اینستاگرام جدید برای موبایل های قدیمی با اینستاگرام لایت Instagram Lite

  • ۱۱۹۷۸

موفقیت شبکه اجتماعی اینستاگرام در گرو ارائه راهکار های موثر تری برای جذب کاربران بیشتر است؛ انتشار Instagram Lite یکی از این راهکار هاست. اینستاگرام یکی از موفق ترین شبکه های اجتماعی فعال در دنیای ارتباطات است که در کشورمان نیز کاربران زیادی دارد؛ بدیهی است که حیات شبکه های اجتماعی در گرو تعداد کاربران آن است و به نظر می رسد مدیران اینستاگرام به درک درستی از این مسئله رسیده اند.
نسخه ای کم حجم و سبک تر از اپلیکیشن اینستاگرام بدون کوچک ترین فعالیت تبلیغاتی و هیایو در سایت ما قرار گرفته است که به کاربران گوشی های هوشمند قدیمی و ضعیف تر اجازه می دهد تا به سادگی هر چه بیشتر به جمع کاربران اینستاگرام بپیوندند.
Instagram Lite، حجم زیادی از حافظه گوشی را اشغال نمی کند و از طرف دیگر کاربرانی که به اینترنت پر سرعت دسترسی ندارند نیز می توانند به سادگی این اپلیکیشن را دانلود و بر روی گجت خود نصب نمایند.

حجم Instagram Lite تنها ۵۷۳ کیلوبایت است و در مقایسه با حجم ۳۲ مگابایتی نسخه اصلی اپلیکیشن اینستاگرام سبک تر است. کاربران با استفاده از Instagram Lite می توانند عکس های خود را در صفحه اصلی و یا قسمت Story منتشر کنند؛ پست های منتشر شده توسط دوستان خود را ببیند؛ از امکانات همیشگی این شبکه اجتماعی مانند Like و Comment استفاده کرده و به صفحه Explore نیز دسترسی داشته باشند.
تنها محدودیت موجود در اپلیکیشن Instagram Lite مروبط به عدم اجازه کاربران به انتشار ویدئو و یا فرستادن پیام های مستقیم با استفاده از ویژگی Direct شبکه اجتماعی اینستاگرام است.
مدیران شبکه اجتماعی اصلی ترین مشکلات موجود بر سر کاربران گوشی های قدیمی و ضعیف تر، کاربرانی که فضای خالی زیادی بر روی گوشی هوشمند خود ندارند و یا کاربرانی که دسترسی به اینترنت پر سرعت ندارند را از سر راه برداشته و بهانه های عدم پیوستن آنان به جمع کاربران شبکه اجتماعی اینستاگرام را حذف کرده است.
دیگر نیازی به حذف عکس و ویدئو و اپلیکیشن های دیگر برای ایجاد فضای خالی لازم برای نصب اپلیکیشن اینستاگرام وجود ندارد؛ دیگر لازم نیست برای استفاده از امکانات بی نظیر این شبکه اجتماعی به اینترنت پر سرعت دسترسی داشته باشید.
ماه گذشته میلادی شبکه اجتماعی اینستاگرام نسخه موبایل وبسایت خود را برای دسترسی بهتر و سریعتر بهینه سازی کرد و به نظر می رسد که انتظار Instagram Lite قدم دیگری در مسیر جذب کاربران بیشتر باشد.
در زمان بهینه سازی های انجام شده بر روی نسخه موبایل وبسایت اینستاگرام گمانه زنی هایی در مورد احتمال انتشار نسخه کم حجمی از اپلیکیشن اصلی Instagram وجود داشت؛ احتمالی که با گذشت یک ماه به حقیقت پیوست.
یکی از دقیق ترین گمانه زنی های ماه گذشته در مورد احتمال انتظار نسخه ای محدود و کم حجم تر از اپلیکیشن Instagram توسط موسسه Sensor Tower انجام شده بود.
نکته اصلی موجود در بحث انتشار Instagram Lite مربوط به پرهیز مدیران شبکه های اجتماعی اینستاگرام از انجام هر گونه فعالیت تبلیغلتی در مورد آن است؛ مدیران اینستاگرام در پاسخ به سوال برخی کارشناسان در باره برنامه های این شبکه اجتماعی برای انتشار و به راه اندازی اپلیکیشن Instagram گفته اند: Instagram Lite هفته گذشته در اختیار کاربران مکزیکی قرار گرفت، ما در حال آزمایش و بررسی نسخه جدیدی از اپلیکیشن اینستاگرام هستیم که در مقایسه با نسخه اصلی حجم کمتری دارد، اینترنت کمتری را مصرف می کند و رابط کاربری آن سرعت بیشتری دارد.

اینستاگرام جدید برای موبایل های قدیمی با اینستاگرام لایت Instagram Lite

کارشناسان این شبکه اجتماعی از ارائه توضیحات روشنی در مورد احتمال وجود تبلیغات اجباری موجود در محیط این اپلیکیشن خودداری کرده اند؛ اما از صحبت های آنها متوجه شدیم که Instagram Lite در هفته ها و ماه های آینده در اختیار همه کاربران در سرتاسر جهان قرار خواهد گرفت و ویژگی هایی مانند انتشار ویدئو و ارسال پیام های Direct نیز به جمع ویژگی های آن اضافه خواهد شد.
انتشار نسخه های Lite از اپلیکیشن های اصلی شبکه های اجتماعی به تازگی مورد توجه بیشتری قرار گرفته است؛ شبکه اجتماعی Facebook اولین بار به این اقدام دست زد؛ اپلکیشن Facebook Lite در سال ۲۰۱۵ منتشر شد. نسخه Lite اپلیکیشن Facebook در سال ۲۰۱۷ و تنها پس از گذشت دو سال از شروع به کار خود توانست تا ۲۰۰ میلیون کاربر را به خود جذب کند.
موفقیت Facebook Lite مدیران این شبکه اجتماعی را نسبت به احتمال موفقیت نسخه های Lite اپلیکیشن های دیگر تحت مدیریت شرکت Facebook امیدوار تر کرد و همین عامل باعث شد تا Facebook Messenger Lite نیز در اختیار کاربران شبکه اجتماعی Facebook قرار بگیرد.
موفقیت استارتژی Facebook در جذب کاربران بیشتر با استفاده از طراحی و انتشار نسخه Lite اپلیکیشن های اصلی شرکت هایی مانند Uber را نیز به این امر مشتاق کرده است. Uber نیز نسخه Lite اپلیکیشن خود را ماه گذشته میلادی در اختیار تمامی کاربران قرارداده است.
شبکه اجتماعی اینستاگرام هفته گذشته و پس رسیدن آمار کاربران فعالش به تعداد ۱ میلیارد نفر ویژگی جدیدی به نام IGTV را در اختیار کاربران قرار داد.
آمار ها نشان از رشد ۱۰۰ میلیون کاربر در ماه برای شبکه اجتماعی اینستاگرام دارند و دلیل اصلی موفقیت روز افزون اینستاگرام نیز در ارائه راه کار هایی موثر برای بهره وری هرچه بیشتر عملکرد این شبکه اجتماعی و سهولت دسترسی به آن توسط همه کاربران دنیا بوده است.

اینستاگرام جدید برای موبایل های قدیمی با اینستاگرام لایت Instagram Lite

ویژگی Story در ابتدا توسط شبکه اجتماعی Snapchat به کاربران ارائه شد. اما از آنجایی که اکثر کاربران Snapchat را نوجوانان تشکیل داده اند و کاربران رده های سنی بالاتر علاقه خاصی به استفاده از این شبکه اجتماعی نشان نداده اند، مدیران اینستاگرام با کپی برداری قانونی از ویژگی Story توانستند تا نام اینستاگرام را بیشتر از پیش بر سر زبان ها بیاندازند.
استعداد بالای شبکه اجتماعی اینستاگرام در ارائه راه کار هایی هوشمند برای افزایش تعداد کاربران، بیشتر از پیش به همه کارشناسان ثابت شده است؛ ادامه روند افزایشی در تعداد کاربران شبکه اجتماعی اینستاگرام روشن است.

آموزش نصب و کار با برنامه اینستاگرام لایت کلیک کنید

اگر Instagram Lite تبلیغات اجباری را نیز به دنبال داشته باشد می تواند سود مالی مستقیم زیادی را برای این شبکه اجتماعی کسب کند؛ از طرف دیگر کاربرانی که به گوشی های هوشمند به روز و قدرتمند و یا اینترنت پر سرعت دسترسی ندارند، فرصت آشنایی با امکانات جذاب شبکه اجتماعی اینستاگرام را پیدا خواهند کرد و در ادامه و با گسترش اینترنت پر سرعت به گوشه و کنار دنیا احتمال پیوستن آنها به جمع کاربران نسخه اصلی اپلیکیشن اینستاگرام نیز وجود دارد.

برای دانلود آخرین نسخه های اینستاگرام لایت کلیک کنید

نظرات: (۰) هيچ نظري هنوز ثبت نشده است
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.