بازاریابی اینستاگرام را از کجا و چگونه شروع کنیم

  • ۱۳۵۷

قبل از شروع بازاریابی باید درک صحیحی از سیستم بازاریابی داشته باشید تا با داشتن اطلاعات کافی و مفید با نگاهی دیگر به عرصه بازاریابی وارد شوید. افرادی که در زمینه بازاریابی موفق هستند از روز اول با یک برنامه ریزی دقیق پیش رفته اند.

در این مقاله قصد داریم از سری مقالات از مجموعه آموزش اینستاگرام درباره موضوع بازاریابی و اینکه از کجا و چگونه شروع کنیم صحبت کنیم.
قبل شروع هر کاری باید درک صحیحی از سیستم آن دانست و با داشتن اطلاعات کافی و مفید با یک برنامه ریزی دقیق پیش بروید. بسیاری از صاحبان کسب‌وکارهای کوچک اهمیت طرح کسب‌وکار را می‌دانند، زیرا این طرح مسیر رسیدن به موفقیت شرکت را شرح می‌دهد. یکی از عناصر بسیار مهم این طرح‌ نیز استراتژی بازاریابی است.

بازاریابی اینستاگرام را از کجا و چگونه شروع کنیم

در ابتدایی‌ترین حالت، یک طرح بازاریابی به شما می‌گوید که مشتریان شما که هستند، از کجا اطلاعات دریافت می‌کنند و شما چگونه به آنها دسترسی پیدا می‌کنید

چگونه بازاریابی را شروع کنیم


در مرحله اول باید بدانیم که دلیل جذب مشتری ها به کسب و کارمان چیست؟
1. فهمیدن نیاز اصلی‌ ای که محصول یا خدمات شما آن را تأمین می‌کند

آنالیز عملکرد در بازاریابی شبکه های اجتماعی " اینستاگرام ( قسمت اول )

راهبرد شما برای یک بازاریابی موفق هر چه باشد باید برای حل مشکلات یا رفع نیازهای مشتری به گونه‌ای طراحی شود که بهتر از رقبا باشید. اینکه مشتریان شما به چه چیزی نیاز دارند و خدمات شما چه نیاز هایی از آنها را برطرف میکند. از مشتریان خود نظرسنجی کنید. این نظرسنجی ها طیف وسیعی از موضوعات نظیر میزان رضایت از کیفیت محصولات، میزان رضایت از خدمات پس از فروش، میزان رضایت از فرایند خرید و...  را در بر می گیرد. این نظرسنجی ها به شناخت شما نسبت به مشتری هایتان کمک بسیاری میکند. با این کار نقاط قوت و ضعف شما نیز مشخص میگردد.

2. مشتریان هدف خود را پیدا کنید!

آنالیز عملکرد در بازاریابی شبکه های اجتماعی " اینستاگرام ( قسمت اول )

مشتری هدف خود را با توجه به فعالیت و کسب و کارتان شناسایی کنید. شناسایی مشتریان هدفتان کمک بسیاری به شما در شروع یک بازاریابی موفق میکند. برای موفقیت بهتر و سریع‌تر یک کسب‌‌و‌کار باید بازار را مطالعه و ویژگی‌های بهترین مشتریان هدف را تعیین نمایید. مشتری هدف باید با جزئیات توصیف شود.

3. شناسایی رقبا

آنالیز عملکرد در بازاریابی شبکه های اجتماعی " اینستاگرام

همیشه در هر کسب و کاری برای فروش بیشتر رقیب وجود دارد. دانستن این موضوع که رقیب کیست، چه مزیت رقابتی هسته‌ای دارد و چگونه به راهکارهای شما (کاهش قیمت، افزایش ارتباطات و غیره) پاسخ خواهد داد، به شما کمک می‌کند راهکارهایی را برای مبارزه با چنین ضرر و زیانی پیدا کنید. باید به صورتی پیش بروید که مشتریان از بین رقبا شما را انتخاب کنند و نام شما و برندتان برای آنها آشنا و ماندگار باشد.

4. برندتان و جایگاه آن را به مشتریان هدف خود نشان دهید

آنالیز عملکرد در بازاریابی شبکه های اجتماعی " اینستاگرام ( قسمت دوم )

یکی از مزیت های رقابتی قوی برای شما، نام تجاری و برندتان است که مشتریان آن را میشناسند. شما باید بتوانید پیروز رقابت شوید اینکه مشتری اطمینان پیدا کندکه شما میتوانید نیاز و خواسته های او را برطرف کنید. ارزش محصولاتتان را به مشتری نشان دهید. بگذارید مشتری با ویژگی و ارزش های محصولات شما آشنا شود.

بازاریابی را از کجا شروع کنیم

رسانه های اجتماعی

آنالیز عملکرد در بازاریابی شبکه های اجتماعی " اینستاگرام ( قسمت دوم )

رسانه‌های اجتماعی به یک بخش اساسی از برنامه‌های بازاریابی کسب‌وکار تبدیل شده‌اند زیرا میتوان هر نوع از مشتری های خود را در یک شبکه اجتماعی پیدا کرد. امروزه میتوان طیف وسیعی از مشتریان هدف خود را شبکه اجتماعی پر طرفدار اینستاگرام پیدا کنید. زیرا افراد زیادی هستند که وقت خود را در اینستاگرام میگذرانند. پس بهتر است در همین شبکه بازاریابی خود را شروع کنید. زیرا بزرگترین و تعیین کننده ترین  ویژگی که این شبکه در اختیار شما قرار میدهد، حضور مشتریان شما در این سیستم عامل است.

نظرات: (۰) هيچ نظري هنوز ثبت نشده است
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.