بازاریابی کسب و کار خود را با استوری اینستاگرام متحول کنید

  • ۱۱۶۴

تنها با گذشت یک سال از شروع کار اینستاگرام، استوری اینستاگرام از اسنپ چت پیشی گرفت و به ابزار بازاریابی قدرتمندی تبدیل شد.

با حضور ۲۰۰ میلیون کاربر فعال روزانه در مقایسه با ۱۶۰ میلیون کاربر برای اسنپ چت، جای شگفتی ندارد که برندها به سرعت در این بستر توسعه یافته‌اند.

#هشتگ استوری اینستاگرام

استوری اینستاگرام چیست؟

برخلاف مواردی که شنیده‌­اید، استوری اینستاگرام اساسا اسنپ چت در اینستاگرام است. به جای اینکه تنها بستری برای پست­‌های به وجود آمده باشد، استوری اینستاگرام به کاربران اجازه می­‌دهد کاربران عکس­‌ها و ویدیوها خود را پست کنند ولی بعد از ۲۴ ساعت دیگر در دسترس نخواهد بود.

مزایای استفاده از استوری اینستاگرام برای بازاریابی

در میان راه‌های موجود که برندها می‌­توانند از اینستاگرام برای بازاریابی استفاده کنند، استوری اینستاگرام هنوز مبتکرانه‌­ترین راه است.  براساس بیزینس اینستاگرام، ۵۰ درصد کاربران پست­‌های یکی از کسب­‌وکارها را دنبال می‌­کنند. و مهمتر از این مساله، ۶۰ درصد از آن کاربران محصولات یا خدمات یک شرکت را از طریق شبکه­‌های اجتماعی دنبال می‌کنند.

در ادامه راجع به مزایایی استفاده از استوری اینستاگرام صحبت خواهم کرد.

درخشش ابزار جدید استوری در اینستاگرام

اینستاگرام بالای ۵۰۰ میلیون کاربر دارد. و بعد از اضافه شدن فیچر جدید استوری، شبکه اجتماعی اینستاگرام با  ۷ سال قدمت وارد مرحله جدیدی از زندگی شد. و با وجود چشم‌های فراوانی که به سمت این ویژگی جدید چرخید، فرصت­‌های فراوانی را برای بازاریابان بالقوه به وجود آورد.

با استوری اینستاگرام در معرض دید باشد

الگوریتم­‌های جدید اینستاگرام بازی را تغییر داده است، تعداد دفعاتی که پست شما در معرض دید مخاطبان می تواند قرار بگیرد کاهش یافته است. بنابراین استوری اینستاگرام فرصتی بزرگ برای بازاریابان است، از آنجایی که نمی­‌توان مطمئن بود پست شما در بالای تمام پست­‌ها قرار گرفته است و کاربر آن را مشاهده می‌­کند.

استوری فرصت فوق‌­العاده ای را برای بازاریابان فراهم کرده ولی از آنجایی که فالورها برای دیدن استوری باید به سمت راست اسکرول کنند، همچنان با رقیبان زیادی برای شکست مواجه هستید.

با استوری اینستاگرام ارتباطی عمیق­‌تر با مخاطبان خود برقرار سازید

استوری اینستاگرام به معنای ارتباط با کاربران در زمان واقعی است، بنابراین مجبور نیستید تنها محتواهای با کیفیت بالا را انتشار دهید. و اگر به دنبال راهی هستید که برند شما با افراد رابطه برقرار کند ، استوری اینستاگرام این امکان را به شما می‌­دهد که با مخاطبان خود شخصی‌­تر و عمیق‌­تر رابطه برقرار کنید.

با استوری اینستاگرام محتواهای خود را تست کنید

استوری‌ها بعد از ۲۴ ساعت ناپدید می­‌شوند، بنابراین فرصت خوبی است که بازاریابان محتواهای متفاوت را مورد تست قرار دهند بدون اینکه صفحه اصلی اینستاگرام خود را شلوغ کنند.

با استفاده از آنالیتیکس اینستاگرام به راحتی می­‌توانید بفهمید کدام نوع  از استوری­‌های شما بیشتر مورد توجه کاربران قرار گرفته است.

امکان فوق‌العاده قرار دادن دکمه فراخوان در استوری اینستاگرام

با ترغیب افراد به نگاه کردن استوری، بازاریابان به راحتی می­‌توانند مخاطبان را مستقیما به وب­‌سایت شما هدایت کنند. منطبق بر گزارشات با اضافه کردن دکمه فراخوان به استوری­‌ها می‌­توان نرخ کلیک شدگی را ۱۵-۲۵ درصد افزایش داد.

حتی می‌­توانید در استوری­‌ها نظرسنجیداشته باشید و به مخاطبان این امکان را بدهید که به استوری­‌های شما رای دهند.

از زحمات خود، رویدادهای جالب داخل شرکت، نحوه استفاده از محصول خود استوری بگذارید

سعی کنید با فالورهای خود در سطح شخصی‌­تری ارتباط برقرار کنید. برای رسیدن به این سطح از پشت صحنه برند خود اطلاعاتی به آنان بدهید. شما می­‌توانید عکس­‌هایی جذاب از آخرین محصول خود ارسال کنید، و پس از آن استوری­‌هایی از زحماتی که برای این محصول کشیده­‌اید، یا نحوه استفاده از محصول خود بگذارید.

یا زمانی که یک محصول را افتتاح می­‌کنید، می‌­توانید استوری­‌هایی از مراحلی که طی کردید تا به افتتاح محصول خود برسید بگذارید. تا آنجایی که می‌­توانید در این روند هیجان و اشتیاق برای ترغیب افراد به وجود آورید.

در استوری­‌ها محصول خود را زمان استفاده به نمایش بگذارید

هر محصولی می­‌تواند در عکس­‌ها حرفه­‌ای به نظر برسد. اما برای اینکه به مشتریان بالقوه خود ایده بهتری ازاستفاده محصولات بدهید، ویدیوهایی را از افرادی که از محصولات شما استفاده کرده‌­اند بگذارید.

شاید کسی آخرین مدل کفش­‌های اسنیکرز شما را در اینستاگرام ببیند. اما طریقه بهتر فروش محصول و ایجاد دلیل کافی برای خرید، به اشتراک­‌گذاری تصویری است که نشان دهد در پای افراد چقدر زیبا، جذاب و راحت است.

پیشنهاد منحصر به فرد

استوری­‌ها بهترین راه نمایش محصول در زمان فروش‌­های ویژه است. در طول هفته با ارسال عکس­‌هایی از محصولات خود، در افراد علاقمندی ایجاد کنید، و پس از اینکه در ذهن افراد تثبیت شدید هفته بعد از آن بر روی استوری­‌های خود دکمه فراخوان قرار دهید.

برای سایت خود ترافیک ایجاد کنید

شما می­‌توانید فالورهای خود را با ایجاد محتواهای طولانی­‌تر به سمت سایت خود هدایت کنید. در هر استوری ابزارهای گوناگون ( استیکر، نظرسنجی، تگ­‌ها، متن) را به کار گیرید و سرگرمی برای مخاطبان خود به وجود آورید، متن­‌های جذاب دلیلی قانع کننده‌­­ای برای مخاطبان هستند تا بیشتر در مورد شما بدانند.

اینفلوئنسر

اگر اینفلوئسرها نقشی نداشتند دوران جدیدی از بازاریابی هم در شبکه­‌های اجتماعی شکل نمی‌گرفت.

تنها کاری که اینفلوئسرها باید انجام دهند ارسال محتوا برای شماست. اما مطمئن باشید با انجام این عمل برندتان را ارتقا ‌می‌دهید. اینفلوئنسرها در هر جای دنیا که باشند می‌­توانند مسئولیت استوری­های اینستاگرام شما را برعهده بگیرند.

ویدیو لایو اینستاگرام

یکی از بزرگترین دلیل­‌ها برای داشتن ویدیو لایو تعاملی است که با کاربران برقرار می­‌کنید. ویدیوهای لایو سه برابر ویدیوهای غیر لایو با کاربران تعامل برقرار می­‌کنند.  هر وقت که شما ویدیو لایو داشته باشید برای فالورها نوتیفیکیشن می‌رود، ینابراین لازم نیست که هر بار اعلام کنید که ویدیو لایو دارید.

برندها از این ویژگی برای برگزاری پرسش و پاسخ پس از معرفی یک محصول استفاده می­‌کنند. با انجام این عمل نه تنها ویژگی­‌های محصول جدید خود را به صورت زنده به نمایش می‌­گذارید، همچنین به شما این امکان را می‌­دهد که به هر نگرانی‌­ای که بازدید کنندگان شما ممکن است داشته باشند پاسخگو باشید.

تبلیغات در استوری اینستاگرام

تبلیغات در اینستاگرام مطلب جدیدی نیست، و البته که، این امکان در فرمت­‌های استوری هم وجود دارد. در استوری کاربران اینستاگرام به صورت تصادفی تبلیغات شما را مشاهده خواهند کرد. به عنوان مثال اگر باور دارید بازار هدف شما افرادی هستند که استوری­‌های شرکت LG را نگاه می‌کنند، پس شیوه خوبی است که برند خود را در معرض دید افراد قرار دهید و افزایش آگاهی از برند ایجاد کنید.

مشاهده آمار تعداد بازدیدها

ساده‌ترین و بهترین راه برای اینکه بررسی کنید چه تعداد بازدید کننده استوری شما را دیده‌اند، آمار تعداد بازدیدها در زیر یک چشم کوچک است.

پاسخ دهی در استوری اینستاگرام 

در حالیکه استوری­‌ها نظرات کاربران مختلف را در یک جا جمع نمی­‌کنند، اما این اجازه را به آن­ها می­‌دهند که مستقیما بر روی خود استوری­‌ها نظراتشان را بنویسند. برای اینکه میزان تعامل خود را با کاربران افزایش دهید، مطمئن شوید که پاسخگوی نظراتشان هستید.

نرخ تکمیل استوری اینستاگرام

اینستاگرام به شما نمی‌­گوید چه تعداد از افراد تا پایان استوری شما را تماشا کرده‌­اند، اما می‌­توانید از طریق فرمول زیر نرخ تکمیل را به دست آورید.

بازاریابی کسب و کار خود را با استوری اینستاگرام متحول کنید

تعداد بازدید کننده‌هایی را که آخرین استوری شما را تماشا کرده­‌اند، بر تعداد بازدیدکننده­‌هایی که استوری قبلی شما را مشاهده کرده‌­اند تقسیم کنید. اگر چند تا استوری دارید، به همین ترتیب نتایج را به دست آورید و درصد افرادی را که از ابتدا تا انتهای استوری شما را تماشا کرده­‌اند به دست آورید.

اگر می‌­خواهید چشم انداز وسیع تری از چگونگی پاسخ‌دهی افراد به استوری خود به دست آورید، نرخ تکمیل را در ۱۴ روز پیاپی به دست آورید. همچنین پیگیری کنید کدام یک از استوری­‌هایتان عملکرد بهتری داشته است.

استفاده از آنالیتیکس

همانطور که در بالا بحث کردیم، دکمه فراخوان استوری اینستاگرام، بر نرخ تبدیل سایت تاثیر زیادی دارد. و به این دلیل که هنوز اینستاگرام پارامتری را برای اندازه­‌گیری این عامل فراهم نکرده است، می­‌توانید از نرم افزارهای جدا یا آنالیتیکس برای ردیابی ترافیک سایت از اینستاگرام استفاده کنید.

نتیجه‌گیری

استوری­‌های اینستاگرام برای بازاریابان شبکه­‌های اجتماعی سرگرمی­‌های زیادی همراه با انعطاف پذیری و آزادی عمل فراهم آورده است. و با ارائه فیچرهای زیاد، دلیلی وجود ندارد که از اینستاگرام استفاده نکنید.

#هشتگ بازاریابی اینستاگرام

نظرات: (۰) هيچ نظري هنوز ثبت نشده است
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.