پلتفرم ویدیویی اینستاگرام با نام IGTV معرفی شد

  • ۱۵۲۱

اینستاگرام شب گذشته به صورت رسمی از پلتفرم ویدئویی جدید خود با نام IGTV رونمایی کرد. این پلتفرم که در قالب اپلیکیشنی جداگانه منتشر شده قصد دارد با ارائه فضایی برای انتشار محتوای تصویری به رقیبی جدی برای یوتیوب تبدیل شود.

تقریبا اوایل ماه جاری بود که گزارش هایی مبنی بر رفع محدودیت زمانی ویدیوهای منتشر شده در اینستاگرام شنیده شد و خبر رسید که احتمالا کاربران این اپلیکیشن می توانند به زودی ویدئوهایی با مدت زمان یک ساعت یا بیشتر آپلود کنند. با این حال قابلیت جدید نه در خود اینستاگرام، بلکه در قالب اپلیکیشنی جداگانه در اختیار کاربران قرار داده شده است.

 پلتفرم ویدیویی اینستاگرام با نام IGTV معرفی شد

شب گذشته اینستاگرام با انتشار توضیحاتی با بیان اینکه تعداد کاربران این شبکه اجتماعی از مرز 1 میلیارد نفر عبور کرده پلتفرم ویدیویی جدید خود را معرفی کرد. IGTV قصد دارد همانند یک سرویس تلویزیونی اینترنتی عمل کند و کاربران قادرند اپیزودهایی هر یک به مدت یک ساعت را در آن آپلود کرده و کانال های مخصوص به خود را ایجاد کنند. همچنین در حال حاضر استفاده از تمامی ویدیوهای منتشر شده در IGTV رایگان است اما احتمالا در آینده محتواهای اختصاصی پولی برای شبکه های متقاضی نیز اضافه خواهد شد. با این حال شاید اصلی ترین نکته درباره پلتفرم ویدیویی IGTV فرمت نمایش تصاویر باشید که 9 به 16 بوده و درست همانند بخش استوری در اپلیکیشن اینستاگرام است. این کمپانی اعتقاد دارد حالت عمودی روش استاندارد استفاده کاربران از تلفن های هوشمند است و به همین دلیل ویدئوهای IGTV را نیز به این حالت محدود کرده؛ اما مشخص نیست کاربران تا چه اندازه از این اتفاق استقبال کنند.

 پلتفرم ویدیویی اینستاگرام با نام IGTV معرفی شد

از سویی ممکن است فشار نارضایتی کاربران باعث اضافه شدن قابلیت پخش محتوا با فرمت 16 به 9 و استاندارد شدن IGTV شود و از سوی دیگر ممکن است محتواهایی با مضمون متفاوت که مناسب پخش در حالت عمودی هستند گسترش یافته و باعث محبوبیت این پلتفرم شوند. در حال حاضر کاربران می توانند با توجه به کانال هایی که دنبال می کنند ویدئوهای مشابهی را نیز به صورت پیشنهاد از IGTV دریافت کنند و یا از تبی به نام Popular ویدیوهایی را که به صورت جهانی یا منطقه ای محبوب هستند ببینند.

 پلتفرم ویدیویی اینستاگرام با نام IGTV معرفی شد

امکان ارسال کامنت و البته لایک کردن ویدئوها نیز همانند استوری در اینستاگرام وجود خواهد داشت و کاربران می توانند ویدئوها را به صورت پیام خصوصی برای دوستان خود درون IGTV ارسال کنند. با این وجود به نظر می رسد هنوز راه زیادی برای محبوب شدن IGTV در پیش است و اولین مانعی که باید از سر راه برداشته شود، رابط کاربری نه چندان راحت آن است که امکانات چندانی در اختیار کاربران قرار نمی دهد. برای دانلود IGTV می توانید از لینک زیر استفاده کنید. این اپلیکیشن در حال حاضر تنها برای اندروید در سایت اینستاگرام ها قرار دارد.

Download - IGTV - android

نظرات: (۰) هيچ نظري هنوز ثبت نشده است
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.