دسته بندی اینفلوئنسر های اینستاگرام

  • ۱۴۷۰

اگر میخواهید درباره اینفلوئنسر ها و دسته بندی آنها در اینستاگرام بدانید حتما این مقاله را مطالعه کنید.

با یکی دیگر از  مقاله های آموزشی از مجموعه آموزش های اینستاگرام با اینستاگرام ها همراه باشید تا به تحلیل درباره اینفلوئنسرها و دسته بندی اینفلوئنسرها در اینستاگرام بپردازیم.

دسته بندی اینفلوئنسر های اینستاگرام

طبق تعریفی که دانشگاه کمبریج برای اینفلوئنسر در نظر گرفته است به هر کسی که بتواند از طریق قابل توجه بودن و یا معتبر بودن روی خرید شخص یا اشخاصی تاثیر گذار باشد اینفلوئنسر گفته میشود.

یعنی شخصی که حتی در هیج یک از شبکه های اجتماعی عضو نیست هم میتواند اینفلوئنسر باشد و ربطی به تعداد فالوور و فاکتور های این تیپی ندارد.

دسته بندی اینفلوئنسرها:

1. Celebrity Influencers یا اینفلوئنسر های مشهور
افرادی هستند که در جامعه از طریق دنیای سینما، موسیقی، تلویزیون، فوتبال و ... شناخته شده هستند و طرفداران فراوانی دارند، البته که این دسته از اینفلوئنسرها از نظر بحث مالی گران قیمت ترین دسته از اینفلوئنسرها هستند که تاثیر گذاری وسیعی دارند و میتوانند پشتوانه یک برند باشند.

Celebrity Influencers یا اینفلوئنسر های مشهور2. Industry Influencers یا اینفلوئنسرهای صنعت

این دسته از اینفلوئنسرها افرادی هستند که به واسطه شغل و رده علمی در یک صنعت خاص مشهور هستند، مثل پروفسور سمیعی در جامعه پزشکی . درواقع این دسته از اینفلوئنسرها تاثیرگذاری فراوانی در زمینه کاریشان دارند و بهتره که محصول و یا خدمتی را معرفی کنند که در زمینه کاری خودشان باشد.

3. Media Influencers یا اینفلوئنسرهای رسانه ای

این دسته از اینفلوئنسرها افرادی هستند که تاثیر گذاری رسانه ای دارند مثل ژورنالیست ها.

Media Influencers یا اینفلوئنسرهای رسانه ای

این افراد میتوانند در جامعه رسانه ای تاثیر گذار باشند و اصولا نوشته های این افراد در خبرگذاری های مختلف منتشر میشود و از این بابت میتوانند تاثیرگذاری وسیعی داشته باشند، این دسته از اینفلوئنسرها از نظر مالی به صرفه تر هستند، اما برای ارتباط گرفتن با آنها معمولا به یک روابط عمومی قوی احتیاج خواهید داشت.

4. Content Creators تولید کنندگان محتوا

این دسته از اینفلوئنسرها افرادی هستند که به واسطه محتوایی که تولید میکنند قابل توجه هستند و معمولا این محتواها در دسته محتواهای سرگرم کننده قرار میگیرند.

Content Creators تولید کنندگان محتوا

این دسته از افراد معمولا در شبکه های اجتماعی دنبال کنندگان فراوانی دارند اما در اغلب اوقات مانند سایر اینفلوئنسرها در جامعه معتبر نیستند در عوض معمولا هزینه کمتری برای تبلیغات دریافت میکنند و از این بابت به صرفه هستند.

نظرات: (۰) هيچ نظري هنوز ثبت نشده است
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.