اندازه و ابعاد فیلم و عکس در اینستاگرام 2018

  • ۱۶۲۰

سالها پس از گذشت نمایش عکس ها و ویدئوهای استاندارد مربع شکل مرسوم، اینستاگرام با راه اندازی پلتفرمی جدید؛ امکان نمایش عکس ها و ویدئوها را در دو جهت (افقی) landscape orientations و عمودی portrait فراهم آورد.این پلتفرم دستاوردی است بزرگ برای اینستاگرام و لذت بیشتری است در تماشای فیلم و عکس برای کاربران.
همچنان که آگاهی دارید کاربران بی شماری به سایز وکیفیت عکس و فیلم های که در اینستاگرام بازدید می کنند؛ اهمیت چندانی نمی دهند؛اما در سویی دیگر کاربرانی در اینستاگرام مشغول فعالیت می باشند که اینستاگرام را به عنوان رسانه اجتماعی برای گسترش کسب و کار و برند مورد استفاده قرار می دهند. برای این دسته از کاربران، پلتفرم جدید امکانی را در اختیار کاربر قرار می دهد که می تواند محتوای تبلیغاتی را بدون هیچ گونه تغییری در چهارچوب جدیدی نمایش دهند. اما نکته حائز اهمیت این است که دامنه وسیع تنوع و تحول در اینستاگرام، آن را در مقایسه با شبکه های اجتماعی دیگر بسیار دوست داشتنی تر،جذاب تر و رقابت پذیرتر کرده است.
در نظر سنجی که در همین زمینه انجام شد، کاربران ازارائه این پلتفرم از سوی اینستاگرام ابراز خوشحالی و رضایت کردند.
کاربران دیگری نیز ضمن صحبت درباره ضرورت جداسازی و بررسی دقیق جزئیات و زوایا؛ از ضرورتی که با پلتفرم جدید اینستاگرام بر آورده شده ابراز خوشحالی و رضایت کردند.
سایز جدید عکس و فیلم در اینستاگرام همانند الگوهای رایج عکس و فیلم در رسانه های اجتماعی در سه جهت ارائه خواهد شد:
مربع    Square
افقی      Landscape
عمودی  Portrait
پلتفرم نمایش عکس در سه جهت با بهبود فرایند تطبیق پذیری؛ زمینه خلق تصاویر بیشتری را فراهم کرده است. ارائه پلتفرم نمایش عکس در سه جهت ویژگی خاصی است که لازمه فهم آن، درک محدودیت های موجود در نمایش تصاویر استاندارد مربع شکل و مرسوم است.
از ویژگی دیگر این پلتفرم کاربرد آسان آن است. به عنوان مثال کاربران به سادگی می توانند جزئیاتی را که نمی خواهند، از عکس جدا کنند بدون این که مجبور باشند زمان زیادی را برای مطالعه و یادگیری انجام این کار اختصاص دهند.
الگوهای در دسترس دانلود
اینستاگرام از گذشته تا کنون بی وقفه الگوهای جدید تصویر پردازی ارائه کرده است. کاربران می توانند با وارد کردن ایمیل خود به آنها دسترسی رایگان داشته و آنها را دانلود کنند.
این الگوها تمام سایزها و کیفیت ها را به طور کامل در اینفوگرافی که در پایین هر پست قرار دارد؛ گنجانده است.

 اندازه و ابعاد فیلم و عکس در اینستاگرام 2018

عکس های رایج استاندارد مربع شکل همانند روز اول با سایز 600×600 نمایش داده می شوند. اگرچه در اینستاگرام سایزهایی تا 1080×1080 وجود دارد اما نحوه نمایش تصویر حتی در اسکرین های بزرگ همان 600×600 خواهد بود.
همواره به کاربران توصیه می شود که برای نمایش تصاویر خود از سایز حداقلی 1080×1080 استفاده کنند. دلیل این امر نیز این است که این سایز با دارا بودن بالاترین رزولوشن امکان استفاده در پلتفرم های دیگر را نیز دارد. به علاوه هر چه اسکرین بزرگتر باشد سبب تراکم بیشتر پیکسل ها می شود که این امر نیز باعث ماندگاری این گونه عکس ها در مقایسه با نوع کوچکتر آنهاست.
گفتنی است که ویدئوهای که جهت نمایش آنها مربع است شانس موفقیت آنها در رسانه های اجتماعی بیشتر است.

نمایش فیلم و عکس هایی که افقی یا   landscape orientation

کوچکترین سایز برای نمایش افقی عکس ها در اینستاگرام سایز 1080×1920 است.عکس هایی که در این سایز هستند برای نمایش داده شدن به سایز 337×600 پیکسل تبدیل می شوند. با وجود اعمال این تغییرات در سایز نمایشی عکس ها؛ اینستاگرام برای ذخیره سازی عکس ها را به سایز 607×1080 تغییر می دهد.
بنابراین با آشنایی با نحوه نمایش عکس ها در اینستاگرام می توان به این مهم پی برد که سایز عکس هایی که کاربران در اینستاگرام بارگذاری می کنند اهمیت چندانی ندارد؛ چرا که تمام این تصاویر حداکثر با سایز 1080 در عرض تبدیل و با وضوح تصویر 600px به نمایش گذاشته می شوند.
فیلم ها و ویدئوهای افقی هم با در صورت نمایش در وضعیت حداکثر دید با وضوح تصویر 336.5×600 نمایش داده می شوند.در صورت نمایش فیلم در وضعیت دید تمام صفحه وضوح تصویر 673×1200 خواهد بود.وضوح تصویر به کار گرفته شده در اینستاگرام بسیار شبیه به وضوح تصویر دید 16:9 کلاسیک است که در نمایش فیلم های تلویزیونی و سینمایی به کار گرفته می شود.

عکس های عمودی و ویدئوهای افقی

اینستاگرام عکس های عمودی یا افقی را حداکثر با وضوح تصویر 600×480 برای بازدید کنندگان به نمایش می گذارد اما برای نمایش در وضعیت رتینا وضوح تصویر مورد نظر اینستاگرام 1200×920 است.باید در نظر داشت که این اعداد صرفا جنبه نمایشی فیلم ها و عکس ها را در اینستاگرام بیان می کند حال آنکه  برای ذخیره سازی در سرورها؛اینستاگرام از 1350×1080 استفاده می کند.
ویدئوهای که به صورت افقی هستند شرایط به نسبت پیچیده تری دارند.وضوح تصویر نمایشی این ویدئوها 599×484×481 است.این وضوح تصویر کابوس طراحان گرافیکی است چرا که نمی توان پیکسل ها را شکست و به فرکشن تبدیل کرد. سوالی که ذهن بسیاری از کاربران را درگیر کرده این است که چرا اینستاگرام چنین محاسبات نامتعارفی را در اجرا ویدئوهای افقی اعمال کرده است؟
جواب این سوال بر همگان پوشیده است اما می توان به سادگی گفت که گاهی فقط باید تلاش کرد. تلاش در جهت راحت تر کردن زندگی. گاهی همه چیز دست ما نیست و ما فقط باید در زندگی غوطه ور باشیم. چیزی که بسیار آزار دهنده است نیز همین امر است؛ غوطه ور شدن در پدیدههایی که کنترل آنها از اختیار انسان خارج است.

اندازه استوری

اگرچه استوری هم چون شعله های آتش در حال گسترش است؛ اما چیزی که باید به آن توجه داشت این است که اید پدیده زبانه کش چیزی فراتر از اسنپ چت snapchat نیست. اما همین ویژگی باعث دستاوردهای بزرگی برای اینستاگرام شده است. هنگامی که اینستاگرام سرویس بارگذاری در استوری را ارئه کرد زمان زیادی لازم نبود تا کاربران را به کاربران خلاق و ایده پرداز تبدیل کرد و این خلاقیت را در استوری آنها مشاهده کرد. با وجود مزایای استوری، استوری همواره با چالش ابعاد و اندازه روبروست؛ چرا که ابعاد استوری ها به ویژگی های سخت افزاری دستگاهی که اینستاگرام در آن نصب و اجرا می شود بستگی دارد و ویژگی سخت افزاری متغییری است و از دستگاهی به دستگاه دیگر متفاوت است. با توجه به دلایل بالا می توان به پیچدگی و دشواری استاندارد سازی استوری ها پی برد.

 اندازه و ابعاد فیلم و عکس در اینستاگرام 2018

آموزش کامل استوری اینستاگرام و اخبار مربوط به استوری را در این صفحه مشاهده کنید

به منظور بهتر دیده شدن؛ درارتباط با سایز استوری ها همواره به کاربران توصیه شده تا حد الامکان از استوری های با وضعیت دید 16:9 و وضوح تصویر 1920×1080 استفاده شود تا ضمن ایجاد فضای سفید کافی دید بهتری هم در حاشیه عکس ها ایجاد شود.
اما با تشریح مسائل بالا پرسشی که مطرح می شود این است که اینستاگرام با راه اندازی سرویس استوری هدفی را دنبال می کند؟

کاربران اینستاگرام را می توان به دو دسته تفسیم کرد:

کاربران سنتی اینستاگرام که به دنبال همان عکس های مربع شکل و همیشگی هستند و با دیدن این عکس ها حال خوبی خواهند داشت. این دسته از کاربران در پی حفظ فرهنگ متعالی خود هستند.
اما در دسته دیگر کاربرانی قرار می گیرند که به پی کشف مطالب تازه و ابعاد جدیدی در آفرینش گستره وسیع محتوای بصری هستند.این دسته همواره با مطالب جذاب تر و هیجان انگیزتری رو به رو خواهند بود.
در صورت مقایسه بین هر سه جهت نمایش عکس در اینستاگرام و یا در سایر رسانه های اجتماعی پیش بینی موفقیت عکس های بلند عمودی در برابر عکس های مربع شکل استاندارد مرسوم و حتی عکس های افقی سخت نخواهد بود. دلیل این موفقیت را نیز می توان در این دو امر جستجو کرد: اول در پایه ریزی این شبکه در بستر موبایل و استفاده از long shot و دوم این که هنگام تماشای فیلم و عکس به منظور مشاهده جزئیات بیشتر و با کیفیت تر گوشی های تلفن همراه عمودی نگه داشته می شوند.
جای تردیدی وجود ندارد که الگوهای تصویر پردازی،  بلافاصله پس از بارگذاری یا در فاصله زمانی کم دانلود می شوند. به منظور حصول اطمینان از دانلود شدن و داشتن این الگوها در تلفن همراه؛ کاربران می توانند با ثبت نام خود در لیستی که برای این منظور اختصاص داده شده از خدمات دریافت و به روز رسانی رایگان بهره مند شوند.

منظور از بومرنگ چیست؟

برای درک بهتر “بومرنگ ” ابتدا باید با مفهومی دیگر آشنا شد. این مفهوم (burst) است. در تصویر برداری و نیز در تصویر سازی از این ویژگی برای ثبت تصاویر پویا و متحرک استفاده می شود.این تصاویر با ثبت لحظات پویا و کنار هم قرار دادن برش های ثبت شده؛ ایجاد می شود.با در اختیار داشتن این مقدمه  و شناخت به burst بومرنگ در اینستاگرام می پردازیم.
این سرویس در سال 2015 در کنار سایر ویژگی ها و خدمات اینستاگرام قرار گرفت. Burst ویژگی منحصر بفردی است که صرفا محدود به اینستاگرام نمی شود و چندین رقیب دیگر از جمله Google Photos نیز در برابر خود دارد. این ویژگی با از میان برداشتن ایستایی و سکون موجود در عکس ها به آنها پویایی بخشیده و به آنها جان داده است.از همان روزهای ابتدایی معرفی این ویژگی؛ چشمان زیادی به سوی آن جلب شد. در این ویژگی برای هر عکس متحرک 5 تصویر وجود دارد. تعداد کم برش های تصویر در مقایسه با سایر پلتفرم ها نشان از کوچک سازی آن است. به واسطه این کوچک سازی استفاده از آن آسان و انتقال آن نیز راحت تر انجام می شود. همچنین می توان این عکس ها را به پلتفرم های دیگر نیز انتقال داد. این ویژگی کاربر را مجاب به اشتراک گذاری burst ها در پلتفرم های دیگر از جمله facebook و سایر پلتفرم های مشابه می کند.

بومرنگ در اینستاگرام

برای دانلود و آموزش های مربوط به بومرنگ اینستاگرام به این صفحه بروید.

اما این ویژگی با چالشی جدی مواجه است. به دلیل عدم پیوستگی بین burst ها و کاربر؛ کاربر ناخواسته دچار سردرگمی می شود. در این صورت کاربر برای حل مشکل عدم پیوستگی مجبور است به عقب برگشته و همه چیز را دوباره مرور کند. از این روند بازگشت به عقب و مرور دوباره عکس ها که نقطه ضعف جدی هم به شمار می آید به “بومرنگ” یا “روند بازگشت به نقطه آغاز پس از طی کردن مراحل مشخص” تعبیر می شود.
تمام مطالب گفته شده درباره اعمال تغییرات در سایز و ابعاد و همچنین محاسبات نامتعارف اینستاگرام برای این است که کاربر بتواند عکس متحرکی را که به وسیله تلفن همراه گرفته در اینستاگرام قرار دهد و با اعمال سایز و وضوح تصویری که در اختیارش قرار داده شده است؛ عکس های متحرک را به نمایش بگذارد.

مزایا اینفوگرافی وضوح تصویر و الگوهای تصویر پردازی اینستاگرام

 اندازه و ابعاد فیلم و عکس در اینستاگرام 2018

سیاست اینستاگرام، در جهت تغییر و به روز درآوردن آپشن هایی که در اختیار کاربران قرار می دهد، بسیار شگفت آور است. این سیاست ثابت می کند که نه تنها اینستاگرام درخواستهای کاربران را دریافت می کند بلکه به آنها توجه و برای برآورده شدن آنها اقدام نیز می کند.
پس از مرور پست در اینستاگرام؛ کاربر می تواند از طریق اینفوگرافی به مرجع تمام سایزها و کیفیت های عکس ها دسترسی داشته باشد و آنها را مطالعه نماید. برای این منظور کافی است تا راهنمای ایجاد عکس را در خارج از محیط اینستاگرام مطالعه کرده و بدون نگرانی از کوچک شدن سایز و پایین آمدن وضوح آن را در اینستاگرام قرار دهد.

***

نظرات: (۰) هيچ نظري هنوز ثبت نشده است
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.