آموزش طراحی لوگو برای پروفایل اینستاگرام

  • ۱۲۸۲

امروز میخواهم در این مقاله راجب تاثیر رنگ ها در طراحی لوگو برای اینستاگرام صحبت کنم. راجب مفهوم و احساسی که یک رنگ میتواند به مخاطب شما القا کند.

تاثیر رنگ ها در طراحی لوگو برای اینستاگرام

تا حالا از خودتان این سوال را پرسده اید که چرا در بیمارستان ها از پرده سبز استفاده میشود؟ یا چرا دکتر ها از روپوش سفید استفاده میکنند؟ چرا اغلب مجری های تلوزیون لباس هایی با ترکیب رنگ آبی میپوشند؟
چرا فست فود ها از ترکیب رنگ قرمز در طراحی داخلی خود استفاده میکنند؟ یا چرا در قبض ها مثلا قبض گاز از ترکیب رنگ سفید و زرد استفاده میشود؟ و مثال های دیگر....
این رنگ ها اتفاقی انتخاب نمیشوند و پشت صحنه انتخاب این رنگها مطالعات خیلی دقیق و زیادی انجام میشود.
دانشمندان طی تحقیقات خیلی زیادی متوجه شده اند که دیدن رنگ ها با تاثیر گذاری روی بعضی از غدد باعث ترشح هورمونها میشوند و این هورمون ها به شدت روی ذهن و عملکرد ما تاثیر میگذارند.
رنگ اصلی وبسایت یا برند شما کمک میکند تا احساسات مختلفی در بیننده ای که به سایت یا صفحه شما مراجعه میکند ، ایجاد شود؛ احساستی مثل هیجان، شوق، قدرت، ظرافت و..
رنگ اصلی برند یا وبسایت شما رنگی است که مخاطبان شما در ذهن خود به خاطر میسپارند.
به طور مثال:

رنگ سبز

آموزش طراحی لوگو برای پروفایل اینستاگرام

رنگ سبز نشان دهنده ثروت ، سلامت ، آرامش خاطر، امید ، تازگی و اطمینان و طبیعت است. این رنگ راحتترین رنگ برای پردازش چشم است.و اثری آرامبخش به روی چشم میگذارد.
( ضمن اینکه رنگ سبز دومین رنگ مورد علاقه در بین خانم ها و آقایان است.)

رنگ زرد

آموزش طراحی لوگو برای پروفایل اینستاگرام

رنگ زرد نشان دهنده نیروی جوانی، خوش بینی ، سرخوشی، حس کنجکاوی، مثبت بودن ، شادی ،لذت و گرمی را به همراه دارد.
عموما از رنگ زرد برای جلب توجه استفاده میشود مثلا در طراحی لوگو.  پردازش رنگ زرد به چشم فشار بیشتری می آورد و به همین دلیل بهتر است که برای طراحی سایتتون از این رنگ زیاد استفاده نکنید.

رنگ قرمز

آموزش طراحی لوگو برای پروفایل اینستاگرام

احساساتی که رنگ قرمز در شخص بوجود می آورد شامل: توانایی، هیجان، احساسات شدید، سرعت، خطر و تهاجم است.
این رنگ از بیننده، توجه به خود را طلب میکند. در تجارت به معنی وام و بدهی.
این رنگ شدید ترین رنگ احساس و ضربان قلب است و تنفس را بالا میبرد. معمولا برای ایجاد اضطرار و فوریت در افراد برای اقدام به خرید استفاده میشود. و در فعال کردن واکنش های احساسی قوی و موثر است.
( معمولا رستوران ها برای تحریک اشتها از این رنگ استفاده میکنند.)
به غیر از رستورانها کاربرد رنگ قرمز در کسب و کارها نیز وجود دارد. کسب و کارهایی که مربوط به مد و برند، مواد غذایی و سایت ها و صفحات و...که تاثیر گذاری بیشتری برجای میگذارد.

رنگ آبی

آموزش طراحی لوگو برای پروفایل اینستاگرام

رنگ آبی ایجاد حس اعتماد و امنیت را بوجود می آورد. اکثر مردم به رنگ آبی علاقه مند هستند چون مردم به سرعت احساس میکنند که رنگ آبی خوشایند و آرام بخش است. به همین دلیل است که ما الان بیش از 100 برند برتر دنیا را به رنگ آبی دارم.
رنگ آبی حس قدرت امنیت و موفقیت را در آدم زیاد میکند و نماد قدرت ، آرامش ، وفاداری ، اعتماد به نفس و خونسردی است.
این رنگ برای کارهایی مثل رستوران اصلا توصیه نمیشود چون باعث پایین آمدن متابولیسم ، ایجاد خونسردی و درنهایت کم اشتها شدن افراد میشود.

رنگ نارنجی

آموزش طراحی لوگو برای پروفایل اینستاگرام

رنگ نارنجی افراد را ترغیب به درست به کارشدن و دست به عمل زدن میکند. به طور مثال ترغیب آدم ها به خرید کردن یا دنبال کردن خبرنامه وبسایت.
رنگ نارنجی خریداران  هیجان زده و به خودش جذب میکند.احساساتی که رنگ نارنجی منتقل میکند شامل: سرزندگی ، لذت و خوشگذرانی، تعادل گرمایی، تشویق کردن، چالاکی و نیرو، بلند همتی، شور وشوق ، خلاقیت و نشاط
استفاده از رنگ نارنجی برای فروشگاه ها مناسب است زیرا افراد را میتواند تحریک به خرید کند.

رنگ بنفش

آموزش طراحی لوگو برای پروفایل اینستاگرام

بنفش رنگی است که مفهوم آن با ثروت و موفقیت در آمیخته است. رنگ بنفش  انتقال حس دوس داشتنی بودن و زیبایی را به خوبی به بیننده انتقال می‌دهد.

رنگ طوسی یا نقره ای

آموزش طراحی لوگو برای پروفایل اینستاگرام

رنگ طوسی به کاربر احساس پیشرفت و تکنولوژی پیشرفته، خلاقیت و جدیت را انتقال می دهد. اغلب شرکت های تولید ماشین مانند بنز و مازراتی از رنگ نقره ای و طوسی استفاده می کنند.

نظرات: (۰) هيچ نظري هنوز ثبت نشده است
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.