-
جمعه, ۲۸ ارديبهشت ۱۳۹۷، ۰۲:۰۷ ب.ظ
-
۱۲۷۰
تنها با گذشت یک سال از شروع کار اینستاگرام، استوری اینستاگرام از اسنپ چت پیشی گرفت و به ابزار بازاریابی قدرتمندی تبدیل شد.
با حضور ۲۰۰ میلیون کاربر فعال روزانه در مقایسه با ۱۶۰ میلیون کاربر برای اسنپ چت، جای شگفتی ندارد که برندها به سرعت در این بستر توسعه یافتهاند.
#هشتگ استوری اینستاگرام
استوری اینستاگرام چیست؟
برخلاف مواردی که شنیدهاید، استوری اینستاگرام اساسا اسنپ چت در اینستاگرام است. به جای اینکه تنها بستری برای پستهای به وجود آمده باشد، استوری اینستاگرام به کاربران اجازه میدهد کاربران عکسها و ویدیوها خود را پست کنند ولی بعد از ۲۴ ساعت دیگر در دسترس نخواهد بود.
مزایای استفاده از استوری اینستاگرام برای بازاریابی
در میان راههای موجود که برندها میتوانند از اینستاگرام برای بازاریابی استفاده کنند، استوری اینستاگرام هنوز مبتکرانهترین راه است. براساس بیزینس اینستاگرام، ۵۰ درصد کاربران پستهای یکی از کسبوکارها را دنبال میکنند. و مهمتر از این مساله، ۶۰ درصد از آن کاربران محصولات یا خدمات یک شرکت را از طریق شبکههای اجتماعی دنبال میکنند.
در ادامه راجع به مزایایی استفاده از استوری اینستاگرام صحبت خواهم کرد.
درخشش ابزار جدید استوری در اینستاگرام
اینستاگرام بالای ۵۰۰ میلیون کاربر دارد. و بعد از اضافه شدن فیچر جدید استوری، شبکه اجتماعی اینستاگرام با ۷ سال قدمت وارد مرحله جدیدی از زندگی شد. و با وجود چشمهای فراوانی که به سمت این ویژگی جدید چرخید، فرصتهای فراوانی را برای بازاریابان بالقوه به وجود آورد.
با استوری اینستاگرام در معرض دید باشد
الگوریتمهای جدید اینستاگرام بازی را تغییر داده است، تعداد دفعاتی که پست شما در معرض دید مخاطبان می تواند قرار بگیرد کاهش یافته است. بنابراین استوری اینستاگرام فرصتی بزرگ برای بازاریابان است، از آنجایی که نمیتوان مطمئن بود پست شما در بالای تمام پستها قرار گرفته است و کاربر آن را مشاهده میکند.
استوری فرصت فوقالعاده ای را برای بازاریابان فراهم کرده ولی از آنجایی که فالورها برای دیدن استوری باید به سمت راست اسکرول کنند، همچنان با رقیبان زیادی برای شکست مواجه هستید.
با استوری اینستاگرام ارتباطی عمیقتر با مخاطبان خود برقرار سازید
استوری اینستاگرام به معنای ارتباط با کاربران در زمان واقعی است، بنابراین مجبور نیستید تنها محتواهای با کیفیت بالا را انتشار دهید. و اگر به دنبال راهی هستید که برند شما با افراد رابطه برقرار کند ، استوری اینستاگرام این امکان را به شما میدهد که با مخاطبان خود شخصیتر و عمیقتر رابطه برقرار کنید.
با استوری اینستاگرام محتواهای خود را تست کنید
استوریها بعد از ۲۴ ساعت ناپدید میشوند، بنابراین فرصت خوبی است که بازاریابان محتواهای متفاوت را مورد تست قرار دهند بدون اینکه صفحه اصلی اینستاگرام خود را شلوغ کنند.
با استفاده از آنالیتیکس اینستاگرام به راحتی میتوانید بفهمید کدام نوع از استوریهای شما بیشتر مورد توجه کاربران قرار گرفته است.
امکان فوقالعاده قرار دادن دکمه فراخوان در استوری اینستاگرام
با ترغیب افراد به نگاه کردن استوری، بازاریابان به راحتی میتوانند مخاطبان را مستقیما به وبسایت شما هدایت کنند. منطبق بر گزارشات با اضافه کردن دکمه فراخوان به استوریها میتوان نرخ کلیک شدگی را ۱۵-۲۵ درصد افزایش داد.
حتی میتوانید در استوریها نظرسنجیداشته باشید و به مخاطبان این امکان را بدهید که به استوریهای شما رای دهند.
از زحمات خود، رویدادهای جالب داخل شرکت، نحوه استفاده از محصول خود استوری بگذارید
سعی کنید با فالورهای خود در سطح شخصیتری ارتباط برقرار کنید. برای رسیدن به این سطح از پشت صحنه برند خود اطلاعاتی به آنان بدهید. شما میتوانید عکسهایی جذاب از آخرین محصول خود ارسال کنید، و پس از آن استوریهایی از زحماتی که برای این محصول کشیدهاید، یا نحوه استفاده از محصول خود بگذارید.
یا زمانی که یک محصول را افتتاح میکنید، میتوانید استوریهایی از مراحلی که طی کردید تا به افتتاح محصول خود برسید بگذارید. تا آنجایی که میتوانید در این روند هیجان و اشتیاق برای ترغیب افراد به وجود آورید.
در استوریها محصول خود را زمان استفاده به نمایش بگذارید
هر محصولی میتواند در عکسها حرفهای به نظر برسد. اما برای اینکه به مشتریان بالقوه خود ایده بهتری ازاستفاده محصولات بدهید، ویدیوهایی را از افرادی که از محصولات شما استفاده کردهاند بگذارید.
شاید کسی آخرین مدل کفشهای اسنیکرز شما را در اینستاگرام ببیند. اما طریقه بهتر فروش محصول و ایجاد دلیل کافی برای خرید، به اشتراکگذاری تصویری است که نشان دهد در پای افراد چقدر زیبا، جذاب و راحت است.
پیشنهاد منحصر به فرد
استوریها بهترین راه نمایش محصول در زمان فروشهای ویژه است. در طول هفته با ارسال عکسهایی از محصولات خود، در افراد علاقمندی ایجاد کنید، و پس از اینکه در ذهن افراد تثبیت شدید هفته بعد از آن بر روی استوریهای خود دکمه فراخوان قرار دهید.
برای سایت خود ترافیک ایجاد کنید
شما میتوانید فالورهای خود را با ایجاد محتواهای طولانیتر به سمت سایت خود هدایت کنید. در هر استوری ابزارهای گوناگون ( استیکر، نظرسنجی، تگها، متن) را به کار گیرید و سرگرمی برای مخاطبان خود به وجود آورید، متنهای جذاب دلیلی قانع کنندهای برای مخاطبان هستند تا بیشتر در مورد شما بدانند.
اینفلوئنسر
اگر اینفلوئسرها نقشی نداشتند دوران جدیدی از بازاریابی هم در شبکههای اجتماعی شکل نمیگرفت.
تنها کاری که اینفلوئسرها باید انجام دهند ارسال محتوا برای شماست. اما مطمئن باشید با انجام این عمل برندتان را ارتقا میدهید. اینفلوئنسرها در هر جای دنیا که باشند میتوانند مسئولیت استوریهای اینستاگرام شما را برعهده بگیرند.
ویدیو لایو اینستاگرام
یکی از بزرگترین دلیلها برای داشتن ویدیو لایو تعاملی است که با کاربران برقرار میکنید. ویدیوهای لایو سه برابر ویدیوهای غیر لایو با کاربران تعامل برقرار میکنند. هر وقت که شما ویدیو لایو داشته باشید برای فالورها نوتیفیکیشن میرود، ینابراین لازم نیست که هر بار اعلام کنید که ویدیو لایو دارید.
برندها از این ویژگی برای برگزاری پرسش و پاسخ پس از معرفی یک محصول استفاده میکنند. با انجام این عمل نه تنها ویژگیهای محصول جدید خود را به صورت زنده به نمایش میگذارید، همچنین به شما این امکان را میدهد که به هر نگرانیای که بازدید کنندگان شما ممکن است داشته باشند پاسخگو باشید.
تبلیغات در استوری اینستاگرام
تبلیغات در اینستاگرام مطلب جدیدی نیست، و البته که، این امکان در فرمتهای استوری هم وجود دارد. در استوری کاربران اینستاگرام به صورت تصادفی تبلیغات شما را مشاهده خواهند کرد. به عنوان مثال اگر باور دارید بازار هدف شما افرادی هستند که استوریهای شرکت LG را نگاه میکنند، پس شیوه خوبی است که برند خود را در معرض دید افراد قرار دهید و افزایش آگاهی از برند ایجاد کنید.
مشاهده آمار تعداد بازدیدها
سادهترین و بهترین راه برای اینکه بررسی کنید چه تعداد بازدید کننده استوری شما را دیدهاند، آمار تعداد بازدیدها در زیر یک چشم کوچک است.
پاسخ دهی در استوری اینستاگرام
در حالیکه استوریها نظرات کاربران مختلف را در یک جا جمع نمیکنند، اما این اجازه را به آنها میدهند که مستقیما بر روی خود استوریها نظراتشان را بنویسند. برای اینکه میزان تعامل خود را با کاربران افزایش دهید، مطمئن شوید که پاسخگوی نظراتشان هستید.
نرخ تکمیل استوری اینستاگرام
اینستاگرام به شما نمیگوید چه تعداد از افراد تا پایان استوری شما را تماشا کردهاند، اما میتوانید از طریق فرمول زیر نرخ تکمیل را به دست آورید.
تعداد بازدید کنندههایی را که آخرین استوری شما را تماشا کردهاند، بر تعداد بازدیدکنندههایی که استوری قبلی شما را مشاهده کردهاند تقسیم کنید. اگر چند تا استوری دارید، به همین ترتیب نتایج را به دست آورید و درصد افرادی را که از ابتدا تا انتهای استوری شما را تماشا کردهاند به دست آورید.
اگر میخواهید چشم انداز وسیع تری از چگونگی پاسخدهی افراد به استوری خود به دست آورید، نرخ تکمیل را در ۱۴ روز پیاپی به دست آورید. همچنین پیگیری کنید کدام یک از استوریهایتان عملکرد بهتری داشته است.
استفاده از آنالیتیکس
همانطور که در بالا بحث کردیم، دکمه فراخوان استوری اینستاگرام، بر نرخ تبدیل سایت تاثیر زیادی دارد. و به این دلیل که هنوز اینستاگرام پارامتری را برای اندازهگیری این عامل فراهم نکرده است، میتوانید از نرم افزارهای جدا یا آنالیتیکس برای ردیابی ترافیک سایت از اینستاگرام استفاده کنید.
نتیجهگیری
استوریهای اینستاگرام برای بازاریابان شبکههای اجتماعی سرگرمیهای زیادی همراه با انعطاف پذیری و آزادی عمل فراهم آورده است. و با ارائه فیچرهای زیاد، دلیلی وجود ندارد که از اینستاگرام استفاده نکنید.