مدیر عامل مایکت: ابلاغیه‌ای برای حذف اینستاگرام‌های غیررسمی دریافت نکرده‌ایم

  • ۱۰۹۵

بعد از منتشر شدن گزارش مرکز ماهر و مشخص شد که هنوز هم تعدادی از برنامه‌های معرفی شده در این گزارش که منجر به سرقت اطلاعاتی یک میلیون کاربر شده‌ همچنان در مارکت‌های اندرویدی فعال هستند. «وحید رحیمیان»، مدیر فروشگاه نرم‌افزاری مایکت در گفتگو  تاکید دارد که آنها قانون‌گذار نیستند و مراجع ذی‌ربط باید ابلاغیه حذف این برنامه‌ها را به مجموعه‌شان اعلام کنند:

«به ما گفتند که این توضیحات را به توسعه‌دهندگان اطلاع دهیم و تذکرهای لازم را نیز به آنها گوشزد کنیم. البته برخی از این برنامه‌ها توضیحاتی داشتند که خلاف واقعیت بوده و با آنها برخوردهای بیشتری صورت می‌گیرد. توسعه‌دهندگان این برنامه‌ها اگر خارجی بودند و ما آنها را بازنشر کرده بودیم، بدون حرف پس و پیش موظف به حذف این برنامه‌ها بودیم اما چون این افراد ایرانی هستند، باید مراجعی چون پلیس فتا دستور حذف آنها را به ما دهد.»

رحیمیان اشاره می‌کند که توسعه دهندگان کد اقتصادی دارند و پلیس فتا و یا مرکز ماهر و سازمان‌هایی از این دست با آنها برخورد می‌کنند و جلساتی با آنها در راستای حل شدن مشکلاتشان تشکیل می‌دهند. مدیر مایکت دلیل پیدا نشدن این مشکلات در همان وهله اول ورودشان به مارکت را پیچیده بودن و طولانی بودن این فرایند‌ها می‌داند. او معتقد است که کشف این باگ‌ها، انرژی فنی زیادی می‌خواهد که مرکز ماهر توانایی آن را دارد:

«ما انتقال دهنده پیام‌ مراکز مختلف به سوی توسعه‌دهنده‌ها هستیم و البته در برخی مواقع ورود جدی به موضوع می‌کنیم، مثل برنامه‌های سرویس ارزش افزوده که وزیر ارتباطات هم پیش‌تر درباره آنها گوشزد کرده بود. در قبال این برنامه‌ها برخورد جدی حذف را پیش گرفتیم و مورد کنونی در کشور ما یک موضوع جدید است و باید در راستای برنامه‌ها و قوانین خودمان فکر کنیم تا بتوانیم با آن مقابله کنیم.»

مدیر عامل مایکت: ابلاغیه‌ای برای حذف اینستاگرام‌های غیررسمی دریافت نکرده‌ایم

رحیمیان در پاسخ مبنی بر وضعیت نهایی برنامه‌ها اعلام می‌کند که تا امروز برخی از این برنامه‌ها خبر داده‌اند که قصد ارائه نسخه‌ای با عملکرد صحیح از اپلیکیشن خود را دارند و سیاست مایکت فعلا تذکر جدی به این برنامه‌ها بوده و اگر این تذکرات جدی گرفته نشوند، برخوردهایی از سوی مجموعه مایکت هم با آنها صورت خواهد گرفت.
وی حذف آنی و ناگهانی این برنامه‌ها را چندان درست نمی‌داند و معتقد است در وهله اول باید تذکرات به توسعه‌دهندگان ایرانی داده شود و مشکلات پیشین و کنونی حل و فصل شوند تا پرونده این مشکلات به بهترین شکل حل شود.

نظرات: (۰) هيچ نظري هنوز ثبت نشده است
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.