آموزش تبدیل اکانت اینستاگرام به بیزینس پروفایل (Business Profile)

  • ۱۳۸۲

با قابلیت بیزینس پروفایل (Business Profile) اینستاگرام میتوانید صفحه شخصی خود را تجاری کنید و علاوه بر ویژگی های که در ادامه توضیح میدهیم راه ارتباطی خود را از طریق شماره تماس ، ایمیل و آدرس شرکت به صفحه خود اضافه کنید .
برای تبدیل اکانت به بیزینس پروفایل (Business Profile) مراحل زیر را دنبال کنید:
نکته : برای تبدیل اکانت به بیزینس پروفایل نیاز به حساب فیسبوکی دارید که مدیر آن پیج نیز باشید و همچنین برای فعال سازی گزینه های تبدیل اکانت به بیزینس پروفایل دقت کنید پیج خصوصی نباشد و اکانت شما به صورت Public (عمومی) باشد.

برای شروع به 2 طریق میتوانید اقدام کنید :

1-در حساب اینستاگرام خود وارد بخش پروفایل (Profile) شوید. در بخش Account گزینه جدیدی با عنوان Switch to Business Profile را مشاهده خواهید کرد. این گزینه را انتخاب کنید.

Business Profile

2- یا میتوانید در بخش Edit profile گزینه Try Instagram Business Tools را انتخاب کنید.

آموزش تبدیل اکانت اینستاگرام به بیزینس پروفایل (Business Profile)

پس از انتخاب یکی از گزینه های Switch to Business Profile  یا Try Instagram Business Tools  با صفحه ای روبرو خواهید شد که باید گزینه Log in with Facebook را انتخاب کنید و با همگام سازی با حساب فیسبوک خود و صفحه مورد نظر پیج خود را بسازید ، دقت کنید که در پیج فیسبوک باید مدیر باشید تا بتوانید اکانت خود را به بیزینس پروفایل (Business Profile)  تغییر دهید.

آموزش تبدیل اکانت اینستاگرام به بیزینس پروفایل

توجه کنید : با انتخاب صفحه فیسبوک مورد نظرتان، اینستاگرام از شما سوالاتی در مورد اطلاعات مد نظرتان برای همگام‌سازی با بیزینس پروفایل (Business Profile) اینستاگرام مطرح می‌کند. به عنوان مثال شما باید در این بخش شماره تماس شرکت، شماره تماس بخش پشتیبانی مشتریان، آدرس ایمیل و برخی دیگر از مشخصات این چنینی را وارد کنید. با انجام این موارد بیزینس پروفایل (Business Profile) اینستاگرام کاربر فعال می‌شود و حساب کاربری یا اکانت وی به شکل زیر تغییر حالت پیدا می‌کند.

اکانت اینستاگرام به بیزینس پروفایل

اضافه کردن دکمه Contact به اینستاگرام و قابلیت‌های آن

یکی از تفاوت هایی که بین یک بیزینس پروفایل (Business Profile) با پروفایل‌های معمولی وجود دارد وجود گزینه  Contact در کنار گزینه Edit Profile میباشد که با انتخاب این گزینه کاربران می‌توانند به سه قابلیت دسترسی داشته باشند. این قابلیت‌های Get Directions، Call و Email نام دارند و عملکرد هر یک از آن‌ها به شرح زیر است:
•    گزینه Get Directions: با انتخاب گزینه Get Directions کاربر می‌تواند آدرس شرکت یا محل خدمات دهی شما را بیابد.
•    گزینه Call: با انتخاب گزینه Call شماره تماس‌های پشتیبانی و خدمات‌دهی شرکت مورد نظر نمایان می‌شوند.
•    گزینه Email: با انتخاب گزینه Email کاربر می‌تواند به آدرس ایمیل رسمی شرکت مورد نظر دسترسی یافته و بدین صورت با آن شرکت ارتباط مستقیم و رسمی‌تری را برقرار سازد.

اضافه کردن دکمه Contact به اینستاگرام و قابلیت‌های آن

گزینه جدید و جالب دیگری که در بیزینس پروفایل (Business Profile) اینستاگرام می‌توانید آن را مشاهده کنید ،آیکن چارت در بخش بالا سمت راست میباشد. در این بخش اطلاعات جالبی از عملکرد بیزینس پروفایل (Business Profile) کاربر نمایش داده می‌شود.
دقت داشته باشید که امکان تغییر اکانت اینستاگرام از وضعیت بیزینس پروفایل (Business Profile) به اکانت معمولی هم وجود دارد. بدین منظور باید مجددا مراحل ابتدایی شرح داده شده در این آموزش را طی کرده و ابن یار گزینه Switch to Regular Profile را انتخاب کنید.
در بخش Insight بیزینس پروفایل (Business Profile) اینستاگرام خود می‌توانید به آمار مربوط به پست‌های خود دسترسی داشته باشید. این آمار به صورت یک اطلاعات جمعیتی ارائه می‌شود.

آموزش تبدیل اکانت اینستاگرام به بیزینس پروفایل (Business Profile)

شما در بخش فالوورهای بیزینس پروفایل (Business Profile) اینستاگرام خود می‌توانید به آمار دقیق‌تری نظیر جنسیت فالوورهای خود، محل سکونت آن‌ها، میزان درگیری آن‌ها با بیزینس پروفایل (Business Profile) اینستاگرام شما و… هم دست پیدا کنید. همچنین امکان مشاهده کل فالوورهای بیزینس پروفایل (Business Profile)، جنسیت و سن آن‌ها هم به صورت نمودارهای آماری در اینستاگرام ارائه شده است.
به طور کلی با ساخت بیزینس پروفایل (Business Profile) در اینستاگرام می‌توانید به قابلیت‌های جدید و جالب توجه متعددی دسترسی پیدا کنید. توصیه می‌کنیم که به منظور درک بهتر این قابلیت‌ها و آشنایی بیشتر با ویژگی‌های بیزینس پروفایل (Business Profile) در اینستاگرام حتما در صورت امکان یک حساب یا اکانت این چنینی ایجاد کنید و عملا قابلیت‌ها و ویژگی‌های جدید آن را مشاهده نمایید.

#هشتگ بازاریابی اینستاگرام

***

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.