روش های جذب مشتری برای فروش بیشتر در اینستاگرام

  • ۱۱۵۴

با ایجاد تغییراتی در برنامه فروش اینستاگرام خود میتوانید برنامه ها را با نیاز مشتری تطبیق دهید و فروشتان را بالا نگه دارید. طی فرآیند فروش باید تمرکزتان را بر جزئیات محصول و مشتریان حفظ کنید.

برای رسیدن به فروش بیشتر و جذب  مشتری های جدید کافی است که به نیاز و خواسته های مشتری پی ببرید. باید بدانید که مشتری از کسب و کارتان چه میخواهد و به دنبال چیست. به همین راحتی میتوانید نرخ تبدیل کاربران به مشتری را افزایش داده و فروش را بالا ببرید.

بازاریابی اینستاگرام را از کجا و چگونه شروع کنیم

برای شناخت مشتریان خود کافی است به تحقیقاتی راجب رفتار علمی آنها بپردازید کار پیچیده ای نیست. به کمک این تحقیقات میتوانید به تکنیک ها و راهکارهایی برای جذب مشتری جدید پی ببرید. برای اینکه به این راهکارها پی ببرید نیازی نیست که در تمامی اینترنت جستجو کنید با تکنیک هایی که ما با شما در میان میگذاریم میتوانید به تمامی رفتار ها و خواسته های مشتریان و درک درستی از ذهن مشتری خود برسید.

1. ترس "تصمیم گیری از خرید" را از مشتری دور نگه دارید

وقتی به مشتری این اطمینان را میدهید که حتی یک قدم کوچک هم میتواند اثربخش باشد در واقع در او انگیزه ایحاد کرده اید. به مشتری خود این انگیزه را ایجاد کنید تا با اعتماد به نفس بیشتری تصمیم بگیرند. وقتی مشتری تصمیم به خرید میگیرد به آنها نشان دهید که ارزش این تصمیم آنها چقدر برای شما ارزش دارد.

آنالیز عملکرد در بازاریابی شبکه های اجتماعی " اینستاگرام ( قسمت اول )

2. نیاز و خواسته های مشتری خود را بشناسید

شناخت مشتری یکی از از مهمترین نکات در امور بازاریابی است. شما زمانی موفق به فروش محصولی میشوید که آن محصول از نظر مشتری مورد توجه و جذاب واقع شده باشد.
بازارهدفتان را متناسب با کسب و کارتان انتخاب کنید و سپس نیاز مشتری و خواسته های او را مورد هدف قرار دهید و با توجه به نیازش، محصول مورد نظر را در اختیارش قرار دهید. نظر مشتری برای رشد و بقای کسب و کارتان بسیار اهمیت دارد.

3. به اندازه کافی در مورد ویژگی ها و مزایای محصول و خود محصول توضیح دهید

مشتری با دانستن در مورد ویژگی های محصول مورد نظرش، به ارزش های آن محصول پی میبرد چون مشتری به دنبال ارزش هاست. در مورد محصولاتتان اطلاعات کافی در اختیار مشتری قرار دهید تا مشتری را ترغیب به خرید کنید. این اطلاعات باید کافی مناسب و در جهت خود آن محصول باشد.

آنالیز عملکرد در بازاریابی شبکه های اجتماعی " اینستاگرام ( قسمت اول )

4. ظاهری شیک، جذاب و ماندگار  برای بسته بندی محصولات در نظر بگیرید

با بسته بندی شیک و جذاب مشتری را به دوباره خرید کردن تشویق میکنید. از عکس های زیبا و زنده در چاپ استفاده کنید ساک دستی های ماندگار و با کیفیت و زیبا طراحی کنید.

5. از قدرت رسانه های اجتماعی غافل نشوید

برای معروف شدن برندتان با شبکه های اجتماعی در تعامل باشید. در هرجایی که باعث میشود شما و برندتان بیشتر با مردم آشنا شوید و توجه مشتری های هدف خود را جلب کنید، ظاهر شوید. از شبکه اجتماعی اینستاگرام با توجه به مزایاهای زیادی که میتواند برای شما داشته باشد استفاده کنید. اینستاگرام با قابلیت هایی که دارد میتواند شما را در بازاریابیتان یاری کند. میتوانید از این طریق کاملا در دسترس مشتری هایتان باشید و مشتری ها با شما و نحوه فعالیتتان و محصولاتتان بهتر آشنا میشوند و باعث تداوم بیشتر شما با آنها میشود

آنالیز عملکرد در بازاریابی شبکه های اجتماعی " اینستاگرام

6. مشتریان را با یک چیز کوچک غافلگیر کنید. حتی کوچکترین چیز هم تاثیرگذار خواهد بود.

بعد از انجام خرید توسط مشتری ارتباط خود را با او حفظ کنید و به عنوان هدیه چیزی به او بدهید. با اینکار مشتری برای خرید بعدی خود مجددا از شما خرید میکند. در واقع مشتریان خود را همیشه مشتاق نگه دارید.

آنالیز عملکرد در بازاریابی شبکه های اجتماعی " اینستاگرام ( قسمت دوم )

7. به مشتریان خود حق انتخاب دهید

به مشتری ها حق انتخاب بدهید تا کاری که شما می‌خواهید را انجام دهند. یعنی به آنها بگویید که چه تصمیمی به نفعشان است، اما همچنان تصمیم را به عهدۀ خود آنها بگذارید.

8. در هنگام ارتباط با مشتری صمیمی باشید و ارتباطی دوستانه داشته باشید

آنالیز عملکرد در بازاریابی شبکه های اجتماعی " اینستاگرام ( قسمت دوم )

9. در صورت لزوم،در اولین فرصت مشکلاتِ فروش را پیدا و برطرف کنید

10.  ارائه یک سرویس یا کالای جدید  و مطلع ساختن افراد از آن راهی برای جذب مشتریان جدید خواهد بود.

نظرات: (۰) هيچ نظري هنوز ثبت نشده است
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.