آیا اینستاگرام چه تاثیری بر روی حافظه میگذارد؟

  • ۱۳۲۴

اگر شما جز آن دسته افرادی هستید که عکس گرفتن از هر چیزی را به بودن با جمع ترجیح می دهید و به همین خاطر مورد سرزنش قرار می گیرید؛ از این پس یک بهانه عالی خواهید داشت. بهانه ای که جایی برای هیچ شکایتی باقی نمی گذارد.

شنیدن این خبر در عین حال که کمی عجیب به نظر می رسد برای شیفتگان عکس و شبکه های اجتماعی خوشحال کننده نیز هست. بر اساس یافته های به دست آمده از آخرین تحقیقات انجام شده، عکاسی با هدف اشتراک گذاری در شبکه های اجتماعی موجب تقویت حافظه در زمان وقوع همان رخداد می شود.
به باور روان شناسان، افرادی که حین بازدید از جایی مانند موزه عکاسی می کنند بهتر از دیگران آنچه را دیده اند به یاد می آورند و می توانند در مورد آن گزارش دهند. جالب این است که بهبود عملکرد حافظه در شرایطی اتفاق می افتد که حتی بسیاری از افراد نگاهی دوباره به عکس های خودشان ندارند.

برای خواندن دانستنی های دیگر کلیک کنید

علاوه بر اینکه عکاسی از لحظات دلپذیر و تفریحات خاطره آن را در ذهن ماندگار می سازد، عکاسی از اتفاقات مرتبط با کار و تحصیل نیز می تواند برای یادآوری در آینده بسیار مفید باشد. نقش عکاسی در تقویت حافظه خبر خوبی است برای کاربران فعال اینستاگرام و خبر ناخوشایندی است برای آنهایی که ترجیح می دهند تنها از لحظه لذت ببرند بدون عکاسی و ثبت آن.
با این حال نباید فراموش کرد، همان گونه که عکاسی موجب تقویت حافظه تصویری می شود به همان میزان هم حافظه صوتی را تضعیف می کند؛ چراکه عکاسان تقریباً توجهی به صدای محیط و آنچه گفته می شود ندارند. این یافته های نشان میدهد که دوربین چگونه موجب تغییرات اساسی در فهم انسان می شود./ شفقنا
منبع دیلی میل

نظرات: (۰) هيچ نظري هنوز ثبت نشده است
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.