : چرا ویندوز ۱۰ قبل از آیپد، آپ رسمی اینستاگرام را دریافت کرد؟

شراکت مایکروسافت و فیسبوک به اینجا ختم نمی شود. واحد بازی های رایانه ای مایکروسافت در یک همکاری دیگر امکان استفاده از هدست واقعیت مجازی فیسبوک با نام Oculus Rift را بر روی کنسول نسل هشتمی این شرکت یعنی اکس باکس وان میسر کرده است. این دو شرکت دست در دست یک دیگر نهاده اند تا در زمینه توسعه نرم افزار و سخت افزار  همچنین بازه های جدیدی همچون چت بات ها، همکاری های بیشتری را انجام دهند.

البته فیسبوک کماکان خود را به پلتفرم های iOS و اندروید به عنوان دو پلتفرم غالب در تلفن های همراه، متعهد می داند اما عرضه اپلیکیشن مناسب سازی شده و اختصاصی برای رایانه ها و تبلت های ویندوزی، ممکن است اندکی موجب رنجش خاطر کاربران آیپد شده باشد.

***

نظرات: (۰) هيچ نظري هنوز ثبت نشده است
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.