ده ترفند برای افزایش مهارت و کیفیت تصاویر اینستاگرام

  • ۱۳۲۸

توجه به نکات مهم در عکاسی با موبایل ، باعث میشود که از نهایت قدرت تصویر برداری موبایل خود استفاده کنید و در نهایت نیز با برنامه های حرفه ای و پرکاربرد برای اینستاگرام که قبلا در سایت معرفی شد ، عکس را با بهترین کیفیت در اینستاگرام ، سایر شبکه های اجتماعی و… به اشتراک بگذارید.
مهم ترین مزیت دوربین های موبایل ها ، عکاسی سریع آن ها می باشد ؛ این در حالی است که استفاده از دوربین های حرفه ای نیازمند تنطیمات خاصی برای هر محیط و سوژه های آن است. اما عکس برداری سریع و بدون دقت ، سبب ثبت عکس هایی بی کیفیت در موبایل میشود ، با این که رزولوشن دوربین موبایل شما بالا است. در این مواقع بهتر است که قبل از فشردن دکمه ی عکس برداری کمی مکث کنید و کادر تصویر ، کیفیت و وضوح سوژه و نور و سایر مقادیر مرتبط را چک کنید تا عکس با کیفیت تری داشته باشید.

ده ترفند برای افزایش مهارت و کیفیت تصاویر اینستاگرام

از اصول ترکیب در عکس ها استفاده کنید

در حین عکاسی با گوشی ، عناصر مختلفی را می توان با هم هماهنگ کرد تا تصویر ترکیبی زیباتری تشکیل شود. مثلا می توانید کاری کنید که سطح افقی شما در تصویر ، در قسمت های میانی قرار بگیرد و ذهن کاربر را از نظمی که همواره توقع دارد در عکس ها مشاهده کند ، منحرف کنید. یا بخش های اصلی تصویر را در سه بخش اصلی تصویر ، یعنی بالا ، پایین یا چپ و راست قرار دهید و در صورت نیاز می توانید بخش هایی که از قوانین ترکیب تبعیت نمی کنند را کراپ کنید.

ده ترفند برای افزایش مهارت و کیفیت تصاویر اینستاگرام

به سوژه های خود نزدیک تر شوید

یکی از معایب گوشی های هوشمند ، افت کیفیت حین زوم کردن است. وقتی که روی سوژه زوم می کنید ، کیفیت کاهش پیدا می کند و به نظر می رسد که تصویر تار شده است. به همین دلیل ، بهتر است که حین عکس برداری تا حد امکان به سوژه های نزدیک شوید. برای این که از تاثیر این مورد مطمئن شوید ، این کار را با یک سوژه معمولی در منزل یا محیط کار انجام دهید؛ مشاهده خواهید کرد که به هر بار نزدیک شدن ، کیفیت عکس افزایش قابل توجهی خواهد داشت.

ده ترفند برای افزایش مهارت و کیفیت تصاویر اینستاگرام

به فلاش دقت کنید

روشن کردن فلاش دوربین های موبایل ، سبب میشود که ترکیب رنگ به هم بخورد و با این که تصویر شما در نور کمتر نمایان میشود ، اما خط های افقی و عمودی به صورت باریکه های نور روی تصویر دیده میشود و در مجموع کیفیت را پایین می آورند. هر چند که استفاده از این روش برای عکس برداری در شب و نور کم ، تنها راه ممکن به نظر می رسد ، اما پیشنهاد می کنیم که تا حد امکان فلاش را خاموش نگه دارید و به دنبال موقعیت و نور بهتری برای عکاسی با موبایل باشید.

ده ترفند برای افزایش مهارت و کیفیت تصاویر اینستاگرام

از برنامه های عکاسی دیگر روی موبایل استفاده کنید

برنامه های اصلی موبایل که برای عکس برداری روی آن نصب شده است ، خوب هستند و می توانید عکس های مناسبی با آن ها ثبت کنید. اما  پیشنهاد می کنیم که برای تنظیمات حرفه ای تر ، از اپ های متنوعی که در مارکت های اندروید و iOS  موجود هستند استفاده کنید.

Camera+, Manual, ProCamera, Camera ZOOM FX,و  Camera 360 ، از برنامه های مشهور و کاربردی هستند که می توانند جایگزین برنامه پیش فرض دوربین موبایل ها شوند.

ده ترفند برای افزایش مهارت و کیفیت تصاویر اینستاگرام

برای عکاسی با موبایل تنظیمات اپ دوربین گوشی خود را یاد بگیرید

تنظیمات اپ پیش فرض دوربین موبایل شما ، به تنهایی می تواند کیفیت ثبت عکس ها را ارتقا دهد. این تنظیمات را یاد بگیرید و سعی کنید از آن ها استفاده کنید.  مسلما مواردی از قبیل تنظیم دیافراگم و سرعت شاتر در کیفیت عکس ها موثر هستند.

برخی از اپ های دوربین برای موبایل ، تنظیمات پیچیده ای دارند که بهتر است برای یادگیری استفاده بهتر از آن ها ، از ویدیو های آموزشی موجود در یوتیوب و…استفاده کنید.

ده ترفند برای افزایش مهارت و کیفیت تصاویر اینستاگرام

در حد اعتدال از HDR استفاده کنید

HDR  یا محدوده دینامیکی بالا ، یک بحث پلاریزه در عکاسی است که سبب میشود تعادل رنگ ها با تنظیم سایه های روشن و تاریک در عکس ، ایجاد شود.  مثلا اگر در مقابل نور مستقیم آفتاب عکس گرفته اید و تصویری مشابه با عکس زیر ثبت شده است ، می توانید با HDR این مقادیر را متعادل کنید. با توجه به این که موبایل های هوشمند عکس های ترکیبی را ثبت می کنند ، بنابراین توصیه می کنیم که در عکاسی با موبایل ،HDR را روی اتوماتیک تنظیم کنید.

ده ترفند برای افزایش مهارت و کیفیت تصاویر اینستاگرام

کمتر از فیلتر های موجود استفاده کنید.

در موبایل ها ، برنامه های ویرایش عکس و خود شبکه های اجتماعی نظیر اینستاگرام ، فیلتر های متنوعی برای ویرایش عکس ها و افزودن افکت به آن ها وجود دارد. اما دقت داشته باشید که نیازی نیست روی هر عکسی فیلتر اعمال شود. به جای استفاده از فیلتر های گوناگون ، سعی کنید زمان و مکان عکسبرداری را تغییر دهید. در صورت نیاز  از فیلتر های متناسب با همان محیط استفاده کنید و در استفاده از آن ها اغراق نکنید.

ده ترفند برای افزایش مهارت و کیفیت تصاویر اینستاگرام

شیوه های ویرایش عکس را یاد بگیرید

دوره های ویرایش عکس به صورت حرفه ای و نیمه حرفه ای در فضای وب برگزار میشود و حتی می توانید از آموزش های رایگان موجود نیز برای ویرایش عکس هایتان استفاده کنید. نرم افزار VSCO  و Snapseed ، انتخاب خوبی برای تغییر و ویرایش عکس ها است که می توانید نور و رنگ و افکت ، تا سایر موارد نظیر کراپ کردن و تغییر زاویه را روی عکس ها اعمال کنید.

ده ترفند برای افزایش مهارت و کیفیت تصاویر اینستاگرام

لنز خود را تمیز نگه دارید

با توجه به این که روزانه از موبایل خود استفاده های زیادی می کنیم و روی سطوح مختلف آن ها را قرار می دهیم ، بهتر است که همواره دستمال نرم و پاکیزه ای به همراه داشته باشید تا لنز را تمیز کنید. این کار در عکاسی با موبایل وضوح تصاویر را بیشتر می کند.

ده ترفند برای افزایش مهارت و کیفیت تصاویر اینستاگرام

#هشتگ آموزش اینستاگرام

***

نظرات: (۰) هيچ نظري هنوز ثبت نشده است
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.