نحوه ی اضافه کردن دکمه های عملیاتی به پروفایل های تجاری در اینستاگرام (Action Buttons)

  • ۱۸۷۴

میخواهید بلیط هایتان را بفروشید یا جایی را رزرو کنید؟ دنبال راهی هستید که مشتری هایتان بدون خارج شدن از اینستاگرام از شما خرید کنند؟
در این مقاله نحوه ی اضافه کردن دکمه های عملیاتی (Action Buttons) به پروفایل های تجاری در اینستاگرام و تجارت از طریق اکانت اینستاگرام را بررسی می کنیم .

چه دکمه های عملیاتی در اینستاگرام وجود دارد؟

اینستاگرام این دکمه های عملیاتی را در دسترس همه ی اکانت های تجاری قرار داده ولی به دلایل مختلف ممکن است این آیتم ها در دسترس همه اکانت ها قرار نگرفته باشد ولی در حال حاضر اکثر اکانت های تجاری این قابلیت ها را دارند.
شما میتوانید غیر از دکمه های قدیمی تر که در اینستاگرام قرار داشت مانند تماس گرفتن، نوشتن متن، مسیرها و ایمیل از این دکمه های جدیدی که اضافه شده است استفاده کنید:
رزرو کردن
خرید بلیط
سفارش گرفتن
دکمه ی عملیاتی که روی حساب کاربری شما ظاهر میشود مستقیما به سایتی که میخواهید عملی در آن انجام دهید متصل میشود. برای مثال اگر شما یک سایت مثل اوپن تیبل ( Opentable.com ) را انتخاب کنید به صورت خودکار دکمه ی رزرو برای شما نشان داده میشود.

چه دکمه های عملیاتی در اینستاگرام وجود دارد؟

چگونه یک دکمه عملیاتی را به حساب کاربری خود اضافه کنیم؟

برای اضافه کردن یک دکمه عملیاتی به اکانت خود شما نیاز دارید که یک اکانت در سایتی که میخواهید در آن عملی انجام دهید داشته باشید. برای مثال اگر بخواهید محصولی را بفروشید باید از قبل در آن سایت یک حساب کاربری داشته باشید.
حال برای اضافه کردن دکمه عملیات به قسمت “پروفایل (Profile)”خود بروید و “ویرایش پروفایل (Edit Profile)” را انتخاب کنید. در همین صفحه به پایین بروید و “گزینه های تماس (Contact Options) “را انتخاب کنید.

چگونه یک دکمه عملیاتی را به حساب کاربری خود اضافه کنیم؟

در صفحه “گزینه های تماس” روی “اضافه کردن یک دکمه عملیات ( Add an Action Button option) ” کلیک کنید.

نحوه ی اضافه کردن دکمه های عملیاتی به پروفایل های تجاری در اینستاگرام (Action Buttons)

حال سایتی را که میخواهید در آن مشارکت کنید را انتخاب کنید. در حال حاضر فقط از چند سایتی که اینستاگرام پیش فرض گذاشته است میتوان استفاده کرد.

نحوه ی اضافه کردن دکمه های عملیاتی به پروفایل های تجاری در اینستاگرام (Action Buttons)

اکنون شما باید آدرس سایت خودتان را که میخواهید مشتری مستقیما وارد آن شود را وارد کنید.

نحوه ی اضافه کردن دکمه های عملیاتی به پروفایل های تجاری در اینستاگرام (Action Buttons)

در آخر روی “ارسال (Submit)” کلیک کنید. حال دکمه ی شما در اکانتتان فعال میشود.
اگر بخواهید این دکمه ها را در هر زمانی غیرفعال کنید فقط کافیست دوباره به قسمت “ویرایش پروفایل” و “گزینه های تماس” بروید. دکمه عملیاتی را که میخواهید غیر فعال کنید را انتخاب نموده و روی “پاک کردن دکمه عملیاتی (Remove Action Button)” که در پایین صفحه به رنگ قرمز است کلیک نمایید.

نحوه ی اضافه کردن دکمه های عملیاتی به پروفایل های تجاری در اینستاگرام (Action Buttons)

بلافاصله بعد از فعال کردن هر دکمه ی عملیاتی، هر کسی که پروفایل شما را ببیند متوجه آن خواهد شد.

نحوه ی اضافه کردن دکمه های عملیاتی به پروفایل های تجاری در اینستاگرام (Action Buttons)

وقتی کاربرها روی دکمه ای که فعال کرده اید کلیک میکنند به سایتی که خودتان وارد کرده بودید هدایت خواهند شد. بقیه ی مراحل خرید کردن یا رزرو کردن داخل همان سایت انجام خواهد شد. برای مثال شخصی از سایت ایون برایت(Evenbrite.com) بلیطی تهیه می کند:

نحوه ی اضافه کردن دکمه های عملیاتی به پروفایل های تجاری در اینستاگرام (Action Buttons)

با دکمه های عملیاتی بالاترین نتیجه را بگیرید

اضافه کردن دکمه های عملیاتی به سادگی می تواند توجهات را به سمت برند شما برگرداند و باعث بیشتر شنیده و دیده شدن آن شود. برای گرفتن توجهات بیشتر از مردم و بیشتر دیده شدن کاری که میخواهید انجام دهید میتوانید از روش های زیر استفاده کنید:
    در پست هایی که میگذارید میتوانید به فالورهایتان اعلام کنید که چه کاری میخواهید انجام دهید.
    در استوری ها به مردم یادآوری کنید که پروفایل شما را چک کنند و رزرو هایشان را انجام دهند.
    در قسمت بیوگرافی پروفایلتان توضیح مختصری بدهید تا مردم را به بازدید از سایتتان تشویق نمایید.
    میتوانید یک کد تخفیف فقط به کسانی که از طریق پروفایل شما خرید می کنند بدهید.
    میتوانید به مردم اطلاع دهید که سریعا اقدام به خرید کنند تا مهلت آن تمام نشده یا تا تمام محصولات تمام نشده است.

با دکمه های عملیاتی بالاترین نتیجه را بگیرید

پیگیری کارایی دکمه های عملیاتی شما

شما مطمئنا میخواهید نحوه ی عملکرد دکمه ها را ببینید و آن را بررسی کنید تا بدانید تبلیغاتتان در اینستاگرام چه مقدار روی فروشتان تاثیر داشته است.
برای این کار باید به همان سایتی که وارد کرده اید مراجعه کنید تا به شما ترافیک مشتریان را نشان دهد. این سایت ها مقیاس هایی برای اندازه گیری داخل خود دارند که جزئیات را ذخیره میکنند. برای مثال در سایت ایون برایت شما میتوانید از قسمت ابزار های تبلیغاتی تعداد افرادی را که از طریق اینستاگرام به سایت شما متصل شده و از آن بازدید نموده اند را مشاهده کنید.

پیگیری کارایی دکمه های عملیاتی شما

نتیجه گیری

اضافه کردن این دکمه های عملیاتی به پروفایلتان تجارت شما را معروف تر و کار را برایتان راحت تر میکند و همچنین برای مشتری هایتان تعامل با شما را آسان تر میسازد. این یک ویژگی برد برد است که به تجارتتان رونق می بخشد و درآمد بیشتری نصیب شما میشود.

  • ممنون از مطلبتون اما در قسمت کانتکت اپشن ایستای تجاری من قسمت اد اکشن باتن وجود نداره باید چیکار کنم
    توروخدا راهنمایی کنین
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.