چگونه می توان Instagram Stories Takeover را به اجرا آورد؟

  • ۱۰۳۴

یکی از ساده ترین راه های ایجاد منافع دوجانبه و روابط مفرح با برند های مورد علاقه استفاده از Instagram Stories Takeover است. در این مقاله هر آنچه که کاربران برای به اجرا گذاشتن Instagram Stories Takeover  نیاز داشته باشند آموزش داده خواهد شد.
به طور کلی Instagram Stories Takeover نوعی از بازاریابی تاثیر گذار  (influencer marketing) است که با استفاده از دو رویکرد افزایش آگاهی و شناخت از برند و آفرینش سرگرمی؛ به مخاطبان نگرشی متفاوت، از فعالیت های بازرگانی حساب های کاربری در اینستاگرام می دهد.

Instagram Stories Takeover چیست؟

پیش از ارائه توضیحات بیشتر باید با Instagram Stories Takeover آشناتر شد. عملی را که در طی آن به صورت موقتی کاربری کنترل استوری کاربر دیگری را به دست می گیرد Instagram Stories Takeover می گویند.
در طی این فرایند مشتریان، شخصیت های تاثیر گذار و یا کارکنان به حساب کاربری دعوت شده و با آشنایی با آن سوی دیده نشده فعالیت ها؛ نگرشی جدیدی از فعالیت های تجاری در ذهنشان شکل می گیرد. به عبارت دیگر در این فرآیند اطلاعات log in با کاربر میهمان به اشتراک گذاشته شده و کاربر دعوت شده می تواند در حساب کاربری sign in کرده و به جای کاربر اصلی در استوری پست بگذارد.
به واسطه Instagram Stories Takeover کاربران می توانند به برند مورد علاقه خود دسترسی پیدا کرده و از آنها درخواست کنند تا استوری آن کاربر و یا برند را یک روز در اختیار داشته باشند! در واقع این امر را می توان شرایطی برد-برد دانست که به کاربران امکان ارسال پیام به مخاطبان را نیز فراهم می کند.

چگونه Instagram Stories Takeover می تواند باعث ارتقا فعالیت های بازرگانی شود؟

این فرآیند فرصتی را به کاربر میزبان می دهد که می تواند محتوای به اشتراک گذاشته شده را با کاربران کاملا جدید به اشتراک گذاشته و فالوئرها و مشتریان جدیدی را به دست بیاورد. در این فرآیند مزایایی برای هر دو کاربر میهمان و میزبان وجود دارد که به اختصار به توضیح آنها پرداخته خواهد شد.
در ابتدا به توضیح مزایای کاربر میزبان Instagram Stories Takeover پرداخته خواهد شد.
آنها می توانند میزبان افرادی باشند که ارزش های بیشتر و جدیدی را برای مخاطبانشان به همراه می آورند.
کاربر میزبان می تواند محتواهای ارزشمند و جدیدی را به مخاطبان خویش ارائه دهد که مورد پسندشان قرار خواهند گرفت و این در حالی است که فعالیت خاصی از سوی کاربر میزبان انجام نخواهد شد.
پس از فهم مزایایی که کاربر میزبان از Instagram Stories Takeover به دست می آورد به تشریح مزایایی که کاربر  میهمان به دست می آورد پرداخته خواهد شد.

چگونه می توان Instagram Stories Takeover را به اجرا آورد؟

در اختیار داشتن استوری حساب کاربری دیگران می تواند برای کاربر میهمان نوعی حمایت تایید کننده بسیار با ارزش قلمداد شود.
دسترسی به استوری می تواند رویکرد نهفته در جهت کسب داده های جمعیت شناسی جدیدی برای کاربر میهمان باشد.
آنها می توانند ضمن بهره مندی از روابط محکم تر شغلی؛ در صدد گسترش این روابط نیز باشند.
راهبرد اجرایی کاربر میزبان هرگز نباید این گونه باشد که  کسی را به حساب کاربریشان دعوت کنند تا صرفا” استوری را در اختیار کاربر دیگری قرار داده باشد.
در Instagram Stories Takeover روابط بین میهمان و میزبان باید شفاف و قابل اعتماد باشد چرا که هر دو کاربر میهمان و میزبان در حال گسترش ارزش های بازرگانی خویش هستند.

نکاتی که در به اجرا گذاشتن Instagram Stories Takeover باید به آن توجه داشت

راه های گوناگونی برای به اجرا گذاشتن Instagram Stories Takeover وجود دارد. کاربران میزبان باید برنامه های کار آمدی برای بازی در نظر بگیرند و در ایجاد سرگرمی نیز خلاقانه عمل کنند تا فالوئرهای آنها تجربه ای بی نظیری از حساب کاربری آنها داشته باشند.
توجه به نکاتی که در زیر گفته شده  می تواند در به کار بستن این ویژگی برای هر دو کاربر میهمان و میزبان مفید باشد.

Takeover با گرایش آموزش

اولین نکته ای که کاربر میزبان باید به آن توجه داشته باشد پیدا کردن افراد تاثیر گذاری که می توانند پاسخگوی سوالات رایج مخاطبان باشند و همچنین دعوت از آنها به میزبانی از Q&A در استوری اینستاگرام. کاربر میزبان می تواند به فالوئرهایش فراخوان بدهد تا سوالات خود را از میان استیکرهای پرسشی گزینش کرده و بپرسد.

چگونه می توان Instagram Stories Takeover را به اجرا آورد؟

آن سوی takeover

حساب های کاربری برند، می توانند به واسطه نمایش حقیقت های برند خود ، رابطه ای قدرتمند با فالوئرهای خود ایجاد کنند.
برندها می توانند با به خدمت گرفتن اعضا جدید آنها را به واسطه takeover به مخاطبانشان معرفی کنند.
اگر این حساب ها آماده ارائه محصول جدیدی هستند می توانند از عکاسان بخواهند تا استوری حساب کاربریشان را در همین راستا مورد استفاده قرار دهند.

چگونه می توان Instagram Stories Takeover را به اجرا آورد؟

رخدادهای مهیج در اجرا گذاشتن Instagram Stories Takeover

کاربر میزبان که از عکاسان برای واگذاری استوری دعوت کرده اند می توانند دست به خلاقیت زده و برای تهیه عکس به اماکن مختلفی قدم بگذارند،اما نکته مهم در این زمینه این است که نقاطی که برای عکس گرفتن انتخاب می شوند باید به گونه ای باشد که دربرگیرنده آنچه که مخاطبان را جذب می کنند نیز باشند. به عنوان مثال اماکن دلنشین و یا صنعتی باعث القا حس سهیم بـــودن مخاطبان در فعالیت بازرگانی برندها است .راهبردهای این چنینی برای مخاطبان و فالوئرها بسیار خوشایند و دلچسب خواهد بود.

چگونه می توان Instagram Stories Takeover را به اجرا آورد؟

چگونه می توان Instagram Stories Takeover را به اجرا آورد؟

گام اول:
کاربر میزبان باید در گام اول اهداف استفاده از Instagram stories takeover را مشخص کند.
کاربری که Instagram stories takeover را در حساب کاربریشان به اجرا در می آورند باید لیستی از اهدفشان تهیه کرده و دلایلشان را  صورت خلاصه تشریح کنند. این اهداف می تواند دامنه گسترده ای از دلایل را با خود به همراه داشته باشد. به عنوان مثال این اهداف می تواند مدیریتی باشد و یا ارتقا محصول و یا برند و حتی افزایش آگاهی و شناخت از برند مورد استفاده قرار بگیرد.
آیتم هایی که کاربران می توانند در این حیطه دنبال کنند
افزایش آگاهی و شناخت از برند: در این بخش هدف به دست آوردن فالوئر و دیده شدن بیشتر است.
ارتقا محصولات:  در صورت وجود لینک خاصی که کاربر میزبان می خواهد مراجعه کنندگان به آن هدایت شونـــــــد می توان از Instagram stories takeover استفاده کند. علاوه بر آن کاربران می توانند ترافیک را به وب سایت شخصی هدایت کرده و تعداد فروش را پیگیری کنند.
شاخص کمی Engagement: این شاخص در واقع بیانگر میزان درگیری کاربران با پست ها و مطالب منتشر شده است. این درگیری می تواند به صورت like، comment گذاشتن و مشاهده پست باشد. در این بخش کاربر میزبان باید تصمیم بگیرد که چند کاربر دیگر مطالب منتشر شده را ببیند.
گام دوم:
پیدا کردن شخصیت های تاثیر گذار
پس از تعیین اهداف؛ کاربرمیزبان باید نسبت به این که کدام شخصیت تاثیر گذاری را میهمان استوری حساب کاربریشان بکند تصمیم بگیرند. کاربر میزبان می تواند کاربر میهمان را از بین عکاسان، مدلیست های صنعت فشن، وبلاگ نویسان و یا هر شخصیت تاثیر گذار دیگری باشد که کاربر درآن بخش فعالیت می کند.

چگونه می توان Instagram Stories Takeover را به اجرا آورد؟

گام سوم:
ارتقا takeover
ارتقا دادن به منظور توسعه و کسب موفقیت در Instagram stories takeover  ضروری است. اگر کاربر میزبان سهل انگارانه از گام سوم بگذرد فعالیت هایش در معرض تحلیل و شکست قرار خواهد گرفت به گونه ای که دیگر کسی خواهان مشارکت در فعالیت هایش نخواهد بود و به اهدافی که در گام دوم برنامه ریزی کرده نخواهد رسید.
بیان کردن موضوع در Instagram stories takeover:
با بیان کردن این موضوع در استوری هر کسی آن را خواهد دید حتی کسانی که فالوئر کاربر میزبان نبوده انـــد نیــــز  پیام هایشان  در استوری کاربر میزبان به نمایش در خواهد آمد.
ارتقا دادن takeover در سایر پلتفرم های اجتماعی دیگر:
اگر کاربری در سایر رسانه های اجتماعی مانند یوتیوب، تویئتر و یا فیس بوک دارای حساب کاربری باشد باید Instagram stories takeover را به منظور آگاه کردن مخاطبانی که در این رسانه ها حساب کاربری دارند ولی در اینستاگرام حساب کاربری ندارند ارتقا دهد.دستاوردهای ارزشمند محتوای تولید شده راهکاری ایده آل برای متقاعد کردن بازدیدکنندگان برای لمس کردن گزینه follow و پیوستن به فالوئرها می باشد.
گام چهارم:
آغاز کردن takeover در اینستاگرام
چندین راه برای به اشتراک گذاشتن محتوا در Instagram takeover وجود دارد.
میهمان وارد حساب کاربری میزبان شده و در استوری پست می گذارد.
میهمان محتوا را ساخته و در اختیار میزبان قرار می دهد و میزبان نیز آن را در استوری قرار می دهد.
کاربرد  Instagram stories takeover
هنگام takeover  کاربری که میزبان است باید خلاقیت خود را آشکار کرده و پست هایی در ارتباط  با حیطه فعالیتش در حساب کاربریش قرار دهند.
باید به مخاطبان اجازه پرسش داد چرا که این شیوه عالی  نه تنها به کاربر میزبان کمک می کند تا فالوئرها و مخاطبانشان را خشنود نگه داشته بلکه امکان گزینش محتوا و تماشای محتوا را برای فالوئرها فراهم می آورد.

نظرات: (۰) هيچ نظري هنوز ثبت نشده است
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.