خبر بد برای ربات های اینستاگرام

  • ۱۲۲۶

این روزها بحث حفظ امنیت اطلاعات شخصی کاربران در فضای مجازی به مسئله داغی تبدیل شده است. در پی رسوایی اخیر فیسبوک به واسطه کمپانی کمبریج آنالیتیکا که منجر به لو رفتن اطلاعات بیش از 87 میلیون کاربر این شبکه اجتماعی شد، بسیاری از شبکه‌های اجتماعی اعلان‌های خاصی در فضای مجازی به اطلاع کاربر رسانده و به آنها می‌گویند که چه اطلاعاتی از آنها تحت نظر قرار می‌گیرد. در همین راستا به تازگی اینستاگرام به کاربران خود اطلاعیه ارسال کرده که موجب شوکه شدن برخی از آنها شده است. بر اساس این اعلان، مشخص شده که اینستاگرام دیتای لمس کاربران را تحت نظر قرار می‌دهد تا ربات‌ها را بیابد.

فیسبوک

در شرایط و مقررات آپدیت شده جدید اینستاگرام سطر جدیدی به چشم می‌خورد که به اطلاع کارب می‌رساند. تمامی عملیات یک کاربر در اپلیکیشن اینستاگرام نظیر ضربه، لمس و اسکرول را ذخیره شده و مورد بررسی قرار می‌گیرد.

اینکه هر گونه عمل یک کاربر توسط یک کمپانی که به فروش و لو دادن اطلاعات کاربران معروف شده، نمی‌تواند مسئله جالبی باشد اما مسئولان این شبکه‌ی اجتماعی معتقدند که این بررسی دلیل منطقی دارد. اینستاگرام اعلام نموده که قصد دارد فعالیت‌ ربات‌ها را در این شبکه اجتماعی ریشه کن کند و به همین دلیل است که سعی کرده با بررسی الگوریتم استفاده‌ی هر کاربر از این اپ، ربات‌ها را از کاربران واقعی شناخته و پروفایل‌ آنها را پاک کند.

خبر بد برای ربات های اینستاگرام

جدیداً بسیاری از کمپانی‌ها و کاربران، گزارش کرده‌اند که به مانند پلتفرم توییتر، روز به روز کاربران ربات‌ اینستاگرام بیشتر می‌شوند و آنها کامنت‌های تکراری عجیبی از آنها دریافت می‌کنند.

#هشتگ اخبار اینستاگرام

به همین دلیل شبکه‌ی اجتماعی یاد شده سعی کرده تا با استفاده از هوش مصنوعی الگو و رفتار این کاربران رباتیک را شناخته و آنها از کاربران عادی جدا کند. چندی پیش این شرکت اعلام کرده بود که یک ابزار پشتیبان گیری برای تمامی محتوای یک کاربر نیز در نظر گرفته. بدین شکل که ابزار پشتیبان‌گیری می‌تواند از تمام ویدیوها، عکس‌ها و نظراتی که در اینستاگرام گذاشته‌اید، نسخه پشتیبان تهیه کرده و به شکل یک لینک دانلود در اختیارتان قرار دهد.

بزودی اینستاگرام تشخیص ربات از واقعیت هم ممکن خواهد کرد باید ببینیم چه تنبیهاتی در نظر خواهد گرفت منتظر خبرهای تکمیلی باشید

***

نظرات: (۰) هيچ نظري هنوز ثبت نشده است
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.