دانستنی های اینستاگرام : ابعاد در اینستاگرام

  • ۱۴۲۷

ابعاد پست و استوری اینستاگرام معمولا از مسائلی هستند که کمتر به آن توجه میشود. شاید این موضوع ساده بنظر آید اما نکاتی در این مورد وجود دارد که دانستن آن خالی از لطف نیست.

شاید در نگاه اول این عنوان یک مورد پیش پا افتاده باشد اما نکاتی در این مورد وجود دارد که ممکن است خیلی ها از صفحات از آن غافل هستند یا به آن توجهی نمیکنند. ابعاد در اینستاگرام هم در پست ها و هم در استوری ها دارای نکاتی هستند که به نظر من دونستن این نکات خالی از لطف نیست.

دانستنی های اینستاگرام : ابعاد در اینستاگرام

همانطور که در جریان هستید چند سالی است که اینستاگرام محدودیت سایز پست ها را برداشته است و لازم نیست که طول و عرض عکس ها برابر باشند و فقط عکس هایی که ارتفاع آنها از طولشان خیلی بیشتر باشند را نمیپذیرد.
اما نکته ی قابل توجه این است که با توجه به اینکه در صفحه هوم، پست ها همونطور که هستند نشان داده میشوند اما در صفحه پروفایل و در صفحه اکسپلور اینستاگرام همچنان پست ها بصورت مربع نمایش داده میشنود و این موضوع باعث میشود که ملزم به این باشیم که محتوای اصلی پست را در مربع وسطی آن قرار دهیم.

قسمتی از پست ها که در صفحه اکسپلور و پروفایل نمایش داده میشود.

دانستنی های اینستاگرام : ابعاد در اینستاگرام

درمورد استوری هم این که سایز استاندارد برای استوری 1080 در 1920 است. اما باز هم نکته مهم در مورد استوری این است که همه دیوایس ها از این سایز پشتیبانی نمیکنند و اگه استوریتان را در این سایز آپلود کنید ممکن است قسمتی از استوری شما نمایش داده نشود و اصطلاحا کراپ شده است. پس بهتر است که در استوری هم محتوای عکس یا ویدئو در وسط صفحه باشند که در همه دیوایس ها به طور کامل نمایش داده شوند.

نظرات: (۰) هيچ نظري هنوز ثبت نشده است
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.