حکم جدیدی برای فیلترینگ اینستاگرام صادر نشده است

  • ۱۵۶۳

جاویدنیا، معاون دادستان کل کشور، در مصاحبه با برنامه‌ی تلویزیونی تهران ۲۰، اظهاراتش را اصلاح کرد و گفت حکم جدیدی برای فیلتر اینستاگرام صادر نشده است. وی گفت:

خبر منتشرشده به این معنا نیست که به‌تازگی دستوری صادر شده است. این امر از گذشته اتفاق افتاده و دستور فیلترینگ اینستاگرام در مقطعی صادر شده بود. دولت پیشنهادی مطرح کرده بود مبنی بر اینکه می‌توانیم با فیلترینگ هوشمند، مانع از محتوای مجرمانه و غیراخلاقی شویم؛ ولی به این دلیل که اینستاگرام ارتباطات خود را رمز کرد و مانع از این امر شد، تمام هزینه‌های خرج‌شده برای این منظور هدر رفت و محتوای غیراخلاقی و خلاف قانون هم در اینستاگرام همچنان ادامه پیدا کرد. در شورای عالی فضای مجازی، این موضوع باردیگر مصوب شد که تلگرام و اینستاگرام و شبکه‌های اجتماعی خارجی باید مجوز بگیرند، به قوانین کشور ملتزم شوند، سرورهای خود را به داخل کشور منتقل کنند، از وزارت ارتباطات مجوز بگیرند و درصورت انجام‌نشدن این امر، طبق همان مصوبه باید فیلترینگ انجام شود. این امر متأسفانه محقق نشده و منتظریم تصمیم جمعی گرفته شود و اینستاگرام که محتوای خلاف قانون و خلاف اخلاق کشور ما را دارد، سریع‌تر تعیین و تکلیف شود.

  • دنیای کامپیوتر ...
    کم مانده اینستاگرام هم به آلبوم فیلتر شدگان شبکه اجتماعی اضافه شود.
    پاسخ مدیر :
    نه دارن فضای کشور را به این سمت میکشونن تا وقایع تلخ بی مسئولیتی سران کشور را منحرف کنند
    اینستاگرام از نظر کسب درامد و مارکتینگ حرف اول در کشور را میزنه
    کلا بزرگترین مخالفان این طرح اپراتور های ایرانسل و همراه اول هستند چون حجم مصرفی کاربراشون تا 70 درصد کاهش پیدا میکنه و فروششون در بسته ی اینترنتی باعث رکود بزرگی در شرکت و حتی خود دولت و مردم خواهد شد
    مردم جیبشون خالیه که با فیلتر کردن این خیلی ها هم به جمع بیکاران جامعه ی بزرگ میپوندند
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.