دولت روسیه با اینستاگرام برای حذف پست های مخالف همکاری میکند

  • ۱۳۹۱

در حالی که سرویس اشتراک ویدیوی یوتوب تا به امروز در مقابل درخواست دولت روسیه مقاومت کرده، شبکه اجتماعی اینستاگرام موافقت کرد تا یکی از پست های ارسالی در حساب کاربری رهبر مخالفان دولت یعنی «آلکسی ناوالنی» (Aleksei Navalny) را از حساب کاربری او حذف نماید.

#هشتگ اخبار اینستاگرام

این اقدام اینستاگرام خشم ناوالنی و طرفداران او برانگیخته و آنها از طریق ابزارهای دیگری همچون توییتر و یوتوب اعتراض شدید خود را به این اقدام ابراز داشته اند. لازم به ذکر است که کمپانی فیسبوک به عنوان مالک شبکه اینستاگرام تایید کرده که این اقدام به درخواست دولت روسیه انجام گرفته، اما از ارائه توضیحات بیشتر امتناع کرده است.

دولت روسیه با اینستاگرام برای حذف پست های مخالف همکاری میکند

علاوه بر این ها، دادگاهی در روسیه نیز پس از مقاومت الکسی ناوالنی در مقابل دستور حذف مطلب مذکور از وبسایت شخصی او، حکم به فیلتر این وبسایت داده است.

طرفداران این فعال سیاسی معتقدند برنامه دولت در آستانه انتخابات ماه آینده میلادی -که ناوالنی و هوادارانش قصد تحریم آن را دارند- ساکت کردن حداکثری مخالفین و فعالان سیاسی جناح رقیب است.

این نخستین بار نیست که دولت روسیه سیاست های نظارتی سختگیرانه خود را بر شبکه های اجتماعی و سرویس های اینترنتی اعمال می کند، اما کشیده شدن پای شبکه های اجتماعی به رقابت های سیاسی و انتخاباتی مسئله ای نسبتاً جدید در این کشور است که می تواند شرایط را برای فعالیت سرویس های خارجی باز هم دشوارتر سازد.

***

نظرات: (۰) هيچ نظري هنوز ثبت نشده است
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.