چگونه به طور حرفه ای از استوری اینستاگرام استفاده کنیم؟ (قسمت اول)

  • ۱۳۶۵

به گونه ای استوری های اینستاگرام می تواند رقیب محکمی برای اسنپ چت باشد. این پاسخ کمپانی های اینستاگرام و فیسبوک به ویژگی “چشم به هم بزنید و آن ناپدید می شود” است. در این مقاله به شما آموزش می دهیم که چگونه به طور حرفه ای از استوری های اینستاگرام استفاده کنیم.
به مانند خود برنامه اینستاگرام، استوری های آن نیز به سرعت در حال محبوب تر شدن بین مردم است. شاید شما این را ندانید ولی طبق پانزده آمار و ارقام محاسبه شده این محبوبیت کاملا صحیح است. ما به این رشد سریع نگاهی انداختیم. در سپتامبر گذشته اینستاگرام به ۸۰۰ میلیون کاربر فعال در ماه و ۵۰۰ میلیون کاربری که روزانه اکانت خود را چک می نمایند رسید.
استوری های IG (اینستاگرام) تنها در آگوست ۲۰۱۶ معرفی شد ولی کاربرد های آن روز به روز در حال افزایش است. در مقاله ی قبلی ما که در ماه ژوئن سال ۲۰۱۷ بود، تعداد کاربران فعال روزانه آن از ۲۵۰ میلیون نفر تجاوز کرد و فقط چهار ماه بعد به ۳۰۰ میلیون نفر رسید. اما برنامه ی اسنپ چت در مقایسه با این روزانه تنها ۱۷۳ میلیون کاربر فعال دارد، البته از زمانی که این مقاله نوشته شده است تقریبا ۶ میلیون کاربر به آن اضافه شده است.

چرا یک کسب و کار باید از استوری های اینستاگرام استفاده نماید؟

استوری های اینستاگرام به شما اجازه می دهند که بتوانید داستان بیشتری از مفهوم تجارت خود را نسبت به عکس های تکی در پست های اینستاگرام بیان کنید. شما می توانید این کار را خودتان انجام دهید یا اگر می خواهید نهایت تلاش را برای آن نمایید از اینفلوئنسر (فرد تاثیرگذار) محبوب خود کمک بگیرید.
این تقریبا به همه ی بازاریابان مرتبط است. اولین چیزی که در بیزینس به همه می آموزند این است که شما باید بتوانید داستان خود را به مشتریان توضیح دهید. استوری های اینستاگرام بدون هیچ هزینه ای به شما اجازه ی انجام این کار را می دهد.

چرا یک کسب و کار باید از استوری های اینستاگرام استفاده نماید؟

مسلم است که آن ها موقت هستند و بعد از ۲۴ ساعت حذف می شوند اما برای تعریف یک داستان فوق العاده هستند. حتی اگر در زندگی واقعی نیز داستانی را تعریف کنید بعد از ۲۳ ساعت از ذهنتان کمی محو می شود. مطمئنا نمی خواهید مانند عمو های پیری باشید که هر داستانی را بار ها و بار ها برای همه تعریف می کند. استوری ها، شما را مجبور به پست کردن داستان های جدید مربوط به هر مناسبت کاری یا اجتماعی می کنند.
یکی دیگر از مزیت های استوری گذاشتن این است که دیگر باعث پر شدن فید های مخاطبان تان نمی شوید. در شبکه های اجتماعی بین فعال بودن و مزاحم بودن یک خط بسیار باریک وجود دارد. اگر مردم از شما به دلیل اشغال کردن صفحه فید های شان شکایت کردند می دانید که شما یک مشکلی دارید. ولی استوری ها فضای فید مخاطبان را اشغال نمی نمایند پس ریسک مزاحم بودن برای شما وجود نخواهد داشت.
استوری ها برای شما فضای مناسبی برای نشان دادن خلاقیت خود یا ادمین پیج تان ایجاد می کنند. این ها فقط عکس هایی نیستند که شما پست کنید و بعد منتظر و امیدوار باشید که کارتان رونق بگیرد. استوری ها اصولا ترکیبی از عکس و فیلم است که می توانید به آن نظرات خود را هم اضافه نمایید.
داشتن مدت زمان ۲۴ ساعته مزیت دیگری نیز دارد. محتوای شما فقط ۱ روز آنجا می ماند هایلایت می شود و از بین می رود.
همانطور که از جستجوگرها استفاده می کنید تا سعی کنید رتبه بندی موتور جستجوی خود را افزایش دهید، صفحاتی وجود دارند که می خواهید سریعا ناپدید شوند. برای مثال وقتی برای یک تخفیف یک روزه پستی را استوری کنید برای یک تخفیف دو روزه نمی توانید همچین کاری نمایید. اصلا جبهه ی قشنگی ندارد که در رتبه بندی گوگل باشید ولی مردم فقط هر شش ماه یک بار به سایت شما سر بزنند. حداقل این خطر برای استوری های اینستاگرام وجود ندارد که برای مثال می توانند امروز باعث فروش بیشتر شما شوند و فردا برای همیشه از بین بروند.

نحوه ی ساخت یک استوری اینستاگرام

روش دقیقی که برای اتصال به اینستاگرام از آن استفاده می نمایید بستگی به برنامه یا دستگاه شما دارد. در هر صورت بیشتر مردم از طریق گوشی های هوشمند وارد اینستاگرام می شوند.
در این برنامه با زدن علامت “+” در بالای صفحه سمت چپ می توانید استوری بسازید. اگر برای اولین بار است که به این قسمت می آیید از شما دو سوال پرسیده می شود که آیا اینستاگرام اجازه ی دسترسی به دوربین و میکروفون شما دارد یا خیر که شما باید پاسخ بله را بدهید. 
برای گرفتن عکس دایره ی پایین صفحه را بفشارید. برای گرفتن فیلم نیز باید همان دایره را تا انتهای ویدیو نگه دارید. نام این حالت عادی (Normal) است.

حالت های دیگر عبارتند از:

زنده (Live): حالت زنده یعنی در همان لحظه که فیلم میگیرید فیلم به اینستاگرام آپلود می شود. می توانید بعد از اتمام لایو آن را مانند استوری برای ۲۴ ساعت آینده ذخیره نمایید.
بومرنگ (Boomerang): برای چند لحظه از چیزی فیلم می گیرید و آن به گیف تبدیل می شود.
زوم شدید (Superzoom): زوم کردن شدید روی چیزی که می خواهید و گذاشتن صدای پس زمینه روی آن.
بازپیچی (Rewind): ویدیویی میگیرید و این قابلیت آن را از انتها به ابتدا نشان می دهد.
توقف حرکت (Stop-Motion): می توانید ویدیو های توقف حرکت بگیرید که به عنوان یک فیلم یک پارچه پخش می شود.
بدون دست (Hands-Free): یک فیلم ۱۵ ثانیه ای را می گیرد بدون آنکه دست شما تا آخر روی دکمه ی دایره ای باشد.
برای شروع شدن سریع استوری می توانید با باز شدن صفحه روی دکمه ی “Your Story” کلیک نمایید. همچنین می توانید “Next” را انتخاب کنید که شما را به صفحه ای می برد که در آن گزینه ای برای اضافه کردن تصویر/ ویدئو به عنوان بخشی از داستان خود و یا ارسال آن به افراد خاص وجود دارد.
اگر در حال حاضر استوری ای در پیج خود دارید عکس پروفایل شما دست نخورده در گوشه ی سمت چپ می ماند اما اگر استوری ندارید علامت آبی “+” در قسمت پایین عکس شما ظاهر خواهد شد.

برای مشاهده ی قسمت بعدی به این صفحه بروید.

نظرات: (۰) هيچ نظري هنوز ثبت نشده است
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.