برچسب گذاری اینستاگرام

  • ۴۱۷۶

یکی از پرکاربردترین و جالبترین ویژگی های اینستاگرام در زمینه برچسب گذاری، تگ و منشن کردن در اینستاگرام است که کاربران به وفور از آن در اینستاگرام استفاده میکنند.

تگ و منشن کردن در اینستاگرام

بی شک با این دو اصطلاح تگ "Tag" و منشن "Mention" در اینستاگرام آشنایی دارید. این دو ویژگی اینستاگرام را میتوان از پرکاربردترین و جذابترین ویژگی های اینستاگرام به حساب آورد.

چگونه از برچسب لوکیشن در اینستاگرام استفاده بهتری کنیم؟

تگ کردن به این معناست که شما میخواهید اکانت اینستاگرام کاربر دیگری را در تصویری که در پروفایل خود آپلود میکنید، اضافه کنید. به طور مثال عکسی زیبا با دوست خود گرفته اید و میخواهید که آن را در اکانت اینستاگرامی خود انتشار دهید. اگر دوست شما هم دارای اکانت اینستاگرام باشد شما با استفاده از تگ کردن اکانت او درواقع اکانت او را هم به دیگر دوستانتان معرفی میکنید و آنها به اکانت دوستتان دسترسی پیدا میکنند. فقط کافی است که اکانت اینستاگرامی او را در قسمتی از تصویر آپلود شده تگ کنید.
منشن کردن در اینستاگرام بدین معناست که به مخاطب یا کاربران دیگری اشاره میکنید. در واقع شما با منشن کردن افراد در اینستاگرام به افراد خاصی در کامنت ها اشاره میکنید.

برچسب گذاری اینستاگرام

این عمل با تاپ نماد @ در ابتدای متن و انتخاب اکانت کاربر مورد نظر و سپس تایپ متن انجام می‌شود. به طور مثال فرض کنید که عکسی که با دوست خود گرفته بودید را تمایل دارید که دوست دیگر شما حتما این عکس را ببیند برای اینکار کافی است به قسمت کامنت های عکس آپلود شده مورد نظر رفته نماد @ و سپس نام کاربری مخاطب مورد نظرتان را وارد کنید. از این طریق اینستاگرام با استفاده از نوتیفیکیشن های اعلان مخاطب مورد نظرتان را از این کامنت و عکس مورد نظر اطلاع میدهد.

چگونه در اینستاگرام تگ کنیم

شما میتوانیدکاربران دیگر یا  دوستانتان را در عکسهای آپلود شده و یا عکسهایی که قصد آپلود دارید تگ کنید به طوری میتوان گفت که برچسب گذاری کنید. برای اینکار به صورت زیر عمل کنید:
1. در صفحه اشتراک گذاری (Share Screen) اینستاگرام خود، گزینه Tag People را انتخاب کنید.
2. محل مورد نظر که میخواهید نام کاربری  فرد در آن قسمت به نمایش درآید را لمس کنید. سپس نام کاربری یا اکانت فرد مورد نظر را تایپ کنید.
شاید برایتان پیش آید که عکسی را از قبل آپلود کرده اید ولی حالا میخواهید که دوستی یا فردی را در آن تگ کنید برای این منظور:
1. به صفحه پروفایل خود مراجعه کنید و عکس مورد نظر خود را انتخاب کنید.
2. آیکون سه نقطه در بالای تصویر را لمس کرده و در منوی باز شده گزینه Tag People را انتخاب کنید.
3. محل مورد نظر که میخواهید نام کاربری  فرد در آن قسمت به نمایش درآید را لمس کنید. سپس نام کاربری یا اکانت فرد مورد نظر را تایپ کنید.

در هر پست در اینستاگرام از چند هشتگ استفاده کنیم؟

در حال حاضر در اینستاگرام این امکان وجود ندارد که بتوان در ویدیو های آپلود شده از قابلیت تگ کردن استفاده کرد.
در اینستاگرام این امکان وجود دارد تا بتوانید همه تصاویری که در آن تگ شده اید را مشاهده کنید.
برای مشاهده این لیست کافی است به بخش پروفایل اینستاگرام خود رفته و آیکونی که شبیه به نماد و پلیس و یک آدمک درون آن است را لمس کنید. این امکان وجود دارد که شما به طور اتوماتیک و همچنین دستی تمام این عکس‌ها را در پروفایل خود هم آپلود نمایید.

چه کسانی قادر خواهند بود که عکس هایی که شما در آن تگ شده اید را مشاهده کنند؟

هر فردی که قادر به مشاهده پروفایل شخصی شما است  که شما را به عکس خود تگ کرده، می‌تواند اکانت تگ شده شما به عکس را مشاهده کند. دقت داشته باشید که اگر اکانت شما خصوصی (Private) باشد، هیچ فردی قادر به مشاهده محتوای اکانتتان نخواهد بود. فقط اکانت خصوصی شما را مشاهده میکنند. درواقع  میتوان گفت که تگ کردن افراد به عکس‌های اینستاگرام هیچ مشکلی از نظر حریم خصوصی ایجاد نمی‌کند.
امکان پنهان کردن عکس هایی که در آن تگ شده اید

مدیریت هشتگ در اینستاگرام

اینستاگرام این قابلیت را فراهم کرده تا کسانی که به هردلیلی عکس هایی که در آن تگ شده اند را نمیپسندند میتواند از لیست تصاویر تگ شده پنهان کنند. بدین صورت که:
1. عکس مورد نظرتان را در بخش پروفایل اینستاگرام خود از لیست تصاویر تگ شده، انتخاب کنید.
2. اکانت یا نام کاربری تگ شده خود را در تصویر لمس کنید.
3. گزینه Hide From My Profile را لمس کنید و گزینه Done را انتخاب کنید.
دقت داشته باشید که با انجام این عمل، عکس‌های انتخابی تنها در پروفایل شما و از لیست عکس‌هایی که در آن‌ها تگ شده‌اید پنهان می‌شوند. بنابراین با انجام این عمل، عکس مورد نظر به کل حذف نمی‌شود.

چگونه میتوانیم عکس هایی که در آن تگ شده ایم را در پروفایل خود آپلود کنیم؟

 برای فعال کردن حالت دستی آپلود عکس‌های تگ شده در اینستاگرام به صورت زیر عمل کنید:
1. به بخش پروفایل اکانت خود مراجعه کرده و آیکون شبیه به نماد پلیس با یک آدمک درون آن را لمس کنید. (به لیست عکس‌هایی که در آن‌ها تگ شده‌اید مراجعه نمایید).
2. در دستگاه‌های اندرویدی آیکون سه نقطه موجود را لمس کنید. در دستگاه‌های آی او اسی آیکون شبیه به خورشید موجود در گوشه صفحه را لمس کنید.
3. حال گزینه Add Automatically یا Add Manually را برای هر یک از شرایط مورد نیاز خود انتخاب کنید. گزینه Add Automatically مربوط به حالت آپلود اتوماتیک عکس می‌شود و گزینه Add Manually حالت دستی آن را فعال می‌کند.

چگونه میتوانیم عکس هایی که در آن تگ شده ایم را در پروفایل خود آپلود کنیم؟

حذف اکانت تگ شده خود به عکسی که توسط فرد دیگری آپلود شده

 1. عکس مورد نظر را انتخاب کنید.
2.  نام اکانت خود که در تصویر تگ شده را لمس کنید.
3. گزینه More Options را انتخاب کنید. نهایتا گزینه Remove Me from Photo را انتخاب کنید. بدین صورت اکانت تگ شده شما از عکس مد نظر حذف می‌شود.

چگونه در اینستاگرام منشن کنیم

با تایپ یک نماد @ و سپس نام کاربری فرد مورد نظرتان می‌توانید او را مورد اشاره قرار داده یا به اصطلاح منشن کنید.
وقتی فردی شما را منشن و مورد اشاره قرار میدهد در بخش Activity  اینستاگرام اعلانی دریافت خواهید کرد که شما را از منشن شدن در بخش خاصی مطلع می‌کند.

آموزش تصویری منشن کردن در استوری اینستاگرام

آیا در صورت بلاک کردن فردی در اینستاگرام امکان منشن کردن ما  از طرف او وجود دارد؟

بله این امکان وجود دارد اما با این تفاوت که زمانی که از طرف او منشن شوید هیچ اعلان نوتیفیکیشنی دریافت نخواهید کرد. همچنین اگر پس از بلاک کردن فردی، نام کاربری اکانت ایسنتاگرام خود را تغییر دهید، افراد بلاکی تا زمانی که نام کاربری جدید شما را نداشته باشند قادر به منشن کردن شما نخواهند بود.

  • سلام ببخشید چرا داستان های مخاطبین یا همون استوری آنها همش دوتایی دو تا دو تا (تکراری) برام نشون میده
    پاسخ مدیر :
    سلام آپدیت کنید اینستاگرام را این نسخه باگ داره
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.