بازاریابی شبکه‌های اجتماعی برای کسب و کارهای کوچک

  • ۱۷۵۶

در این مجموعه از پست‌ها کتاب “بازاریابی شبکه‌های اجتماعی برای کسب و کارهای کوچک” را با هم بررسی خواهیم کرد. در این کتاب با بررسی‌ها و یافته‌های چارلی مولینز (Charlie Mullins) موسس شرکت Pimllco Plumbers و جما ونت (Gemma Went) مشاور و متخصص در زمینه شبکه های اجتماعی بیشتر در این زمینه می‌آموزیم.

بازاریابی شبکه‌های اجتماعی شامل اضافه کردن فعالیت پروفایل‌های شبکه‌های اجتماعی به استراتژی بازاریابی دیجیتال می‌باشد. شبکه‌های اجتماعی به ویژه پرکاربردترین‌ها چون فیسبوک و توییتر دسترسی گسترده‌ای به مشتریان هدف شما است پیغام‌های بازاریابی به راحتی انتقال میابد و محبوبیت زیادی بین مخاطبان پیدا می‌کنید. شبکه های اجتماعی می‌توانند چون ابزار تحقیقی و خدمات دهی مشتریان برای شما عمل کنند.

دو شیوه محبوب برای استفاده از شبکه‌های اجتماعی در استراتژی بازاریابی شما:

  1. ارسال محتوا یا لینک به محتوا در شبکه های اجتماعی همچون پست وبلاگ، عکس، ویدیو و یا هر نوع پست چند رسانه ای که جذاب باشد.
  2. استفاده از محیط تبلیغاتی شبکه های اجتماعی و اتصال به شبکه های تبلیغاتی آنها سبب دستیابی به مخاطبان بیشتر و گسترش و تعامل بیشتر با کسب و کارتان میشود. بعد از گذشت زمان نرخ تبدیل شما افزایش میابد و نیاز به تولید محتوای تبلیغاتی نخواهید داشت چون مخاطبان خود را پیدا کرده اید و شناخته شده هستید.

بازاریابی شبکه های اجتماعی برای کسب و کار شما چه خواهند کرد؟

هر کسب و کاری میتواند از مزایای شبکه های اجتماعی استفاده کند بخصوص کسب و کارهای کوچک. هدفمندی جغرافیایی از ویژگی‌های بالقوه شبکه‌های اجتماعی است که کمک می‌کند تا کاربران محلی با یک جستجوی ساده به راحتی شما را بیابند.

میتوانید پیشنهادات خود را از طریق این شبکه ها به طرفداران خود برسانید. این شیوه بسیار مشابه ارسال ایمیل در بازاریابی ایمیلی میباشد.  شما با استفاده از پیشنهادات و امتیازات ویژه  میتوانید مشتریان وفاداری را جذب کنید.

 

مزایای بازاریابی شبکه‌های اجتماعی

شبکه‌های اجتماعی سبب می‌شود شما مستقیم با مشتریان خود و به ویژه مشتریان هدف خود در ارتباط باشید. برقراری ارتباط آنلاین سبب می‌شود ارتباط نزدیک شخصی با مخاطب هدف برقرار شود و فرد احساس نکند که فقط با یک برند در ارتباط است بلکه حس نزدیکی به افراد آن کسب و کار را نیز بیابد. این ویژگی در دیگر شیوه های بازاریابی آنلاین وجود ندارد. کی احساس کرده‌اید که تبلیغات یک روزنامه به شما حس خوشایند القا کرده است؟ کی افراد احساس کرده‌اند که می‌توانند مستقیم با برند مورد نظر خود تعامل ایجاد کنند؟ این شیوه سبب افزایش میزان اعتماد و وفاداری در مشتریان می‌شود.

استفاده از شبکه های اجتماعی شما را به جمعیت گسترده ای از مخاطبان دسترسی میدهد. شما نه تنها به طرفداران خود دسترسی دارید بلکه به دوستان آنها نیز میتوانید دسترسی داشته باشید. در سایتی مثل فیسبوک هروقت که طرفداران شما با شما تعامل برقرار کنند دوستانشان میبینند. همه ما نسبت به لایک ها و دیسلایکهای دوستانمان کنجکاو هستیم. پس از این طریق افراد بیشتری با کسب و کار شما آشنا میشوند.

به دلیل راحتی در امکان برقراری ارتباط در شبکه های اجتماعی می‌توانید بازخوردهای ارزشمندی دریافت کنید و بازار هدف خود را بهتر بشناسید. می‌توانید پروفایل طرفداران خود را چک کنید و علایق آنها را به خوبی شناسایی کنید. اینها اطلاعاتی است که  با پرداخت هزینه گزاف و صرف زمان بسیار بدست می آید.

شبکه‌های اجتماعی در رتبه بندی موتورهای جستجو هم به شما کمک میکنند. اگر پروفایلهای شبکه اجتماعی شما به درستی بهبود پیدا کنند درفهرست  نتایج سرچ قرار میگیرند.

معایب شبکه های اجتماعی

شما برای هر پروفایلی که در یکی از شبکه های اجتماعی دارید باید زمان کافی برای به روز رسانی و تعامل با کربران آن صرف کنید. برای بسیاری از کسب و کارهای کوچک این روند بسیار زمان بر و دشوار میباشد.

چون شبکه های اجتماعی همانند وبسایت شما نیستند که کاملا در اختیار و کنترل خودتان باشند شما باید از قوانین هر شبکه پیروی کنید. عدم رعایت قوانین سبب میشود که شما از استفاده آن شبکه اجتماعی محروم شوید. این دست از اتفاقات بر رتبه بندی شما در فهرست نتایج موتورهای جستجو تاثیر منفی میگذارد.

شما کنترل کامل بر محتوای خود ندارید. اگر شخصی در وبلاگ شما کامنت بدی برای شما بگذارد و یا به شما توهین کند شما میتوانید آن را حذف کنید و یا انتشار ندهید اما در توییتر این امکان را ندارید یا باید فرد را بلاک کنید و یا با نهایت ادب و احترام پاسخ بدهید زیرا نام برند شما در میان است.

چگونه بهترین استفاده را از بازاریابی شبکه های اجتماعی ببریم

#هشتگ بازاریابی اینستاگرام

شاید بررسی و بهبود این همه پروفایل کار بسیار دشواری به نظر برسد اما ارزشمند است. بسیاری از کسب و کارها این وظایف را قسمت مفرح کار خود میدانند پس میتوانید از آن لذت ببرید.

کلید موفقیت در این راه اجتماعی عمل کردن است. منتظر نمانید تا افراد بیایند از پروفایل شما دیدن کنند و عضو شوند. فعال باشید و اجتماعی. کامنت بگذارید عضو گروه ها بشوید و در مباحث شرکت کنید. بگذارید تا همه شما را بشناسند.

منبع بلاگ اد

نظرات: (۰) هيچ نظري هنوز ثبت نشده است
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.