نکاتی درباره نوشتن یک عنوان خوب در اینستاگرام caption instagram

  • ۱۳۰۶

زمانی وجود دارد که شما آماده اید تا یک عکس جذاب را به اشتراک بگذارید و پستی با تعداد لایک های بالا انتشار دهید ، اما وقتی زمان نوشتن یک عنوان (caption) خوب می رسد شما متوقف می شوید. چی بنویسم ؟، نوشتن یک عنوان خوب برای عکس خود سخت به نظرمی رسد اما اگر شما می خواهید در اینستاگرام موفق شوید نباید به نوشتن یک عنوان خوب بی توجه باشید.
در ادامه ما به ذکر مطالبی می پردازیم تا به شما در نوشتن یک عنوان عالی کمک کنیم.

چرا نوشتن یک عنوان خوب در اینستاگرام مهم است؟
شاید نوشتن عنوان خوب در اینستاگرام به اندازه عکسی که می خواهید آن را به اشتراک بگذارید مهم نباشد اما مسئله مهم این است که یک عنوان می تواند نماینده برند تجاری شما در پست اینستاگرامتان باشد و نباید عنوان را نادیده انگاشت. عنوانی که شما می نویسید به اندازه ی همان عکسی که شما در اینستاگرام به اشتراک می گذارید برای معرفی برندتان مهم است. عنوان خوب شما می تواند کلیدی باشد برای اینکه پست های اینستاگرام شما از خوب به عالی تبدیل شوند.
یک عنوان خوب مهم است زیرا می تواند کلیدی باشد برای اینکه پست شما دیده شود. الگوریتم جدید اینستاگرام پست هایی را دراولویت نمایش قرار می دهد که دارای ضریب تعامل بالایی هستند، بنابراین هر چه عکسی که به اشتراک گذاشته اید لایک و کامنت بیشتری دریافت کند افراد بیشتری پست شما را مشاهده خواهند کرد.
عنوان های اینستاگرامی شما که مخاطبان را به انجام کاری دعوت می کنند می توانند لایک و کامنت های بیشتری در یافت کنند که این امر مستقیما بر روی استراتژی بازاریابی شما تاثیر می گذارد.

چگونه یک عنوان خوب اینستاگرامی بنویسیم؟
یک عنوان خوب اینستاگرام آن است که زمینه و موضوع عکس به اشتراک گذاشته شده را مشخص نماید، به عکس شخصیت دهد و به مخاطبان شما الهام ببخشد تا آنها را ترغیب کند عکس العمل نشان داده و به انجام کاری بپردازند. عنوان خوب اینستاگرام می تواند درهمه ی اشکال و اندازه ها باشد از یک عنوان کوتاه و شیرین تا یک عنوان بلندتر و داستانی. ( شما می توانید تا ۲۲۰۰ کاراکتر در کپشن بکار ببرید ). و تا زمانی که بتوانید توجه مخاطبان خود را به سمت پست خود جلب کنید شما این کار را عالی انجام داده اید و موفق شده اید.
برنامه ریزی برای نوشتن عنوان به شما این امکان را می دهد که عنوان های خود را در زمانی که حس و حال نوشتن دارید بنویسید و آن را آماده کنید تا در زمان به اشتراک گذاری عکس خود به مشکل نداشتن عنوان بر نخورید و متوقف شوید. و یا اگر شما واقعا دوست ندارید که برای پست خود عنوان بنویسید می توانید یکی از راه های دیگر را که برای ایجاد عنوان بکار می رود انتخاب کنید.
عنوان ها این فرصت را به شما می دهند تا موضوع عکس را به آن اضافه کنید و یا با مخاطبان و مشتریان خود ارتباط برقرار کنید، شما باید یک لحن وسبک خاص برای خود ایجاد کنید که نام برند تجاری شما را تداعی کند و هم چنین در نوشتن سبک عنوان خود خلاقیت به خرج دهید.

دعوت مخاطبان به نشان دادن عکس العمل و انجام کاری
شما لازم نیست که برای هر یک از عنوان های خود مخاطبان را ترغیب به نشان دادن عکس العمل و انجام کاری کنید. اما عنوان ها راهی مهم هستند تا مخاطبان شما با برندتان خارج از اینستاگرام نیز تعامل داشته باشند.
شما برای دعوت مخاطبان به انجام دادن کاری می توانید از مخاطبان خود بخواهید به وب سایت شما مراجعه کنند، یک کالا یا محصول بخرند، به سوال های شما پاسخ دهند و در عکس هایی که به اشتراک می گذارند برند شما را تگ کنند و…
هرگز موضوع دعوت مخاطبان به نشان دادن عکس العمل را، در بخش آخر عنوان ننویسید این امر بسیار مهم است که شما اطلاعات مهم را در ابتدای عنوان بنویسید زیرا بعد از ۳٫۴ خط مخاطب از خواندن عنوان خسته شده و ممکن است ادامه ی آن را نخواند، شما باید بخش ابتدایی عنوان خود را جذاب و گیرا کنید تا مخاطب تشویق شود ادامه عنوان را تا انتها مطالعه کند. برای مثال اگر شما یک وبلاگ دارید و در آن پست جدیدی قرار دادید می توانید در بخش ابتدایی عنوان پست خود در اینستاگرام بنویسید که “پست جدید” دارید تا مخاطبان شما اطلاع یابند و از پست وبلاگ شما بازدید کنند و جهت راهنمایی مخاطبان به وبلاگ حتی می توانید که لینک آن را در بیو صفحه اینستاگرام خود نوشته و در عنوان ذکر کنید که لینک وبلاگ در بیو نوشته شده است.
دعوت مخاطبان در اینستاگرام برای انجام دادن کاری می تواند از راه های مختلفی ص

ورت گیرد، برای مثال: می توانید از مخاطبان خود بپرسید آخر هفته خود را چگونه سپری می کنند و چه کارهایی انجام می دهند یا نظرشان را راجب محصول جدید بگوید و از آنها بخواهید این ها را در قسمت نظرات برای شما ارسال کنند. هم چنین شما می توانید از آنها بخواهید دوستانشان را در زیر پست شما تگ کنند.

نکاتی درباره نوشتن یک عنوان خوب در اینستاگرام caption instagram

به کار بردن ایموجی در عنوان اینستاگرام
شما می توانید با به کار بردن ایموجی ها درعنوان اینستاگرام خود توجه ها را به پست خود جلب کنید و با استفاده از ایموجی ها در عنوان می توانید به آن شخصیت ببخشید. همچنین می توانید با اضافه کردن تعدادی ایموجی در آغاز عنوان خود نگاه های مخاطبانتان را با مقداری رنگ به سمت پست خودتان بکشانید و آن ها را ترغیب کنید تا به روی ادامه مطلب کلیک کرده و آن را بخوانند و یا حتی شما می توانید به جای تمام کلماتی که می خواهید در عنوان بنویسید ایموجی جایگزین کنید حتی اگر شما فقط یک ایموجی در پایان عنوان اینستاگرام خود قرار دهید می تواند مخاطبان شما را بیشتر دعوت به دیدن پست شما کند، چرا که نه؟ بیشتر افراد ایموجی ها را دوست دارند.

مونشن نمودن افراد در عنوان اینستاگرام
منشن کردن دیگران در یک پست اینستاگرامی راهی است آسان برای ارتباط برقرار کردن با اجتماع اینستاگرامی مخاطبان خود و روشی است برای این که شما توجه و علاقه ی خود را به مخاطبانتان نشان دهید و آن را به اشتراک بگذارید .
مونشن کردن یک راه بسیار مهم جهت ارتباط برقرار کردن سایر کاربران است و معرفی یک شخص و کاربر به سایر مخاطبان خود و همچنین با این کار می توانید فالوور های خود را افزایش دهید. در هر زمانی که قصد دارید به همراه یک فرد یا یک برند تجاری عکس را به اشتراک بگذارید درعنوان پست خود آن فرد یا برند را منشن کنید با این کار سایر مخاطبان شما می توانند پروفایل آن افراد را نیز مشاهده کنند.

نکاتی درباره نوشتن یک عنوان خوب در اینستاگرام caption instagram

چگونه از هشتگ در عنوان اینستاگرام استفاده کنیم؟
افزودن هشتگ درعنوان اینستاگرام خود الزامی نیست اما قطعا کمک کننده است. باید این را بدانید که پست هایی که دارای هشتگ هستند ۱۲٫۶ درصد ضریب تعامل بالاتری نسبت به پست های بدون هشتگ دارند. اضافه نمودن هشتگ ها نه تنها به شما کمک می کند تا مخاطبان بیشتری جذب کنید بلکه مقداری رنگ و روح به عنوان شما می بخشد. توصیه می شود در هنگام نوشتن هشتگ ها در زیر پست خود هشتگ های جالب و بامزه بسازید تا این که خود را به اضافه کردن هشتگ های معروف در آخر کپشن ها محدود کنید.
اگر می خواهید بوسیله ی نوشتن هشتگ ها موفق شوید این مهم است که شما چه استراتژی در جهت استفاده از هشتگ ها به کار می برید. اکثرا هشتگ های عمومی و متداول اینستاگرام کلمات ساده ای هستند، تنها به کار بردن این کلمات ساده با عث می شود شما لایک های کمتری دریافت کنید و این امر باعث می شود شما در دراز مدت نیز رشد چندانی نداشته باشید، پس بهتراست به جای استفاده از هشتگ های ساده و متداول اینستاگرام از هشتگ های جذاب تری که ضریب تعامل بالایی دارند و برای مخاطبانتان خاص و ویژه هستند استفاده کنید.

نکاتی درباره نوشتن یک عنوان خوب در اینستاگرام caption instagram

عنوان خود را مرتب و واضح بنویسید
به کاربردن هشتگ درعنوان اینستاگرام خود یک راه عالی برای ایجاد عنوان می باشد حتی از سایر روش ها نیز بهتر است اما باید در این باره که چه تعداد هشتگ در عنوان به کار ببریم دقت نمود زیرا استفاده از هشتگ های زیاد (بیشتراز۴-۳هشتگ) باعث می شود عنوان شما از دیدگاه مخاطبان spam به نظر برسد و توجه آنها را از بقیه عنوان دور می کند. در عوض شما می توانید هشتگ های خود را در کامنت اول بعد از به اشتراک گذاری عکس خود به کار ببرید، این امر عنوان شما را مرتب و مختصر نگه می دارد و کمک می کند به جای هشتگ ها پیام شما درعنوان مرکز توجه مخاطبانتان قرار گیرد.
قرار دادن هشتگ ها به جای عنوان درکامنت اول هم چنین در زمانی که شما می خواهید فالوورهایتان از لینک شما دربیو بازدید کنند نیز بسیار مهم و تاثیر گذار است. بعد از خواندن عنوان پست هدف شما این است که فالورهایتان بیو صفحه انستاگرام شما را مشاهده کرده و به روی لینکی که شما در آن قرار دادید کلیک کنند، اگر شما هشتگ های متعددی را در عنوان پست های خود داشته باشید ممکن است فالوورهایتان به جای کلیک بر روی لینک شما و بازدید از آن بر روی فهرست هشتگ ها کلیک نمایند.

***

نظرات: (۰) هيچ نظري هنوز ثبت نشده است
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.