نرخ تعامل در اینستاگرام

  • ۲۱۶۷

یکی از مهمترین فاکتورهای الگوریتم اینستاگرام برای رتبه بندی پست ها میزان نرخ تعامل در اینستاگرام است. با بالا بردن نرخ تعامل میزان نمایش پست ها در صفحه خانه وصفحه اکسپلور اینستاگرام افزایش پیدا میکند.

نرخ تعامل در اینستاگرام

تعریف تعامل در اینستاگرام

تعامل در شبکه های اجتماعی مثل اینستاگرام به مجموع تعداد کامنت ها ، لایک ها ، منشن کردن و هر واکنشی که در اینستاگرام تحت عنوان مشارکت با کاربران صورت گیرد به مجموع این اقدامات Engagement یا تعامل کاربران گفته می شود.

نرخ تعامل چیست؟

Engagement Rate یا همان نرخ تعامل  در واقع نسبت میزان تعامل کنندگان با پست به کل کسانی که اون پست خاص رو مشاهده کرده اند . یعنی تعداد تعامل کنندگان به کل بینندگان هر نوع محتوایی است که بصورت عددی از صد محاسبه میشود. نرخ تعامل یکی از معیار های تحلیل صفحه در اینستاگرام است.

تعریف نرخ تعامل در اینستاگرام

نرخ تعامل یکی از مهمترین فاکتور های رتبه بندی پست ها در شبکه های اجتماعی مخصوصا اینستاگرام است و نسبت به سایر فاکتورها مثل تعداد نمایش از اهمیت بالایی برخوردار است. به صورتی که که هر چه نرخ تعامل پست هایتان را افزایش دهید میزان نمایش پست های شما نیز افزایش می یابد درنتیجه رشد صفحه شما به طبع سریعتر میشود.

محاسبه نرخ تعامل در اینستاگرام

برای محاسبه نرخ تعامل در اینستاگرام کافی است که تعداد تعامل پست مورد نظرتان را محاسبه کنید برای اینکار تعداد لایک ها و کامنت ها و سیو های آن پست را باهم جمع کنید(تعداد تعامل).
جمع این تعداد را بر کل تعداد بیننده های آن پست تقسیم کنید(reach).
برای اینکار باید صفحه اینستاگرام خود را به بیزینس پیح تبدیل کرده باشید. سپس حاصل تقسیم بدست آمده را در 100 ضرب کنید تا به درصد تبدیل شود. البته در تعریف اصلی نرخ تعامل بجای تقسیم کردن بر reach باید تعداد تعامل را بر تعداد کل فالوور ها تقسیم کنید.

چگونه میزان نرخ تعامل در اینستاگرام را افزایش دهیم؟

برای آن که کاربران بیشتری با صفحه اینستاگرام شما تعامل داشته باشند و پست‌های شما بیشتر دیده شود، رعایت نکات زیر به شما کمک می‌کند تا لایک و کامنت بیشتری بگیرید.
1. فالوور های روح را از صفحه خود حذف کنید.
2. درخواست تعامل از دنبال کنندگان مثل درگیر کردن مخاطب در مورد یک موضوع خاص و یا برگزاری نظرسنجی
3. پاسخ دادن به کامنت ها
4. داشتن تعامل مداوم با دنبال کنندگان مثل پست و استوری

نظرات: (۰) هيچ نظري هنوز ثبت نشده است
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.