سن شما را براساس تعداد لایک های اکانت ایسنتاگرام حدس زده میشود

  • ۱۲۳۳

محققان دانشگاه پن استیت ایالات متحده اخیراً مقاله ای در رابطه با رفتارهای کاربران در شبکه های اجتماعی به چاپ رسانده اند و می گویند که براساس رفتارهایی خاص، می توان سن کاربران اینستاگرام را حدس زد.

برای مثال اگر شما جز آن دسته از افرادی باشید که هر ازچندگاهی، برخی از تصاویری که به آنها علاقه ندارید را از اکانت خود حذف می کنید، احتمالاً در رده سنی نوجوانان قرار دارید.
پروفسور «دانگوان لی» (Dongwon Lee) طی مصاحبه ای با وب سایت The Atlantic گفته است که رفتار بازگشت به عقب و پاک کردن برخی از تصاویر، امری رایج میان نوجوانان به حساب می آید، چرا که آنها می خواهند «بسیار محبوب باشند و به همین جهت، اهمیت زیادی برای لایک هایی که دریافت می کنند قائل هستند.»
تیم لی دریافته که نوجوانان معمولاً نسبت به بزرگسالان تمایل بیشتری به تعامل، ارسال کامنت و لایک کردن تصاویر نشان می دهند اما در عین حال، تصاویری کمتری از خودشان را به اشتراک می گذارند؛ مسئله ای که در ظاهر حقیقت دارد اما می توان دلیلش را مجدداً به حذف نمودن تصاویر از سوی آنها نسبت داد. لی می گوید: «در حالی که بزرگسالان علایق به مراتب گسترده تری دارند، پست های نوجوانان معمولاً درباره وضعیت روحی و حالت شخصی آنها است.»
تیم لی تمرکز تحقیق خود را روی اینستاگرام و جمعیت کاربری 800 میلیون نفری آن معطوف کرده چرا که کار با رابط برنامه نویسی اینستاگرام، به مراتب راحت تر از دیگر شبکه های اجتماعی مطرح است. آنها همچنین دریافته اند که «لایک» در اینستاگرام، مفهومی به مراتب ساده تر نسبت به فیسبوک و توییتر دارد؛ در واقع استفاده از لایک در این دو شبکه اجتماعی می تواند معانی مختلفی، از «من توییت تو را دوست دارم» گرفته تا «من پیغامت را دیدم و حالا میخواهم به مکالمات مان خاتمه دهم» را در خود جای دهد.

نظرات: (۰) هيچ نظري هنوز ثبت نشده است
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.