-
سه شنبه, ۲۹ آبان ۱۳۹۷، ۰۴:۵۵ ق.ظ
-
۱۳۱۸
اهداف تبلیغاتی مقاصدی هستند که سیستم مدیریت تبلیغات در جهت آنها حرکت می کند. ورودی ها ، فرایندها و خروجی های یک کمپین تبلیغاتی همگی درراستای رسیدن به اهداف عمل می کنند.
Macro Goal یا به اصطلاح اهداف کلان
این نوع از تبلیغات که عموما در فضای آنلاین و آفلاین در سراسر دنیا به وفور مشاهده میشود سعی دارند مستقیما مجموعه را به هدف اصلی خود برسانند. به طور مثال فروش یک محصول خاص و یا خدمت مورد نظر، این نوع از تبلیغات محصول یا خدمت مورد نظر را به به صورت اجمالی معرفی کرده و از مشتری میخواهند که با کلیک کردن روی یک دکمه خاص یا انجام فعالیت خاصی اقدام به خرید آن محصول کنند.
به طور مثال تصویر زیر یک تبلیغ از دیجی استایل است که در اینستاگرام منتشر شده بود.
همانطور که میبینید این بنر قصد دارد هدف اصلی مجموعه یعنی نصب اپلیکیشن و ثبت یک خرید را به دست آورد و مستقیما از کاربر این موضوع را درخواست میکند. درواقع از روش Macro Goal یا اهداف کلان استفاده کرده بود.
Micro Goal یا اهداف کوچک
این اهداف، اهداف ثانویه یک مجموعه هستند و معمولا به این صورت است که از کاربر درخواست میکنند که با مراجعه به وبسایت و یا صفحه اینستاگرام آنها مطالب مفید و جذاب آنان را دنبال کنند که البته هدف اصلی مجموعه نیست ولی با این کار، کاربر را وارد مجموعه خود میکنید و میتوانید با جذب اعتماد کاربر به هدف اصلی خود مثل فروش محصول نیز برسید.
به تبلیغ دیگری از دیجی استایل نگاه کنید.
همانطور که که دیدید این نوع از تبلیغات قصد دارد کاربران را به صفحه اینستاگرام خود به واسطه برگزاری یک مسابقه جذب کند و در کنار آن با تولید محتوای مفید و اختصاصی اعتماد کاربر را جلب کند و به مرور زمان به هدف اصلی خودش یعنی نصب اپلیکیشن و ثبت یک خرید برسد.
سخن آخر
این روز ها با توجه به حجم بالای تبلیغات آنلاین کاربران عموما از تبلیغاتی که آنان را به سمت مشاهده محتوای مفید جذب میکنند استقبال بیشتری میکنند اما با این حال کارشناسان تبلیغاتی عموما براین عقیده اند که این دو نوع هدف گذاری هر دو باید در کنار هم اجرا شوند اما هر یک در جایگاه مناسب خود.