رفع مشکل بیرون پریدن از تلگرام چیست ؟

  • ۶۵۷۸

گاهی اوقات پیش می آید که موقع استفاده از تلگرام ، با مشکل بیرون پریدن از تلگرام ، مواجه می شویم . در این جور مواقع مجددا سعی می کنیم وارد تلگرام شویم ولی باز هم موفق نمی شویم و این سوال پیش می آید که علت پریدن بیرون از تلگرام چیست؟ برخی از افراد هم با روشن و خاموش کردن اینترنت و یا ریست دستگاه در صدد رفع این مشکل برمی آیند ولی موفق نمی شوند.

بیرون پریدن از تلگرام به علت هک شدن

حال که با موضوع مقاله در قسمت مقدمه آشنا شدیم ، میخواهیم بدانیم بیرون پریدن از تلگرام به علت هک شدن می تواند رخ دهد یا خیر؟ نکته اینجاست که امکان هک کردن به معنای واقعی و بدون متوجه شدن کاربر در تلگرام وجود ندارد.
1. اما گاهی اوقات پیش می آید که تلفن همراه خود را برای تعمیر به مراکزی ناشناس ارجاع می دهیم و در این حالت مورد سو استفاده قرار می گیرد زیرا فرد به راحتی می تواند اقدام به فعال سازی شماره شما در دستگاه دیگری بکند و کد فعالسازی را نیز پس از دریافت از تلفن شما پاک کند. البته این موضوع را نمی توان به همه مراکز بسط داد و تنها یک احتمال است.
2.حالت دیگر این است که برنامه هایی خاصی روی گوشی شما نصب می کنند که ظاهر فریبنده دارد، به طور مثال یکی از آنها با نام Setting در دستگاه ذخیره می شوند که قابلیت ارسال تمام اطلاعات گوشی شما به ایمیل تنظیم شده در برنامه را دارد و از این طریق تلگرام شما هک می شوند.
3. همچنین گاهی اوقات هنگام کار با تلگرام برای شما پیامی فرستاده می شود که مضمون آن این است که شرکت تلگرام از شما می خواهد کد فعالسازی تان را برای آن در همین پیام ارسال کنید و در غیر این صورت اکانت شما غیر فعال خواهد شد و شما کد را ارسال کنید.

بیرون پریدن از تلگرام به علت هک شدن

4. گاهی اوقات هم هکرها در صورت دسترسی به تلگرام شما اقدام به گذاشتن یک کد امنیتی کرده و در نتیجه شما دیگر نمی توانید به اکانت تان دسترسی داشته باشید و آن فرد به راحتی می تواند به جای شما با دوستان چت کند و در گروه ها فعالیت داشته باشد.
5. حالت دیگری هم که وجود دارد این است که شما قبل از پاک کردن اکانت خود ، اقدام به فروختن سیم کارت خود نمایید و اجازه دسترسی اسان دیگران به تلگرام تان را توسط دیگران فراهم کرده باشید.
اما نگران نباشید، همانطور که در اول سخن خدمت شما عرض کردیم ، امکان هک کردن تلگرام به صورت واقعی وجود ندارد.

پریدن بیرون از تلگرام به دلیل حذف Session فعال

همانطور که مستحضر هستید مشکل علت بیرون پریدن از تلگرام موضوع مقاله امروز ماست و راه های هک شدن تلگرام را هم با هم بررسی کردیم. در ادامه میخواهیم به مشکل بیرون پریدن از تلگرام به دلیل حذف سشن های فعال بپردازیم.
اجازه بدهید دقیق تر با شما در خصوص سشن ها صحبت کنیم ، اگر شما اکانت تان را روی دستگاه های مختلف فعال کرده باشید ، به طور مثال روی PC یا لپ تاپ ، روی دستگاه اندروید یا آیفون دیگر و ... یک Session فعال ایجاد کرده اید ، برای مشاهده Sessionهای اکانت خود مسیر زیر را دنبال کنید :

Setting > Privacy and Security > Active Sessions

پریدن بیرون از تلگرام به دلیل حذف Session فعال

با پاک کردن سشن های فعال ، پس از ورود به تلگرام به دلیل حذف شدن سشن ها ، احتمال مواجه شدن با این مشکل برای شما وجود دارد.

جلوگیری از بیرون پریدن از تلگرام

همانطور که در قسمت بیرون پریدن از تلگرام به علت هک شدن بیان کردیم امکان هک کردن تلگرام بدون اطلاع کاربر وجود ندارد ، زیرا شما به راحتی با چک کردن سشن های فعال و حذف آنها ، یا حذف نرم افزارهایی که ظاهر فریبنده دارند و اطلاعات شما را با دیگران به اشتراک می گذارند ، استفاده از تایید دو مرحله ای و دیلیت اکانت تلگرام قبل از فروختن سیم کارت تان از هک کردن تلگرام جلوگیری کرده یا امنیت آن را بالا ببرید تا مورد سو استفاده قرار نگیرد.
حذف سشن فعال
برای حذف سشن هایی که ایجاد شده است همانطور که در بخش قبل گفتیم مسیر زیر را دنبال کنید :

Setting > Privacy and Security > Active Sessions  > Terminate all other Sessions

به این ترتیب همه شسن های فعال شما حذف و غیر فعال می شود ، پس از حذف آنها اکانت تان از دیگر دستگاه ها Log out شده و در نتجه دیگر به اطلاعات شما دسترسی نخواهد داشت.

جلوگیری از بیرون پریدن از تلگرام

تایید دو مرحله ای تلگرام

این قابلیت جهت افزایش امنیت تلگرام شما ایجاد شده و هنگام ورود به نرم افزار به کاربران داده است که باعث می شود اگر بخواهید اکانت تان را روی دستگاه دیگری فعال کنید کد از شما خواسته می شود.
برای فعال سازی تایید دو مرحله ای پیشنهاد می کنیم مقاله بالا بردن امنیت تلگرام را مطالعه فرمایید.

تایید دو مرحله ای تلگرام

دیلیت اکانت تلگرام

همانطور که گفته شده گاهی اوقات افراد فراموش می کنند تلگرام شان را دیلیت اکانت کنند ، سپس اقدام به فروختن سیم کارت خود می کنند و به دیگران اجازه می دهند به راحتی به اکانت شان دسترسی پیدا کنند. از جمله مزایای دیلیت اکانت این است که می تواند برخی اتفاقات که در اکانت شما رخ داده است را هم پاک کند. برای دیلیت اکانت تلگرام به روش زیر عمل کنید.
برای پاک کردن اکانت خود ابتدا وارد لینک داده شده شوید

https://my.telegram.org/auth?to=deactivate

سپس شماره تلفن خود را وارد کرده و روی Next کلیک کنید. کدی که برای شما ارسال می شود را وارد کنید و در نهایت روی پیغامی که از شما پرسیده می شود آیا می خواهید اکانت خود را حذف کنید یا خیر؟ دکمه تایید را بزنید تا حساب شما پاک شود. جهت کسب اطلاعات بیشتر در خصوص دیلیت اکانت مقاله حذف اکانت تلگرام و چنانچه از کاربران تلگرام طلایی هستید مقاله دیلیت اکانت تلگرام طلایی و هاتگرام را مطالعه فرمایید.

دیلیت اکانت تلگرام

بازیابی اکانت هک شده

در صورتی که تلگرام شما هک شده است و به اکانت خود دسترسی ندارید برای پس گرفتن اکانت هک شده تلگرام خود مراحل زیر را انجام دهید :
وارد سایت www.telegram.org/support شوید و وارد بخش مکاتبه شوید.
در صفحه باز شده ، سه کادر را مشاهده می کنید اطلاعات خواسته شده در این قسمت را تکمیل کنید ، سپس تلگرام پس از 24 ساعت درخواست شما را بررسی می کند و برای بازگردانی اکانت شما طی مکاتباتی اطلاعات دقیق تری از شما درخواست میکند . دقت داشته باشید که باید پاسخ های شما زبان انگلیسی و صحیح باشد.

بازیابی اکانت هک شده

رمز گذاشتن روی تلگرام

یکی دیگر از روش های بالابردن امنیت و جلوگیری از هک شده تلگرام رمز گذاشتن روی تلگرام است . چنانچه قصد رمز گذاری تلگرام دسکتاپ را دارید اقدامات زیر را انجام دهید :
1.مسیر زیر را دنبال کنید

Setting > privacy and security > turn on local passcode

حال رمز عبور مد نظرتان را دوبار وارد کرده و Save کنید در نهایت مدت زمانی که می خواهید را تنظیم کنید تا پس از گذشت آن زمان و غیر فعال بود تلگرام به طور اتوماتیک تلگرام قفل شود و دیگران نتوانند وارد اکانت شما شوند. چنانچه در این خصوص سوالی دارید ، مقاله چگونه برای تلگرام در کامپیوتر رمز بگذاریم را مطالعه فرمایید.

رفع مشکل بیرون پریدن از تلگرام چیست ؟

نظرات: (۰) هيچ نظري هنوز ثبت نشده است
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.