جاذبه های پرطرفدار جهان در اینستاگرام قسمت اول - دانستنی جالب

  • ۱۴۷۷

اینستاگرام یکی از مشهورترین شبکه‌های مجازی است که می‌توان آن را آلبوم زنده‌ای از تصاویر هیجان‌انگیز و زیبای بسیاری از جاذبه‌های مشهور و پرطرفدار در سراسر جهان نامید.

قسمت اول مقاله اینجا کلیک کنید

دنیای مجازی و ابزارآلاتی که در آن وجود دارد، بخش عمده‌ای از زندگی مردم را به خود اختصاص داده و حتی ساعت‌های طولانی از زندگی شخصی و اجتماعی افراد یک جامعه را درگیر خود می‌سازد.

یکی از رفتارهای رایج و البته محبوب و بسیار پرتکرار در این شبکه‌ی اجتماعی گسترده و دوست‌داشتنی، به اشتراک گذاشتن جاذبه‌های گردشگری و مکان‌های دیدنی است که کاربران در سفرهایشان آن‌ها را از نزدیک مشاهده کرده‌اند. اکنون شما را با بخش دیگری از جاذبه‌های پرطرفدار گردشگری که در اینستاگرام به میزان قابل توجهی به اشتراک گذاشته شده است، آشنا می‌کنیم.

۱۰. موزه لوور در پاریس؛ فرانسه

موزه لوور در پاریس؛ فرانسه

«موزه لوور پاریس» (Louvre Museum)، پربازدیدترین موزه جهان است که در پایتخت فرانسه قرار دارد. این موزه در ابتدای ساخت به عنوان دژی دفاعی در شهر پاریس مورد استفاده قرار گرفت و تا سال‌ها برای مقاومت در جنگ‌ها بازسازی و تقویت می‌شد.

این کاخ سلطنتی به دستور «فیلیپ دوم» و در قرون وسطی احداث شد و سال‌ها تغییرات، مرمت‌ها و بازسازی‌های متعددی را به خود دید. سرانجام در اواخر دهه ۱۹۹۰ میلادی تمامی ساختمان به عنوان موزه مورد استفاده قرار گرفت. موزه لوور فرانسه، بی‌گمان بزرگ‌ترین و حجیم‌‌ترین موزه دنیا است و بیش از ۳۵ هزار اثر تاریخی، فرهنگی و هنری در آن نگهداری می‌شود.

۹. گرند کنیون در آریزون؛ آمریکا

۹. گرند کنیون در آریزون؛ آمریکا

«گرند کنیون» (Grand Canyon)، یکی از شگفت‌انگیزترین جاذبه‌های گردشگری در ایالت کالیفرنیا است که از آن به عنوان عجایب هفت گانه طبیعی در جهان نیز یاد می‌شود. این پدیده‌ی طبیعی دره‌ای است بسیار ژرف که محققان میانگین عمق آن را حدود ۱ کیلومتر و ۶۰۰ متر و عرضی بالغ بر ۱۶ کیلومتر عنوان کرده‌اند. گفتنی است که این دره‌ی عمیق بیش از ۶ میلیون سال با عبور رود کلرادو از عمقی بالغ بر ۴۴۶ کیلومتر به وجود آمده است. جالب است بدانید که گرند کنیون تنها از یک دره تشکیل نشده است؛ بلکه چندین دره جانبی بر اثر فرسایش آن را ایجاد کرده است. همین امر سبب شده است که دیواره‌های آن ترکیبی از رنگ‌های قهوه‌ای، زرد، قرمز و خاکستری بوده و محوطه‌ای بسیار زیبا و چشم‌نواز خلق شود.  

۸. چشم لندن؛ انگلستان

چشم لندن؛ انگلستان

«چشم لندن» (London Eye)، یکی از بزرگ‌ترین چرخ و فلک‌های سراسر جهان و بزرگ‌ترین چرخ و فلک اروپا است که در سال ۲۰۰۰ میلادی در شهر لندن راه‌اندازی شد. این سازه‌ی زیبا و شگفت‌انگیز با ارتفاعی بالغ بر ۱۳۵ متر یکی از جاذبه‌های گردشگری در لندن است و برفراز آن می‌توان تمام شهر و زیبایی‌های رودخانه تایمز را مشاهده کرد. آنچه که این جاذبه‌ی دیدنی در لندن را خاص و منحصربه‌فرد می‌سازد، تماشای غروب آفتاب از مقابل این سازه بشر است که منظره‌ای وصف‌نشدنی را در مقابل چشمان گردشگران و بازدیدکنندگان جلوه‌گر می‌سازد.

۷. بیگ بن در لندن؛ انگلستان

بیگ بن در لندن؛ انگلستان

«بیگ بن» (Big Ben)، بزرگ‌ترین و مشهورترین برج ساعت در جهان است که در شهر لندن و در کشور انگلستان قرار دارد. این اثر تاریخی یکی از جاذبه‌های گردشگری مشهور است که بازدیدکنندگان بسیاری هنگام حضور در لندن به تماشای آن می‌روند. «برج الیزابت»، نام رسمی این برج است که ساعت بیگ بن داخل آن تعبیه شده و توسط مردم به نام ساعت آن شهرت یافته است. در واقع، بیگ بن، نام زنگ بزرگ سیزده تنی است که در داخل برج قرار دارد و سر هر ساعت هم به صدا در می‌آید.

جالب است بدانید که این جاذبه گردشگری ۱۵۶ ساله با گذشت زمان همانند برج پیزای ایتالیا کج شده است. برج ساعت بیگ بن لندن، از سطح زمین، بیش از ۹۳ متر ارتفاع دارد و ساعت آن نیز که دارای چهار جهت است، با ارتفاع ۵۵ متری از سطح زمین قرار گرفته است. 

۶. میدان تایمز در نیویورک؛ آمریکا

میدان تایمز در نیویورک؛ آمریکا

«میدان تایمز» (Times Square)، یکی از نمادهای کشور آمریکا است که در شهر نیویورک و در منطقه منهتن قرار دارد. در واقع می‌توان آن را یکی از مشهورترین میدان‌های جهان نامید که به دلیل محبوبیت و شهرتش، روزانه جمعیت بسیاری از گردشگران و رهگذران در حال تردد در این مکان هستند. شاید بتوان بوق‌های سرسام‌آور، بچه‌هایی با لباس‌های شخصیت «المو» (Elmo) به همراه دیگر شخصیت‌های کارتون‌های دیزنی، موجی از گردشگران مشتاق برای ثبت عکس در این میدان و محل‌های عبور عابر پیاده و قرارگیری آن در منهتن، مرکز خرید شهر نیویورک از جمله شهرت و معروفیت این مکان در سراسر جهان عنوان کرد. اکنون میدان تایمز یکی از مکان‌هایی است که در شبکه‌های اجتماعی به ویژه اینستاگرام از شهرت بسیاری برخوردار بوده و حتی اگر گردشگری آن را در لیست مکان‌های دیدنی مورد نظر خود قرار نداده باشد، با حضور در نیویورک، حتما در آن حاضر می‌شود. 

۵. استودیو جهانی فلوریدا

استودیو جهانی فلوریدا

«استودیو جهانی فلوریدا» (Universal Studios Florida)، یکی دیگر از جاذبه‌های گردشگری محبوب در منطقه «اورلاندو» واقع در شهر فلوریدای آمریکا است. این مکان که یک پارک تفریحی است، در ۷ ژوئن سال ۱۹۹۰ میلادی افتتاح شد و به عنوان صنعت سرگرمی به ویژه تهیه فیلم سینمایی و تلویزیون و پخش و انتشار آن‌ها شناخته می‌شود. استودیو جهانی فلوریدا، یکی از بزرگ‌ترین مراکز و مقر جهانی و همگانی در اورلاندو است. در این پارک می‌توان فیلم‌ها و نمایش‌های مشهور و متعددی را به صورت زنده به تماشا نشست. در سال ۲۰۱۶ میلادی این پارک میزبان ۱۰ میلیون بازدیدکننده از سراسر جهان بوده است و عنوان ششمین پارک برجسته در ایالات متحده و نیز نهمین پارک برجسته و ممتاز در سراسر جهان کسب کرد.

۴. برج ایفل در پاریس؛ فرانسه

برج ایفل در پاریس؛ فرانسه

بی‌تردید نماد فرانسه و پاریس، برج ایفل است. این برج زیبا که نمونه‌ی کپی آن در چین وجود دارد، به مناسبت یکصدمین انقلاب مردم فرانسه ساخته شد. نام این برج در واقع از نام سازنده‌ی آن یعنی گوستاو ایفیل (Gustavo Eiffel) گرفته شده و از نکات جالب آن این است که این برج جزو عجایب دنیا به شمار می‌رود. ارتفاع این برج ۳۲۴ متر و تعداد پله‌های آن ۱۶۶۵ عدد است. مکانی زیبا و دیدنی که بعد از ۲۶ ماه کار مداوم در سال ۱۸۸۹ میلادی افتتاح شد. گفتنی است که تاکنون بیش از ۲۰۰ میلیون نفر از این برج که به یکی از معروف‌ترین و محبوب‌ترین جاذبه‌های گردشگری در فرانسه تبدیل شده است، بازدید کرده‌اند.

۳. سنترال پارک در نیویورک؛ آمریکا

سنترال پارک در نیویورک؛ آمریکا

«سنترال پارک» (Central Park)، یکی از بهترین جاذبه‌های گردشگری در شهر نیویورک است که به عنوان مهم‌ترین فضای سبز این کلان‌شهر نیز شناخته می‌شود. این مکان تفریحی عنوان پربازدیدترین پارک شهری در سراسر آمریکا را به خود اختصاص داده است؛ به گونه‌ای که در سال ۲۰۱۳ نزدیک به ۴۰ میلیون بازدیدکننده را میزبان بوده است. مساحت سنترال پارک ۳۱۵ هکتار است که در مرکز منطقه منهتن احداث شده است.

زمین بازی کودکان، زمین‌های ورزشی، دریاچه‌های متعدد، مسیرهای پیاده‌روی متنوع و مکان‌های ایده‌آل برای پیک‌نیک و گردش خانوادگی از بخش‌های مختلفی است که در این پارک بزرگ وجود دارد. از جمله معروف‌ترین جاذبه‌هایی که در پارک احداث شده است می‌توان به باغ وحش سنترال پارک، مجسمه‌ی برنزی آلیس در سرزمین عجایب، قلعه‌ی بلوِدییِر (Belvedere Castle)، باغ شکسپیر، باغ هنرهای زیبا، فواره‌ی بتسدا (Bethesda Fountain) و پل بو (Bow Bridge) اشاره کرد که نباید بازدید از آن‌ها را از دست داد.

۲. شهر بازی والت دیزنی در فلوریدا؛ آمریکا

شهر بازی والت دیزنی در فلوریدا؛ آمریکا

«والت دیزنی اورلاندو»، یکی دیگر از شهر بازی‌های مشهور و پرطرفدار دیزنی‌لند در کشور آمریکا است که در منطقه اورلاندوی ایالت فلوریدا ساخته شده است. دیزنی‌لندها به عنوان دومین پارک محبوب پربازدید در سراسر جهان محسوب می‌شود که بازدیدکنندگان بسیاری در آن حضور می‌یابند. در این پارک می‌توان نوستالژی مدرن‌ترین و به روزترین ابزارآلات و وسایل تفریحی جهان را که در کنار یکدیگر گرد آمده است، مشاهده کرد و از آن‌ها لذت برد. البته ناگفته نماند که تعداد زیادی شهربازی والت‌دیزنی در سراسر جهان وجود دارد و این در حالی است که ۵۲ میلیون و ۵۰۰ هزار نفر از آن بازدید می‌کنند. در این شهر بازی فوق‌العاده نیز حال و هوای کلاسیک و آثار دیزنی به وضوح حس شده و دنیایی از سرگرمی و شادی را در قلب خود برای کودکان و بزرگسالان فراهم کرده است. این پارک نیز توسط خود والت‌دیزنی طراحی شده و در نوع خود کم‌نظیر و قابل توجه است.

۱. دیزنی لند در کالیفرنیا؛ آمریکا

دیزنی لند در کالیفرنیا؛ آمریکا

یکی دیگر از دیزنی لندهای مشهور و دوست داشتنی جهان در شهر آناهایم در ایالت کالیفرنیا و در کشور آمریکا قرار دارد. این پارک تفریحی در ۱۸ ژانویه سال ۱۹۵۵ میلادی افتتاح شده است و مالک آن نیز همانند دیزنی‌لندهای آمریکا شرکت والت‌دیزنی است. در این شهربازی نیز می‌توان لحظاتی فراموش‌نشدنی و شیرین را تجربه کرد و از دنیای روزمرگی امروزی حتی برای ساعات یا دقایقی، جدا شد. این پارک محبوب از مکان‌های پربازدید و شلوغ در آمریکا است که تاکنون بیش از ۶۰۰ میلیون نفر از آن بازدید کرده‌اند.

قسمت دوم مقاله کلیک کنید

منبع : کجارور

***

نظرات: (۰) هيچ نظري هنوز ثبت نشده است
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.