تقریبا از یکی دو هفته پیش، زمزمه‌هایی از افزایش محدودیت زمانی ویدیوهای اینستاگرام در رسانه‌ها به گوش می‌رسید که چندی پیش توسط گردانندگان این شبکه اجتماعی تأیید شد.

در پلتفرم ویدیویی جدید اینستاگرام می‌توانید ویدیوهایی تا سقف 1 ساعت بارگذاری کنید که مطمئنا نحوه تعامل کاربران با اپلیکیشن را برای همیشه تغییر خواهد داد.
ساعاتی پیش وبسایت تک کرانچ تأیید کرده که این پلتفرم IGTV نام خواهد داشت و از فردا به عنوان قسمتی از تب اکسپلور اینستاگرام شروع به فعالیت خواهد کرد. مدیران این شبکه اجتماعی تمام هفته گذشته را مشغول مذاکره با تولیدکنندگان محتوای آنلاین بوده‌اند تا آنان را برای ساخت و انتشار ویدیوهای طولانی روی این پلتفرم جدید ترغیب کنند.

به نظر می‌رسد که اینستاگرام برای IGTV خیلی روی استودیوهای سازنده برنامه‌های تلویزیونی یا ناشران قدیمی و کارکشته حساب باز نکرده و چشم امید خود را به سلبریتی‌هایی دوخته که از طریق موبایل به شهرت رسیده‌اند. در واقع اینستاگرام انتظار دارد که این افراد با تکیه بر ذوق و سلیقه خود و مخاطبین پرشماری که دارند، استانداردهای IGTV را رقم بزنند.
در راستای انتشار این خبر ساعاتی پیش مت ناوارا، مدیر سابق شبکه‌های اجتماعی وبسایت The Next Web هم اسکرین شاتی در توییتر منتشر کرده که ظاهرا به IGTV و بارگذاری ویدیوهای 60 دقیقه‌ای اشاره دارد. تصویر را می‌توانید در ادامه ببینید:

ویدیوهای طولانی اینستاگرام IGTV نام خواهد داشت

به گزارش تک‌ کرانچ، هدف اصلی اینستاگرام از راه‌اندازی این پلتفرم رقابت با قابلیت Discover در اپلیکیشن اسنپ‌چت بوده. ویدیوهایی که در IGTV بارگذاری می‌کنید، می‌توانند تمام صفحه و در حالت عمودی باشند. همچنین اینستاگرام در این بخش از ویدیوهایی با حداکثر رزولوشن 4K پشتیبانی خواهد کرد.
ویدیوهای IGTV قرار نیست که با نت‌فلیکس یا شبکه HBO رقابت کنند، بلکه رقیب اصلی یوتوب خواهد بود. همچنین به گفته تک کرانچ، سازندگان محتوا می‌توانند در ویدیوهای IGTV به منابع و وبسایت‌های دیگر هم لینک بدهند و از آن به عنوان ابزاری تبلیغاتی هم استفاده نمایند. همچنین به نظر می‌رسد که امکان درآمدزایی مستقیم تولیدکنندگان محتوا از IGTV هم جزو برنامه‌های اینستاگرام باشد که البته جزئیاتی در مورد چگونگی این کار در دسترس نیست.

رزولوشن 4K پشتیبانی خواهد کرد
طبق آخرین آمار، اینستاگرام تا سپتامبر سال 2017 پذیرای بیش از 800 میلیون کاربر بوده و هیچ بعید نیست که با رونمایی از IGTV این مقدار به مرز 1 میلیارد کاربر فعال ماهانه برسد. در صورت به تحقق پیوستن این موضوع، IGTV می‌تواند به پلتفرم خوبی جهت دیده شدن و کسب شهرت تولیدکنندگان محتوا تبدیل شود که می‌توانند در ادامه از آن درآمدزایی هم داشته باشند.
در هر صورت باید منتظر ماند و دید که رقابت IGTV با یوتیوب در ادامه چگونه پیش خواهد رفت. یوتوب در دورانی طراحی شده که هنوز تماشای ویدیوهای عمودی در تلفن‌های هوشمند فراگیر نشده بود و بخش اعظم محتوای آن به صورت افقی برای کاربران به نمایش در‌می‌آمد. بنابراین بازخوردهای کاربران از تماشای ویدیوهای طولانی در حالت عمودی می‌تواند موضوع بسیار جالبی باشد.
تا این لحظه که مشغول خواندن این خبر هستید، اینستاگرام در مورد نام IGTV و اینکه آیا جزوی از تب اکسپلور خواهد بود یا نه هیچ اظهار نظری نکرده است.