-
چهارشنبه, ۱۴ شهریور ۱۳۹۷، ۰۸:۱۷ ب.ظ
-
۱۵۳۷
با توجه به گفته منابع آگاه به وبسایت ورج، اینستاگرام ساخت اپلیکیشن جدیدی با نام احتمالی IG Shopping را در دستور کار قرار داده است. این اپ با محوریت «خرید کردن» بوده و به کاربران اجازه میدهد تا از بین اکانتهای فروشندگانی که دنبال کردهاند، محصولات مختلفی را جستجو کرده و چیزهایی که میخواهند را مستقیما از اپلیکیشن بخرند.
البته هنوز صحبتی از تاریخ عرضه اپ به میان نیامده و بنابراین همانند خیلی از ویژگیهایی که در مرحله تست به سر میبردند و هیچوقت به عرضه جهانی نرسیدند، IG Shopping هم ممکن است کنسل شود. با این حال منابع آگاه باور دارند که اینستاگرام اپلیکیشن جدیدش را یک حرکت رو به جلو در صنعت تجارت الکترونیک میداند.
بنابراین بعید به نظر میرسد IG Shopping در دسترس عموم قرار نگیرد. هم اکنون بیش از 25 میلیون اکانت کسب و کاری در سرویس اینستاگرام فعالیت میکنند و در این بین 2 میلیون آنها نقش تبلیغ کننده را دارند. از طرفی گزارشات منتشر شده نشان میدهند که از پنج کاربر اینستاگرام، چهارتا آن حداقل یکی از این اکانتهای بیزینسی را دنبال میکنند.
با تمام این آمار و ارقام، ساخت یک اپلیکیشن جداگانه برای خرید کردن نه تنها پتانسیل این را دارد تا کسب و کارهای بیشتری را سمت اینستاگرام بکشاند بلکه می تواند درآمد این کمپانی را نیز افزایش بدهد. منابع داخلی در ادامه صحبتهایشان گفتهاند که فیسبوک احتمالا برای این اپلیکیشن خدمات پولی را هم در نظر خواهد گرفت.
سیاستی که اگر رنگ و بوی حقیقت به خودش بگیرد، IG Shopping را به رقیبی برای پلتفرم خدماتی و معروف Shopify تبدیل خواهد کرد. البته همین الان بعضی وبسایتهای شخص ثالث، ابزارهایی را در اختیار تبلیغ کنندگان اینستاگرام قرار میدهند. مثلا سایت Four Sixty در ازای نظارت بر محتوا اکانت، ساخت عکسهای مناسب، زمان بندی پستها و خدمات دیگری پولی را دریافت میکند.
اینستاگرام ویژگی خرید کردن را در ماه های پایانی سال 2016 تست کرد و سال گذشته این قابلیت به اپ اضافه شد. کمپانیها حالا میتوانند محصولات خود را روی عکسها تگ کنند و بنابراین کاربر با کلیک روی عکس محصول مورد نظرش را خواهد خرید. این کمپانی هم اکنون نیز در حال تست ویژگی است که به کاربران اجازه می دهد تا از طریق استوریهای اینستاگرام خرید کنند.