دلیل کم شدن سرعت اینستاگرام

  • ۱۲۷۷۴

شبکه اجتماعی اینستاگرام یکی از اپلیکیشن های محبوبی است که در چند وقت اخیر طرفداران زیادی مخصوصا در ایران پیدا کرده است. اگر شما هم از این برنامه استفاده کرده باشید احتمالا حد اقل یک بار با مشکل کم شدن سرعت اینستاگرام مواجه شده اید. بروز چنین مشکلی می تواند دلایل متفاوتی داشته باشد. از ایراد در تنظیمات وای فای و اینترنت گرفته تا ایراد در خود اپلیکیشن. در مقالات قبلی اینستاگرام ها به مشکلات مختلف این شبکه اجتماعی پرداختیم و برای رفع آن ها راهکارهایی پیشنهاد دادیم. در این مقاله نیز قصد داریم دلایل کند شدن اینستا را بررسی کنیم و برای رفع مشکل کم شدن سرعت اینستاگرام چند روش آموزش دهیم.

چرا اینستاگرام کند می شود ؟

عوامل متعددی می توانند موجب کم شدن سرعت اینستاگرام شوند. هنگام بروز چنین مشکلی به طور قطعی نمی توان گفت که در خود اپلیکیشن اینستاگرام خطایی رخ داده است. اینستاگرام برنامه ای است که با اینترنت کار می کند و ممکن است داده تلفن همراه شما و یا اتصال وای فای گوشی موجب بروز چنین مشکلی شده باشد. وجود ایراد در آپدیت برنامه ، پر شدن حافظه، اشکال در DNS و ... همگی می توانند موجب کند شدن این اپلیکیشن شده و کارایی آن را کاهش دهند. اما نگران نباشد چرا که شما می توانید به کمک چند راهکار ساده برای رفع چنین مشکلاتی اقدام کرده و این اپلیکیشن را به حالت اولیه بازگردانید.

دلیل کم شدن سرعت اینستاگرام

رفع مشکل کند شدن اینستاگرام

در صورت کند شدن اینستاگرام پیشنهاد می کنیم ابتدا یک بار دستگاه خود را ریستارت کنید . این کار می تواند ایرادات جزئی گوشی را برطرف کند. اگر با این کار مشکل کم شدن سرعت اینستاگرام برطرف نشد اینترنت گوشی خود را بررسی کرده و برای رفع مشکلات آن اقدام کنید. در ابتدا یک بار اتصال گوشی به وای فای را قطع کرده و پس از چند لحظه دوباره برای برقراری ارتباط تلاش کنید. در صورت برطرف نشدن مشکل در ادامه شما می توانید یک بار به کلی تنظیمات اینترنت خود را ریستارت کنید. برای این کار به تنظیمات گوشی مراجعه کرده و مطابق تصویر وارد قسمت General شوید. سپس Reset را انتخاب کرده و در قسمت بعد بر روی Reset network settings تپ کنید. در صورت لزوم رمز گوشی خود را وارد کنید. در آخر با تایید شما تمامی تنظیمات اینترنت حذف می شود. اکنون می توانید دوباره از قسمت وای فای با وارد کردن رمز عبور به اینترنت متصل شوید.

رفع مشکل کند شدن اینستاگرام

بروز اشکال در dns نیز می تواند یکی از دلایل کند شدن اینستا باشد. همانطور که در مقاله تغییر تنظیمات dns نیز به طور مفصل توضیح دادیم شما می توانید با تغییر dns گوشی برای رفع این مشکل اقدام کنید.

کند شدن نرم افزار اینستاگرام

اگر کم شدن سرعت اینستاگرام به دلیل وجود ایراد در خود اپلیکیشن باشد شما می توانید با بروزرسانی این برنامه آن را برطرف کنید.برای بروزرسانی مخصوص اندروید گوشی شما به این صفحه بروید.

اگر این کار به حل مشکل شما کمک نکرد یک بار این برنامه را به طور کلی از روی گوشی حذف کنید و سپس دوباره برای دانلود و نصب آن اقدام نمایید.

بخوانید : آموزش کاهش مصرف اینترنت در اینستاگرام

یکی دیگر از روش های حل این مشکل پاک کردن کش و دیتا اینستاگرام است. پر شدن کش و افزایش حجم فایل های بی مصرف نیز می تواند یکی از دلایل کند شدن اینستا شما باشد. همانطور که در مقاله ی پاک سازی حافظه پنهان اندروید توضیح دادیم شما می توانید با مراجه به Settings و انتخاب گزینه ی Apps  یا  Applications در لیست برنامه های نصب شده گوشی اینستاگرام را پیدا کنید. پس از انتخاب این اپلیکیشن از طریق گزینه های Clear Cache و Clear Data کش و دیتا را پاک کنید. اگر از سیستم عامل iOS استفاده می کنید می توانید برای این کار مطابق با مقاله ی پاک کردن کش اینستاگرام در آیفون عمل کنید.

نظرات: (۰) هيچ نظري هنوز ثبت نشده است
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.