-
سه شنبه, ۱۵ آبان ۱۳۹۷، ۰۹:۳۳ ق.ظ
-
۱۳۸۷
شاید دیده باشید که برخی پست های بعضی از صفحه ها میزان تعامل فراوانی نسبت به دیگر پست های همان صفحه را دریافت کرده اند و اصطلاحا آن پست وایرال شده است. در ادامه به بررسی این موضوع میپردازیم.
پست وایرال چیست؟
حتما تاکنون با شرایطی مواجه شده اید که در مدت زمان محدودی اکثر کاربران در مورد یک کلیپ ، عکس و یا محتوا صحبت می کنند و آن فایل مرتب به اشتراک گذاشته می شود و حتی گاهی به شبکه های اجتماعی دیگر نیز منتشر می شود. به این چنین پست هایی ، پست وایرال می گویند. این نوع پست ها به جذب مخاطبین جدید و افزایش فالور های شما بسیار کمک می کند.
چگونه در اینستاگرام یک پست وایرال منتشر کنیم؟
زمانی که شما یک پست در اینستاگرام منتشر می کنید آن پست در صفحه اصلی اینستاگرام تعداد کمی از دنبال کنندگانتان نمایش داده می شود. اینستاگرام بررسی میکند که پستی که از طرف شما منتشر شده است تا چقدرسریع مورد تعامل قرار گرفته است. حال این میزان از تعاملات شامل لایک ها و کامنت هایی است که آن پست خاص از طرف دنبال کنندگان شما دریافت کرده است.
سپس اینستاگرام به مقایسه پست شما میپردازد. درواقع پست شما را با پست هایی که در روز و تاریخ مشابه منتشر کرده اید مقایسه میکند. از این طریق اینستاگرام میزان تعامل و کیفیت پست شما را محاسبه میکند.
در این مرحله اگر پست شما تعامل زیادی بر انگیخته باشد یا بهتر بگویم یعنی نسبت به پست هایی که در تاریخ مشابه منتشر شده اند لایک و کامنت به نسبت بالایی دریافت کرده باشد
اینستاگرام آن پست را به تعداد بیشتری از مخاطبانتان نمایش میدهد و حتی ممکن است در صفحه اکسپلور برخی از کاربران نیز نمایش داده شود.
حالا اگر باز هم پست شما تعامل خوبی از بینندگان دریافت کند پست شما در بالای فید دنبال کنندگان شما قرار میگیرد و کاربران بیشتری پست شما را میبینند.
اما اگر پست شما تعامل خوبی از دنبال کنندگانتان دریافت نکند داستان کاملا برعکس اتفاق می افتد و پست شما به پایین فید کاربرانتان خواهد رفت و دنبال کنندگان خیلی کمتری آنرا مشاهده می کنند.
سعی کنید تکنیکهای متفاوتی را به کار ببندید تا بفهمید چه روشی روی مطالب شما بیشترین اثر را دارد:
• مطلبتان را جامع و کامل کنید.
پستهایی که وایرال میشوند ساختار خوبی دارند و موردتوجه دیگران قرار میگیرند.
پستهایی که خطا دارند از نگاه خوانندگان معتبر نخواهد بود. وقتی خوانندهای معتبر بودن سایتی را حس نکند، تمایل کمتری برای انتشار مطالب آن خواهد داشت. دو تا سه بار مطالبتان را ویرایش کنید. همچنین از شخص دیگری بخواهید که مطلبتان را بخواند و ایرادات آن را به شما بگوید. از هر راهی بهره بگیرید تا خطاهایتان را به حداقل برسانید.
• کلمات کلیدی استفاده کنید.
برای اینکه پستهای وبلاگتان را وایرال کنید باید کاری کنید تا مردم بهراحتی آنها را بهصورت آنلاین پیدا کنید.
چند کلمه اصلی و عبارت ترکیبی مربوط بهعنوان پستتان را جزو کلمات کلیدی قرار دهید. کلمات کلیدی انتخابی شما باید از تیتر، خط اول و خط آخر مطلبتان انتخاب شود همچنین روی کلمات مرتبط با مفهوم متن نیز کار کنید و سعی کنید از انتخاب کلمههای رایج در موتورهای جستجوگر پرهیز کنید که این کار یک امتیاز منفی برای شما محسوب میشود.
The-Science-behind
• با مطالبتان خود را در شبکههای اجتماعی مطرح کنید.
یک شبکه اجتماعی جایی است که هر چیزی در آن امکان وایرال شدن دارد.
وقتی پست جدیدی میگذارید مطمئن باشید که مخاطبانی جذب آن خواهند شد. وبلاگتان را با سؤالی در رابطه با مطلبتان آغاز کنید تا مخاطبان متوجه مفهوم آن شوند. این کار باعث میشود تا مردم مطلبتان را بخوانند و در بخش نظرات جواب سؤال شما را بدهند.
• اشتراکگذاری
با صاحبان وبلاگهای دیگر که مرتبط با حیطهی کاری شما هستند صحبت کنید و به آنها پیشنهاد دهید که اگر مطالب شما را لینک کنند شما هم مطالب مرتبط با وبلاگتان را از سایت آنها لینک خواهید کرد.
این کار هم موجب میشود که مطلبتان در دید تعداد بیشتری از مردم قرار بگیرد و هم شما را به وبلاگهای دیگر متصل میکند که بسیار مفید خواهد بود.
• گذاشتن عکس
یک پست وبلاگی خوب همیشه تعدادی عکس دارد.
شما میتوانید عکسهایتان را متناسب با کلمات کلیدی انتخاب کنید. از کلمههای کلیدی موردعلاقه مخاطب بهره بگیرید و آنها را در عکسهایتان قرار دهید. عکسها میتوانند تا حدودی هدف مطلبتان را بازگو کنند.
• لینک بازگشت به وبسایت
هنگام پست کردن یک مطلب مطمئن شوید که حداقل ۲ لینک بازگشت به سایت وجود دارد.
بهترین کار این است که از کلمات کلیدی مرتبط با مطلبتان استفاده کنید. کلماتی که مردم تمایل دارند مطالب بیشتری در رابطه با آن در سایتتان پیدا کنند.