آموزش استفاده از ویژگی فوکوس اینستاگرام

  • ۱۴۱۴

محو شدن پس زمینه عکس ها در حالت پرتره می تواند عکس های شما را زیباتر کند و آنها را به سطح عکس های حرفه ای برساند. این موضوع وقتی جذاب تر می شود که شما بتوانید چنین عکس هایی را به جای یک دوربین DSLR بزرگ با استفاده از گوشی خود بگیرید.

در ماه گذشته قابلیت جدیدی برای اینستاگرام به نام فوکوس عرضه گردید که اجازه می دهد کاربران به راحتی عکس هایی با پس زمینه های محو شده بگیرند. شاید این ویژگی در اینستاگرام خیلی عالی عمل نکند ولی در هر صورت می توانید عکس هایتان را با آن زیباتر کنید.

آموزش استفاده از ویژگی فوکوس اینستاگرام

برای استفاده از این قابلیت، به محض اینکه برنامه اینستاگرام را باز کردید روی دوربین در گوشه بالا سمت چپ کلیک کنید تا صفحه زیر باز گردد.

آموزش استفاده از ویژگی فوکوس اینستاگرام

قابلیت فوکوسFocus” درست بین دو دکمه Boomerang و Superzoom زیر دکمه رکورد قرار گرفته است. این قابلیت برای تمام آیفون های بالاتر از ۶S و همچنین آیفون SE، و برخی گوشی های اندروید در دسترس می باشد.

آموزش استفاده از ویژگی فوکوس اینستاگرام

تصویر سمت چپ در حالت نرمال اینستاگرام عکاسی شده است و سمت راست در حالت فوکوس

ویژگی فوکوس وقتی بسیار به چشم می آید که آیتم های زیادی در پس زمینه عکس های شما وجود داشته باشد.

نکته قابل توجه این است که قابلیت پرتره ای که در دوربین برخی از گوشی ها مانند آیفونX وجود دارد خیلی بهتر از استفاده اینستاگرام از افکت “بوکه” ( پس زمینه محو شده که با تمرکز روی افراد اصلی در پیش زمینه به دست می آید) در عکس ها می باشد. بنابراین عکس های پرتره ای که با این گوشی ها گرفته می شود بهتر از حالت فوکوس اینستاگرام می باشد.

آموزش استفاده از ویژگی فوکوس اینستاگرام

حالت پرتره اینستاگرام

همانطور که می بینید، حالت پرتره اینستاگرم یک نوع تصویر مه آلود مانند در پس زمینه عکس ایجاد می کند. این قابلیت یادآور اپ های پرتره دیگری است که از میانبرهایی برای افزودن بوکه به عکس استفاده می کنند. یکی از بزرگترین مشکلات آنها این است که سطح تار پس زمینه، افراد حاضر در عکس را نیز تا مقداری تحت تاثیر قرار می دهد.

برای مقایسه، یک خبرنگار Business Insider حالت پرتره را در گوگل پیکسل۲ در سال گذشته بررسی کرد. به تصویر زیر نگاه کنید:

حالت پرتره اینستاگرام

تصویر سمت چپ در حالت نرمال عکاسی شده است و سمت راست با حالت پرتره گوشی پیکسل.

#هشتگ آموزش اینستاگرام

در پایین تصویر دیگری که با حالت پرتره آیفون X گرفته شده است را ببنید

آموزش استفاده از ویژگی فوکوس اینستاگرام

تصویر سمت چپ در حالت نرمال عکاسی شده است و سمت راست با حالت پرتره گوشی آیفونX

همانطور که در تصاویر بالا مشاهده می کنید، حالت پرتره در گوشی های آیفونX و پیکسل واضح تر از حالت فوکوس اینستاگرام می باشد و تاری پس زمینه کمتر روی شخص اصلی تصویر تاثیر گذاشته است. ولی اگر هنوز آیفون خود را ارتقا ندهید و همچنان یک آیفون ۶sدارید، ویژگی فوکوس در برنامه اینستاگرام حتما می تواند به کار شما بیاید.

نظرات: (۰) هيچ نظري هنوز ثبت نشده است
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.